Gå til innhold

Omtale av Halo: Combat Evolved (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trer inn i rollen som elitesoldaten Master Chief

Jeg skulle vel mene at "Master Chief" er en militær grad, og altså ikke et egenavn. Om jeg ikke tar helt feil er dette den høyeste sersjant graden, over Chief og Senior Chief.

Joda, flisespikking ;)

Lenke til kommentar
... et merkelig ring-formet himmellegeme døpt etter spilltittelen Halo.

Jeg vil tro det er motsatt. "Halo" betyr ring. Men forøvrig er det en god omtale! Meget velskrevet!

Jeg lastet ned demoen ganske nylig, og ble imponert over hvor bra spillet faktisk var. Glimrende brett-design, intense kamper, ypperlig kontrollsystem og svært flott grafikk og lyd. Tror kanskje jeg bør kjøpe dette! :)

Lenke til kommentar

Jeg synes dere er litt for snille med karakteren (8). Har spilt igjennom spillet, og jeg må si jeg ble litt skuffet.

* Grafikken er bare sånn passe (kan ikke sammenlignes med Unreal II),

* Begynner å hakke når man setter på AA. (men det er jo ikke et must å ha på AA da)

* Etter å ha spilt en stund føler man at man går igjennom de samme korridorene, enten du er i et alien skip eller på Halo. Det føles som man gjør det samme om og om og om og om og om og om og ..... igjen.

I det hele tatt er det visuelle inntrykket rett og slett skuffende for et spill som kommer ut i slutten av 2003, når man har flotte bilder fra Doom3 og HL2 liggende på netthinnen. Og det igjen gjør det kjedelig i lengden, vil i allefall jeg si.

Lenke til kommentar

aah, endelig dukket halo topic'en opp :D

enig med Frezz her:

*någet middelmådig gfx

*repetetivt

Det verste er at du ser og føler at det er et konsoll spill, sånn halvveis morro å spille igjennom en gang. Får pluss for fartøyene, men ellers bleh. Unreal 2 og TRON 2.0 for exempel er overlegne.

Lenke til kommentar

Jeg forstår begge poengene deres, men jeg synes Halo er verdt en 8-er. Jeg pleier ikke være særlig snill når det gjelder karakterer, og var ikke det nå heller. Den er ærlig fortjent. Halo har følt tidens tann, og det kommer godt frem. Men det er fremdeles er fantastisk skytespill av de helt sjeldne.

Lenke til kommentar
Er ikke imponert, dette spillet passer best for fjortiser m/console. Sier bare ett ord: Uninstall. :p:

du kan ikke si halo er dårlig ?? har du i det hele tatt prøvd det ?

bra med spillet:

grafikken er rå !

konge muskk !

bra spillbarhet !

konge i multiplayer !

bra historie

bad:

- kan være noe evig

- flood blir til tider noe irriterens

overalt et meget bra spill men noe langtekkelig

Lenke til kommentar
du kan ikke si halo er dårlig ?? har du i det hele tatt prøvd det ?

Uhm, ja? Om ikke hadde jeg neppe sagt det :p:

grafikken er rå !

konge muskk !

bra spillbarhet !

konge i multiplayer !

bra historie

- Grafikken blows. Etter å ha spilt Max Payne 2 var det som å gå fra himmel til helvette. Texturer ser forferdelige ut, fargene er blasse. Middelmådig AI og elendig framerate. Kort sagt: spillet føles gammelt (og tregt). Sikkert bedre på Xbox, men dette var en dårlig port.

- Alle har forskjellig musikksmak;

- Å traske rundt i endeløse korridorer (ihvertfall i begynnelen) der alt gjentar seg og ser likt ut er ganske kjedelig.

- Null mulighet for savegame der man selv vil. Kun bære to våpen av gangen. Bah...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...