Gå til innhold

Nytt lydkort?

Anbefalte innlegg

Hey...

Jeg har en stund lurt på og kjøpe lydkort og høytalere til Pc'en min...

Bruker det lydkortet som er integrert i hovedkortet mitt, men det jeg lurer på er at jeg har ett Gigabyte hovedkort... og har hørt at noen av de kortene har relative gode integrerte lydkort? Er det fakta eller? HK'et mitt heter Gigabyte 8INXP.

Siden jeg nå bruker høytalerene som er inne bygget i skjermen så sier det seg selv at jeg ikke får noen bra lyd uansett om kortet er bra eller ikke...

I tillegg lurer jeg på hva for lydkort og høytalere som er anbefalt.

Jeg har særs lite peil på lyd og sånnt egentlig, vil ha noe med god futt i men det må likevell vere innen en viss prisgrense.. (max 1000-1500?) Og er det noen forskjell på om man har 2, 3 eller 5 høytalere? Jeg mener... er det verdt og kjøpe 5 høytalere vist man kan klare seg med 2? Eventuellt hva er bedre med flere høytalere? Pc'en blir stående i en "krok" uannsett... så det blir ikke særs store plassen til en haug med høytalere...

Vil heller ikke ha noen kolosser av noen høytalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er hovedkortet ditt relativt nytt så er onboard lydkortet av god kvalitet til vanlig avspilling av lydfiler og til spill

2+1 holder fint om du ikke vil ha surround effekter i f.eks spill og film

Dette settet villle jeg valgt om du velger en 2+1 løsning (2satelitter+1sub), er litt over din prisramme ser jeg, men verdt det :nice:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl

Til opplysning så tror jeg nok du må endre størrelsen på din "avtar" til 50x50 !!

Lenke til kommentar

Pcen er ikke mer enn ett halvt år gammel... så den er relativ ny ja...

Sjekker ut høytalerene...

Men hvorfor bør jeg forandre på avataren?

Vet den ser litt sær ut men... har laget den selv i GIMP. Er ikke vant med det programmet enda så... og øke eller minske størrelse har jeg ikke funnet ut av enda... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...