Gå til innhold

Hvordan har det seg at mange damer, spesielt over 40 har kort hår?


John-Abruzzi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er tydelig at du ikke er blitt tørr bak ørene ennå, når du kan omtale kvinner i 40-årsalderen så respektløst.

 

Så, så. Tipper jeg er eldre enn deg.

 

Dessuten, tåler du ikke en spøk? :-) Det kan jo bare tyde på at jeg er i stand til å spøke om ting, du fremdeles ikke er tilstrekkelig avslappet til.

 

 

 

Joda, jeg tåler spøk, men disse "morsomhetene" om kvinner som en forfalt gruppe utseendemessig etter tenåringsalder har jeg fått langt oppi halsen.

Lenke til kommentar

Moter går i bølger. Mange damer som er 40+ har hatt kort hår da de var unge. På siste halvdel av 1980-tallet var det regnet som en stilig og sexy frisyre, klart lekrere enn utslitte permanentsåter fra rundt 1980, eller kjedelig langt glatt hippi-hår med midtskill og kjøkkengardindeling i panna som rundt 1970.

 

Penny i Big Bang Theory ble ikke akkurat styggere med kort hår,

 

Jo, herregud hun har jo mista hele sjarmen sin.

 

Det går nok rett og slett ut på at de har gitt opp sin seksualitet, de har en tjukk gubbe, 3 drittunger, en familiebil og null gleder i livet. Da krever en slik sveis minimalt med vedlikehold, og den klippes fordi det er enkelst på den måten.

 

Hvis dette er din oppriktige mening, er du dum rett og slett!

 

 

Jaja, det får så være. Tantesveisen synes jeg lite om, og hvis det gjør meg til dum så skal jeg nok klare og leve med det.

Lenke til kommentar

 

Moter går i bølger. Mange damer som er 40+ har hatt kort hår da de var unge. På siste halvdel av 1980-tallet var det regnet som en stilig og sexy frisyre, klart lekrere enn utslitte permanentsåter fra rundt 1980, eller kjedelig langt glatt hippi-hår med midtskill og kjøkkengardindeling i panna som rundt 1970.

 

Penny i Big Bang Theory ble ikke akkurat styggere med kort hår,

 

Jo, herregud hun har jo mista hele sjarmen sin.

 

Det går nok rett og slett ut på at de har gitt opp sin seksualitet, de har en tjukk gubbe, 3 drittunger, en familiebil og null gleder i livet. Da krever en slik sveis minimalt med vedlikehold, og den klippes fordi det er enkelst på den måten.

 

Hvis dette er din oppriktige mening, er du dum rett og slett!

 

 

Jaja, det får så være. Tantesveisen synes jeg lite om, og hvis det gjør meg til dum så skal jeg nok klare og leve med det.

 

 

Det er ikke først og fremst det som gjør deg til dum, men de første linjene du skriver.

Lenke til kommentar

En ting som er bra med å ha runda 50, er at jeg slipper å lure på om jeg skal spare til langt hår, (hm.. har aldri kledd langt hår uansett).

 

Men tror det stemmer som en sa her, at eldre damer ikke kler langt hår. Mye pga at håret er grått, men også som det ble sagt, pga et fjes som "henger".

 

Det finnes selvfølgelig unntak. Kjenner ei på 68 med langt hår, men hun har ikke ett eneste grått hår, og hun er dessuten litt barnslig og jentete av vesen. (barnløs) Så på henne virker det naturlig med langt.

 

Mormora mi hadde langt hår hele livet (døde i en alder av 100). Men hun hadde det satt opp i en stram knute alltid. Det var ganske vanlig før.

Lenke til kommentar

Kort hårsveis kan være svært tiltrekkende på en kvinne.

 

Nå sier ikke jeg at dette er svært tiltrekkende (selv om hun ikke er direkte stygg), men en hårsveis som denne gjør det langt mer tiltrekkende. Da blir man kvitt den ensformige "alle jenter har langt hår"-stilen. Ikke at det i seg selv er stygt

 

Kort oppsummert: Hårsveisen er et tilbehør. Det meste fungerer, om det er gjort riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...