Gå til innhold

Oppgradere fra Sony a330

Anbefalte innlegg

Da var det uten tvil på tide å oppgradere kameraet. Det fikk seg en smell i steintrappa utfor her, og har deretter tatt svært uklare bilder. Vil dere hjelpe meg å finne et nytt kamera i Sony a-serien? Ønsker å bruke objektivene jeg har fra før. Brukt eller nytt, kom gjerne med forslag! Siden jeg kun har dette som hobby og absolutt ikke er noen proff, så ser jeg etter et kamera i prisklassen 2-4000.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har såkalt E-fatning, mens ditt A330 har A-fatning så det passer ikke direkte, men kan passe med adapter. Tror du kan bruke adaptere som heter Sony LA-EA X (X =1-4)

Hovedfordelen med E-fatning er størrelsen. Skal du uansett bruke objektiver til A-fatning med tilhørende adapter ville jeg nok heller kikket på kameraer som har A-fatning (som A65 og A77).

Lenke til kommentar

Etter litt diskusjon med samboer, så er vi enig i at jeg kan bruke penger på nytt kamera. Jeg ser at dere anbefaler A65 og A77. Nå fant jeg A77 på CDON til 5490kr. Regner med det er et ok tilbud? Ville dere valgt A77 foran A65? Såvidt jeg forsto så var det ikke så enormt store forskjeller, selv om A77 kom best ut. Eller finnes det kanskje andre alternativer viss jeg strekker meg til 5-6000? :)

Lenke til kommentar

Begge har samme 24mp billedbrikke og begge har en meget god elektronisk søker. Forskjellen er at A77 er et noe mer avansert kamera. A65 vil jeg si er et kamera for den medium fotointeresserte., Mens A77 egentlig et kamera for den viderekommende. Bildekvaliteten er stort sett den samme

PS.! Jeg har selv eid begge kameraene.

Mvh

Thor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...