crossmark Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hei, jeg har en bærbar PC som er brukt til skole i ca to og ett halvt år (formatert noen ganger, fraktet mye på osv). Så for litt siden etter jeg hadde tatt med meg PCen på toget fant jeg at 1/3 del av skjermen har mørkere farge/kontrast. Jeg har prøvd: - Oppdatere grafikkdriver - "Riste" på PCen for sjekk etter ukontakt - Sett etter Windows updates om kan ha gjort dette (men ikke av-installert) Skjermen er mer eller mindre perfekt delt, og linjen går rett ned uansett hva jeg gjør. Jeg har sett bort ifra ukontakt i PCen, men jeg finner ikke en løsning på problemet. Bilde av problemet er lagt ved. Hvis noen har noe råd å komme med sett jeg stor pris på dette. Det er ett overkommelig problem, men irriterende likevel Takk for alle svar! Lenke til kommentar
fjs Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Kan egentlig se ut som det er skjermen, har du prøvd med ekstern skjerm? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 ... eller prøv å starte fra en Linux Live CD/USB. Hvis problemene fortsatt er der, så har du nok et hardwareproblem. Lenke til kommentar
crossmark Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Kan egentlig se ut som det er skjermen, har du prøvd med ekstern skjerm? Skjermen på PCen har samme problem, men den eksterne er er ikke påvirket. ... eller prøv å starte fra en Linux Live CD/USB. Hvis problemene fortsatt er der, så har du nok et hardwareproblem. Skal gi det ett forsøk senere i dag. Takk Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Det er ikke den split screen mode windows 8 har da? http://blog.laptopmag.com/use-split-screen-mode-windows-81 og at du ikke ser divideren? Lenke til kommentar
crossmark Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Det er ikke den split screen mode windows 8 har da? http://blog.laptopmag.com/use-split-screen-mode-windows-81 og at du ikke ser divideren? Tror ikke det, siden det du snakker om er for apper som tar hele skjermen. Og fordi fargen endres uansett om det er enn program som kjører eller ikke. Altså: Nettleseren min er delt på lik måte som på bildet. Lenke til kommentar
crossmark Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Det ser ut som det er HW som er problemet. Startet opp Mint, og hadde fortsatt samme problemet. Takk for alle ideer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå