ellebasi Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hei. Jeg ønsker bedre lyd i min Yaris 2008, og lurer på om det holder å bytte høyttalere, eller om jeg bør bytte hele anlegget? Evt hvor mange watt bør et ok anlegg ha? Noen som har erfaring fra å handle slikt på ebay? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Hvis den er lik som min 2007 Yaris så bør du bytte spilleren først. Jeg kjøpte 2-DIN-kit på ebay og måtte også bestille noen originale Toyota-deksler som kosta skjorta og litt til. Edit: Originalhøyttalerne var faktisk ikke så gale når de fikk mer effekt. Men du finner rimelige høyttaleradaptere på bl.a. Ebay. Er sikekrt flere norske sjapper også som har de. Kjøp noen av plast, ikke MDF. MDF råtner fort. Endret 6. november 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
ellebasi Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Ok, supert. Takk for tips! Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Her finner du en 2-din ramme. Du må/bør også ha overgang fra den kontakten som står i bilen over til en kontakt som er standard på den nye spilleren. Det gjør at du slipper og klippe av ledninger og bruke tape og andre remedier. Koster 80-90,- hos Toyota om jeg ikke husker feil. Du vil få god effekt av en subwoofer i bagasjerommet. Vi har en plassert der reservehjulet skal ligge (-06 modell) Den er ikke så stor, hverken i byggning eller watt, men den sparker godt i fra og utgjør en stor forskjell. Om du skal bytte høytalere i dørene er det en fordel og kjøpe matter for lydisolering og legge dem i dørene (Biltema) ellers høres det veldig godt på utsiden. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvis den er lik som min 2007 Yaris så bør du bytte spilleren først. +1 Jeg hadde dårlig lyd i min VW og tenkte først jeg måtte bytte høytalerne. Satte inn en 2-DIN spiller fra Bilradiospesialisten og det hjalp noe helt vanvittig. Orginalspillerne er tydeligvis ofte skikkelig crap. Lenke til kommentar
ellebasi Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Tusen takk for tips. Skal sjekke det opp Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Her har du Toyota sin Orginale JBL Premium sound installerings guide. Står hvertfall delenummer på fitting kit osv på toppen. http://www.toyota-tech.eu/aimuploads/%7BC652472B-6251-18F7-0C66-09F23BB46251%7D/Yaris_LHD_3DR_JBL_Premium_Sound_PZ490-B0230-00%20PZ457-B9230-00%20AIM%20001%20681-1.pdf Tok bare en eller annen 2008, 3 dørs eller så kan du lete selv her. http://www.toyota-tech.eu/Aim/Aim.aspx?pubtype=AIM&menuitem=2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Ser ut som 2008 er forskjellig fra 2007. Jeg kjøpte bare et billig monteringskit fra ebay og plastlistene fra Toyota. Satt så inn en helt vanlig 2DIN Pioneer-spiller. Som du ser så er grillene til varmeapparatet integrert med spilleren. Jeg måtte derfor ha disse nye samt de to svarte listene på sidene der hvor volumkontroll etc. står originalt. Lenke til kommentar
ellebasi Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Jeg pratet med Bilradiospesialisten, og fikk ordnet dette: Han mente det ville passe en 2008-mod. CTSTY0012 Connects2 Rattfj.adapt. Toyota CT24TY22 Connects2 Mont.ramme Yaris CTASTEROIDLEA Connects2 adapt.kabel Asteroid ASTEROIDSMART PARROT AV-hovedenhet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå