Simen1 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Lurer på hvilke modeller Ford har på markedet nå? Ford model T er vel på markedet for tida? Dere skjønner vel at Model T ikke er på markedet for tida? Selv om det sikkert er mulig å spore opp en samler som er villig til å selge et eksemplar for en million eller tre? Det samme gjelder selvsagt Tesla Roadster som var på markedet før Model S tok over som den eneste modellen Tesla aktivt produserer og selger. 3 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Simen1: Neinei, har du ikke sett den økonomiske definisjonen av "markedet"? </s> Endret 6. november 2014 av Audun_K 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Men hvor mange er på verkstedet? For å vente på m.a. nytt reduksjons-gir. Får noe snag med giret når de akselererer i norske motbakker. Model S mener du? Har ikke inntrykk at det er så mange, egentlig. Det er en svakhet i drive unit på noen biler, og disse byttes fortløpende. Men de tas i løpet av noen timer når de ryker. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Men hvor mange er på verkstedet? For å vente på m.a. nytt reduksjons-gir. Får noe snag med giret når de akselererer i norske motbakker. Model S mener du? Har ikke inntrykk at det er så mange, egentlig. Det er en svakhet i drive unit på noen biler, og disse byttes fortløpende. Men de tas i løpet av noen timer når de ryker. Det må være alvorlig når de setter på mindre motorer nå. Men hjelper det? Endret 6. november 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Det må være alvorlig når de setter på mindre motorer nå. Men hjelper det? Jeg har en følelse av at du får informasjonen din fra kommentarfelter. Såvidt jeg vet er det ingen ytelsesforskjell på refurbished DU og de som tas ut, om du har informasjon som sier noe annet er du velkommen til å legge ut lenke! (Edit: Og om det skulle være noe galt med powertrain er det åtte års ubegrenset garanti på den) Endret 6. november 2014 av Audun_K Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Det må være alvorlig når de setter på mindre motorer nå. Men hjelper det? Jeg har en følelse av at du får informasjonen din fra kommentarfelter. Såvidt jeg vet er det ingen ytelsesforskjell på refurbished DU og de som tas ut, om du har informasjon som sier noe annet er du velkommen til å legge ut lenke! (Edit: Og om det skulle være noe galt med powertrain er det åtte års ubegrenset garanti på den) The 2012 Tesla Model S Performance model has a 416 hp (310 kW) and 443 ft·lb (600 N·m) rear-mounted electric motor. The base model uses a 362 hp (270 kW) and 325 ft·lb (440 N·m) motor. On October 9, 2014, Tesla announced the introduction of All Wheel Drive (AWD) versions of the Model S60, S85, and P85. These are designated by a D at the end of the model number. The S60D and S85D the rear drive unit is replaced by a smaller one. A second motor of similar size is added to the front wheels. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 En bruker ikke takboks på elbiler.. (ihvertfall ikke Tesla) Hvorfor ikke? Det er jo mange som kjører med takboks på Model S uten problemer. Men, behovet er selvsagt mindre enn for andre biler da man har så stor bagasjeplass både foran og bak... Fordi el-forbruket går til himmels kanskje? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 En bruker ikke takboks på elbiler.. (ihvertfall ikke Tesla) Hvorfor ikke? Det er jo mange som kjører med takboks på Model S uten problemer. Men, behovet er selvsagt mindre enn for andre biler da man har så stor bagasjeplass både foran og bak... Utseende teller for noen og skiboks passer ikke på noen biler 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) The 2012 Tesla Model S Performance model has a 416 hp (310 kW) and 443 ft·lb (600 N·m) rear-mounted electric motor. The base model uses a 362 hp (270 kW) and 325 ft·lb (440 N·m) motor. On October 9, 2014, Tesla announced the introduction of All Wheel Drive (AWD) versions of the Model S60, S85, and P85. These are designated by a D at the end of the model number. The S60D and S85D the rear drive unit is replaced by a smaller one. A second motor of similar size is added to the front wheels. Hvordan er dette relevant? Hadde du lest litt mer hadde du sett at P-versjonen fortsatt har den samme motoren bak. Så ja, de har laget en litt mindre motor til de små firehjulstrukne versjonene (og sannsynligvis til Model 3). Men de bruker fortsatt den store i P85D, så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. Tesla "setter ikke på mindre motorer", men de tilbyr en mindre motor som opsjon på noen modeller. Endret 6. november 2014 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Siden du er en hyggelig fyr å chatte med, får du noen linjer du liker betre: This results in an AWD car with comparable power and acceleration to the RWD version while keeping the price increase to US$4,000. The S85D also reports an 11% range increase and 24% increase in top speed over the S85. (presumably due to incremental improvements in hardware and software) In the P85D the high power rear drive unit is retained, while a new front drive motor boosts the total power by about 50%. This results in a significant increase in acceleration and top speed, but at a cost of US$14,600 for the AWD option. The addition of dual drive on the 60 kWh battery model increases the price from US$71,070 to US$75,070. The 85 kWh version rises from US$81,070 to US$85,070, while the P85 jumps from US$94,570 to US$105,670. Deliveries of the less powerful D models will start in February, the P85D was planned for December.[49] RWD = Rear Wheel Drive (bakhjulsdrift). AWD = All Wheel Drive (4-hjulsdrift). Edit: Forandringene vil flyte tyngdepunktet litt framover. Det gjør bilen mindre ustabil. Fordi bilen er tyngre på bakaksel enn framaksel vil den ha en farlig tendens til å sirkulere på hålka. Endret 6. november 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hva blir prisen på denne doningen? 900 000++? Og det uten avgifter? Tesla må overbevise på pris, og selge bra i USA.De har sagt den ikke vil bli særlig mye dyrere enn model S, og den startet på kr 460 000. Model S er forøvrig mestselgende i sitt segment (luksussedaner) i USA. Det er temmelig dyrt. Skal de overbevise må de lansere en bil som er like billig og stor og populær som en Toyota Camry eller Ford F-150, som selger mest i USA i dag. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 En bruker ikke takboks på elbiler.. (ihvertfall ikke Tesla) Hvorfor ikke? Det er jo mange som kjører med takboks på Model S uten problemer. Men, behovet er selvsagt mindre enn for andre biler da man har så stor bagasjeplass både foran og bak... Fordi el-forbruket går til himmels kanskje? På bensin/diesel drevne biler sies det at takboks øker drivstofforbruket med 5%. Det er nok et ganske omtrentlig tall, men det skulle vel være en grov pekepinn for elbiler også? "Til himmels" er et godt stykke utenfor det jeg tenker med "rundt 5%". 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Nei det er ikke så veldig vanskelig å lage en SUV. Det som kan være vanskelig er å lage en SUV i Porsche Cayenne klasse, men en helt vanlig klassisk SUV er skummelt lett å lage. Amerikanerne har jo spydd ut modeller siden 60 tallet, da riktignok laget billig og simpelt på ramme da. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Hva blir prisen på denne doningen? 900 000++? Og det uten avgifter? Tesla må overbevise på pris, og selge bra i USA.De har sagt den ikke vil bli særlig mye dyrere enn model S, og den startet på kr 460 000. Model S er forøvrig mestselgende i sitt segment (luksussedaner) i USA. Det er temmelig dyrt. Skal de overbevise må de lansere en bil som er like billig og stor og populær som en Toyota Camry eller Ford F-150, som selger mest i USA i dag. Den heter model 3 og kommer om noen år. :-) Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 En bruker ikke takboks på elbiler.. (ihvertfall ikke Tesla) Hvorfor ikke? Det er jo mange som kjører med takboks på Model S uten problemer. Men, behovet er selvsagt mindre enn for andre biler da man har så stor bagasjeplass både foran og bak... Utseende teller for noen og skiboks passer ikke på noen bilerDer får nå hver enkelt vurderer sin smak og sitt behov. Synes ikke det ser så gale ut jeg: http://www.skiguard.no/no/model-s/uploads/860-tesla_1.jpg Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Nei det er ikke så veldig vanskelig å lage en SUV. Det som kan være vanskelig er å lage en SUV i Porsche Cayenne klasse, men en helt vanlig klassisk SUV er skummelt lett å lage. Amerikanerne har jo spydd ut modeller siden 60 tallet, da riktignok laget billig og simpelt på ramme da. Det er veldig vanskelig å lage en bra SUV. Tesla har ikke råd til å feile. Som en lur japaner en gang sa. Et forsinket produkt blir bra til slutt. Et dårlig produkt er dårlig for alltid. 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Fordi bilen er tyngre på bakaksel enn framaksel vil den ha en farlig tendens til å sirkulere på hålka. Har du testet den allerede altså? Jeg tror det har blitt vinter og snøstorm der du bor, for du virker temmelig nedsnødd. 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Model S er nydelig på vinterføre, mye pga at antispinn med elmotor er noe helt annet enn med bensinmotor. Reaksjonsevnen til motoren gjør at den kan reagere raskere på endringer. Opplevelsen blir et sted mellom fire- og tohjulstrekk. Men det er klart - det er en stor bil med 450hk og bakhjulstrekk, det krever litt respekt. Særlig fordi mange av kjøperne aldri har kjørt denne typen bil før. Endret 7. november 2014 av Audun_K Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 This results in an AWD car with comparable power and acceleration to the RWD version while keeping the price increase to US$4,000. The S85D also reports an 11% range increase and 24% increase in top speed over the S85. (presumably due to incremental improvements in hardware and software) Pussig. 24% økning i toppfart? Fra før var vel toppfarten 200 km/t. S85D er oppgitt til toppfart 225 km/t. Det er jo økning på 12,5%. Og 11% økning i rekkevidde? Igjen, feil. Tesla oppga selv at rekkevidden ble økt fra 265 miles til 275 miles for 85kWt-batteriet. Det gir en økning på mindre enn 4%! Wikipedia er ikke alltid til å stole på. Noen må ta seg et kurs i prosentregning... 2 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Som Teslaeier synes jeg måkevingene ødelegger mye for X. Mange garasjer har lav takhøyde, noen parkeringshus og samt at skiboks (som mange frakter mye annet enn ski i) blir umulig. De er trolig også ganske fordyrende. Vet om minst 3 stykk som sikla på X, men slo den fra seg ene og alene pga måkevingene. De burde i det minste være opsjon og ikke eneste valg... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg