Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg sover som en stein!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittelen sier så sover jeg ganske tung. I seg selv ser jeg ikke på dette som noe problem siden jeg ofte får god søvn gjennom hele natten selv om jeg hadde sovet på en togstasjon.

Problemet mitt er siden jeg ikke har fulltidsjobb og når jeg jobber er det bare senvakt så glir døgnet sakte men sikkert rundt en gang før jeg er tilbake i 12-8 rytmen.

Jeg er en ganske rolig og snill person som skjeldent gjør noen noe vondt, spesielt ikke folk jeg liker og er glad i. Når jeg sover der i mot er jeg en skikkelig grinepung.

Jeg sover gjennom alarmer, brannvarsler og folk som prøver å vekke meg. Hvis jeg har vert våken i 20 timer eller mer og bare har sovet noen timer får jeg skikkelig høyt temprament når noen prøver å vekke meg.

Her for en stund siden kom kjæresten hjem fra jobb, sliten og hadde med mat. Hun prøvde å vekke meg for å få meg til å spise og legge meg i sengen (lå på sofaen) og jeg ble skikkelig sur å grinete og sa stygge ting før jeg til slutt våknet to timer etterpå. Hun fortalte hva jeg sa og jeg fikk skikkelig vondt av meg selv. Hun sa hun ble litt trist og det gjorde bare enda vondere.

Jeg sover aldri mer enn 6-7 timer i et døgn, men de timene sover jeg i et og jeg husker ingenting når jeg våkner.

Det er litt skremmende i tilfelle noe skulle skje, eller jeg skulle finne på å bli fysisk voldelig (noe jeg heldigvis ikke er).

Jeg lager en post her hovedsaklig for å vite om det er en kjent grunn til å sove så tung og være så i koma de timene jeg sover og om det er noe jeg kan gjøre for å sove litt lettere eller våkne til alarm uten å føle meg helt hangover.

Anonymous poster hash: 04feb...ef0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være noen ekspert på dette men bare for å kommentere med egen mening, så tenker jeg at det å sove så dypt er en positiv greie, og det at man blir sur og grinete når man blir vekket er noe jeg kjenner igjen selv, både fra meg selv og når jeg vekker andre. Jeg ser ikke noe uvanlig i dette, vi vet jo det at når man vekker en person i dyp søvn, så vil vedkommende som blir vekket reagere, og det er bare forskjellig hvordan vi reagerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...