Gå til innhold

Samsung galaxy Tab Pro 10.1 WiFi 16GB


Tabby

Anbefalte innlegg

Hei

Finnes Samsung galaxy Tab Pro 10.1 WiFi 16GB i flere utgaver?

(Jeg tenker ikke på varianten med mobilt internett (3G, 4G) eller 32GB.)

Jeg mener å ha sett brett med dette navnet både med 4 og 8 prosessorkjerner.

Er det ny og gammel utgave?

Hva er forskjellen og hvilken variant er best?

 

VH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Takk for svar.

Dessverre blir jeg ikke særlig klokere av produktspesifikasjoner. For meg blir dette mange ord jeg ikke helt forstår betydningen av. Derfor håper jeg at noen av dere som forstår, kan forklare meg med forståelige ord (omtrent som dere ville forklart deres mor eller bestemor :) ).

Jeg har sett WiFi versjonen av Tab Pro 16GB i en 4-kjernet og en 8-kjernet utgave. Det jeg lurer på er forskjellen mellom disse to. Er det stor forskjell i praktisk bruk til for eksempel HD videoredigering? Hvilken er best? Nyest/eldst?

 

VH

Endret av Tabby
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

8 kjerner er best. Og nyest. Til videoredigering vil du nok merke en del forskjell. For redigering av video ville det nok ikke vært så dumt å kanskje satset på en 32 GB versjon, da HD video tar en god del plass, og minnekort vil aldri kunne gi deg like god ytelse som innebygget minne.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Her er det ikke snakk om 1 CPU med 8 kjerner, men 2 ulike CPUer med 4 kjerner hver. Hvor stor forskjell dette gir må man kjøre tester for å se, samt teste i real life. Dette punktet alene er ikke noe å se seg blind på. Jeg antar at hver av de 2 ulike CPUene i den med "8 kjerner" har ulike oppgaver, så enkelte oppgaver kan gå tregere på den med 8 (2x4) enn den med 4 kjerner.

 

Det er enkelt å finne tester av tilsvarende, som Tab Pro 8.4 og Tab S 8.4:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5946&idPhone2=6439 .

Her er hovedforskjellen at S har mye bedre skjerm, ytelsen er ikke bedre på alt på en S selv om den har 8 kjerner (2x4) enn det er på en Pro. Se her for eks, under Benchmark performance: http://www.hardwarezone.com.sg/feature-samsung-galaxy-tab-s-84-vs-galaxy-tab-pro-84-which-tablet-should-you-buy

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...