ectoplasma Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Har kjøpt et MSI z97 gaming 5 hovedkort med en tilhørende Cooler Master hyper 212 evo vifte til kjøling av cpu. Festet til vifta passer ikke, er noen greier i veien, noen som vet om en løsning? 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Det der ser ikke riktig ut i det hele tatt, fikk du med en instruksjon? Viften passer til socket, du må bare lese instruksjonen du fikk med Endret 6. november 2014 av Sampson Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Du har hovedkortet opp ned... Lenke til kommentar
ectoplasma Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Står bare "install backplate" med tilhørende tegning, som viser et viftefeste som kobles til et hovedkort som ikke har disse tappene i veien. Går ikke an å snu festet noen andre veier heller da hullene til skruene kun passer den veien. Er noen tapper på hovedkortet som sperrer uansett Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Du skal feste bakplaten, som det ligger i navnet, på Baksiden, altså snu hovedkortet rundt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Tenk på ordet backplate. Platen skal på baksiden av hovedkortet. Lenke til kommentar
ectoplasma Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Åja herregud, må installeres på baksiden... Thanks! Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Urelatert, men har du brukt riktige skruer til å feste hovedkortet? Og spacere? Skruene så litt "storhodet" ut. Lenke til kommentar
ectoplasma Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 uuuh usikker, gjør det no? alt funker som det skal foreløpig i hvert fall, utenom det at 700 mb av min 3tb harddisk står som unallocated uten at jeg får til å endre det Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Så lenge skruehodene ikke er store nok til å klemme på noe, så går det sikkert greit. Spacere er viktig, siden de holder undersiden av hovedkortet oppe fra kabinettplaten for å unngå kortslutninger. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) He he he ... Bildet i post#1 Ikke meninga å være frekk altså, men det var ganske gøy. Håper ikke du har skadet pinnene i socketen med dette. De er jo helt nakne der .. Du har forøvrig brukt HDD skruer (brukes gjerne til å feste HDD til HDD-bur. Siden det er gummiforinger her må hodene være større) på hovedkortet, som nevnt over her. Ingen problem så lenge det låser kortet og ikke kommer i veien for noe. Personlig ville jeg brukt en mindre skrue, og hatt en tynn pakning mellom HK og skruehode. Edit: Når jeg ser nærmere på noen av skruene du fester HK med så syntes jeg du skal bytte dem til en type med mindre hode. De er helt klart ikke i skikkelig kontakt med PCB, men "holdes oppe" av noe annet (skruehodet kaster jo skygge for pokker ). Det kan godt være du klemmer på noe på hovedkortet som du ikke burde. Kan kortslutte maskinen. Endret 7. november 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 uuuh usikker, gjør det no? alt funker som det skal foreløpig i hvert fall, utenom det at 700 mb av min 3tb harddisk står som unallocated uten at jeg får til å endre det 700mb er 0,02% av 3tb Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Du mangler 700MB fordi du antagelig har partisjonert disken med MBR, som ikke støtter større disker en rundt 2.2TB, du må partisjonere disken med GPT istedet. http://support2.microsoft.com/kb/2581408 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå