Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det nesten umulig at en mann kan være steril?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en mann. Jeg har spurt han om han ønsker seg barn. Da har han svart: Må du ha barn? Jeg har barn, så jeg må ikke nødt å ha det, men jeg hadde synes at det var kjekt med flere barn. Hva med deg, -Du har jo ikke barn, sa jeg. Da sa han: dette vil jeg ikke diskutere. Jeg tenker ikke på å få flere barn og vet ikke.

Da vi hadde sex så var jeg overrasket over at han ikke spurte om p-pille og sprutet i meg. Men jeg lot han gjøre det for jeg ønsker jo et barn til, og ble veldig forelsket i han. Høres veldig dårlig tenkt fra min side, men men. Han har sprutet i meg hver gang. Men jeg blir aldri gravid.

Jeg hører av andre damer at hvis jeg ikke blir gravid så må det være meg det er noe galt med. Og ikke mannen. Kan det stemme?

Anonymous poster hash: 8affb...578
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har møtt en mann. Jeg har spurt han om han ønsker seg barn. Da har han svart: Må du ha barn? Jeg har barn, så jeg må ikke nødt å ha det, men jeg hadde synes at det var kjekt med flere barn. Hva med deg, -Du har jo ikke barn, sa jeg. Da sa han: dette vil jeg ikke diskutere. Jeg tenker ikke på å få flere barn og vet ikke.

Da vi hadde sex så var jeg overrasket over at han ikke spurte om p-pille og sprutet i meg. Men jeg lot han gjøre det for jeg ønsker jo et barn til, og ble veldig forelsket i han. Høres veldig dårlig tenkt fra min side, men men. Han har sprutet i meg hver gang. Men jeg blir aldri gravid.

Jeg hører av andre damer at hvis jeg ikke blir gravid så må det være meg det er noe galt med. Og ikke mannen. Kan det stemme?

Måten denne mannen svarte deg på, tyder på at han er blitt far, og senere blitt sterilisert.

Menn kan selvfølgelig også være sterile av andre årsaker.

Endret av Hermosa
Lenke til kommentar

Han vil ikke engang snakke om temaet, og du mener det er en veldig god ide å ha ubeskyttet sex fordi du har lyst på barn med han?

Helt alvorlig, tror du det kommer til å ende bra?

Om han er steril er jo en annen sak, men det vet du jo ikke før du spør?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Han kan ha tatt en vasektomi (sterilisert seg). Det påvirker ikke selve "spruten", men den inneholder ikke lenger sædceller. Inngrepet kan reverseres slik at man blir fertil igjen, f.eks dersom man plutselig ønsker flere barn.

Latterligste jeg har lest. Du tror det bare er å operere hver gang man vil ha barn?

Når sædavlederen er kuttet er det ingen vei tilbake.

Det er umulig for en steril mann å sprute. Om det kommer sperm ut av han så er han ikke steril. Da er det noe galt med deg som kvinne.

Lenke til kommentar

Han kan ha tatt en vasektomi (sterilisert seg). Det påvirker ikke selve "spruten", men den inneholder ikke lenger sædceller. Inngrepet kan reverseres slik at man blir fertil igjen, f.eks dersom man plutselig ønsker flere barn.

Latterligste jeg har lest. Du tror det bare er å operere hver gang man vil ha barn?

Det er umulig for en steril mann å sprute. Om det kommer sperm ut av han så er han ikke steril. Da er det noe galt med deg som kvinne.

1. Vasectomy reversal restores fertility by reconnecting the ends of the severed vas deferens, which is located in each side of the scrotum, or by connecting the vas deferens to the epididymis, the small organ on the back of the testis where sperm matures.
Lenke til kommentar

Tror du bør tenke to ganger før du kommer med uttalelsen "Latterligste jeg har lest", for alt du har sagt her er det "Latterligste jeg har lest", fordi det er bare tulls og tøys og ingenting av det du sier stemmer.

Kan du i det hele tatt noe grunnleggende om underlivet ditt? Testiklene lager ikke "spruten", testiklene lager kun selve spermen som kan befrukte kvinnen. Væsken blir laget et annet sted, men jeg orker ikke å undersøke dette nå og komme med fakta. (Testiklene lager kun en fruktbar væske som blir blandet ut med spruten under utløsning)

En steril mann spruter, men han spruter en ikke-fruktbar væske. Og når sædavlederen er kuttet gjennom, ikke av, så er det i noen tilfeller mulig å "hekte" den på igjen.

Tenk to ganger før du poster et innlegg om noe du har null peiling på, tulling.

Endret av Poopadoop
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vås, og vås.

Vedr sprut, du er sikker på at du ikke blander med en eventuelt kastrert mann? Da vil det nok være korrekt tenker jeg..

Lenke til kommentar

Mesteparten av væsken kommer fra en kjertel ved urinblæren og er uavhengig av hva som skjer i pungen. Normalt friske mennesker vil alltid få ejakulasjon. Hvis ikke er det noe alvorlig galt og man bør dra til legen snarest.

Det er sant at man ikke bare kan koble av/på og legene oppfordrer jo de som tar vasektomi til å ta det som et endelig valg siden det ikke er noen garanti for at ting vil fungere som normalt når man reverserer inngrepet. Som regel lykkes det, og det er også mulig å prøve flere ganger om det ikke lykkes å reversere første gangen. Hvordan utsiktene er for å bli fertil igjen hvis man har vært vasektomert to eller flere ganger før vet jeg ingenting om.

Det har forøvrig blitt et ganske vanlig inngrep. Jeg kjenner flere som har fått "nok" barn som har tatt vasektomi allerede før de ble/blir 30.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Måten denne mannen svarte deg på, tyder på at han er blitt far, og senere blitt sterilisert.

Menn kan selvfølgelig også være sterile av andre årsaker.

Trådstarter: Jeg skrev flere barn. Feil skrevet. Han skrev at han aldri har fått barn, Og tenker ikke på å få det heller. Må du ha barn? Og hva er det for et spørsmål du stiller meg med å spørre om noe så privat som om jeg vil ha barn, sa han.

Han er en oppegående mann. Så jeg tenker tanken på at han aldri ville ta sjansen på å komme inni, uten prevensjon dersom han kunne gjøre meg gravid.

Men jeg har ingen anelse om det. Men er veldig kjedelig at han og jeg ikke kommuniserer bedre sammen. Men uansett om det er han som ikke kan få barn, så er jeg ikke uinteressert av den grunn.

Om han er steril så trenger han nødvendigvis ikke å ha sterilisert seg? Hva med testiklene?

Jeg vet ikke hvem av kjønnene sjansen for sterilitet ligger størst på, men noen sier damer, men jeg mener at det er 50 / 50.

Lenke til kommentar

Finnes selvsagt mange sterile menn som er det av naturlige årsaker (finnes mange forskjellige årsaker). Det er dog normalt å ha testikler selv om man er steril (enten ved inngrep eller naturlig). Og det er nok relativt unormalt for menn som ikke har barn ja, men noen få er det jo.

Du som kvinne burde jo vite at selv om han kommer i deg, og du har eller snart skal ha eggløsning er det jo bare en viss sjanse for å bli gravid. Så han kan jo bare ha hatt flaks.

Jeg må si det er merkelig å lese trådene og innleggene dine, for det virker alltid som at du og partnerne dine har verdens dårligste kommunikasjon. Jeg har et inntrykk av at du bare tar i mot og har null kontroll over hva partnerne dine tenker eller gjør, noe jeg syns er synd. Om det faktisk er sånn, eller om det bare oppfattes sånn pga. måten du skriver på vet jeg ikke, men jeg syns det er bemerkelsesverdig hvor lite åpen du er med partnerne dine. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg flettet beina og krevd et svar. Hva skal du liksom med en mann som ikke vil snakke om noe så viktig som dette? Jeg mener riktignok at han ikke kan klage hvis du blir gravid når han ikke spør og nekter å svare, men om du ikke tar tak i det snart kan du jo fort ende opp med å bli alenemor nok en gang, og det er vel ikke noen ønskesituasjon for deg heller?

Lenke til kommentar

Oh Please..!

Hvis du skal skrive idioti rett fra løse luften om ting du ikke har fnugg av peiling på, så hold deg i det minste i Offtopic-kategorien av forumet, ikke prøv å gi mennesker råd..!

Til TS:

NEI, det er IKKE nesten umulig at en mann er steril. Mange menn er sterile av naturlige årsaker, og mange menn er sterile som resultat av frivillig operasjon. Ingen av delene påvirker "sprut".

Lenke til kommentar

Jeg må si det er merkelig å lese trådene og innleggene dine, for det virker alltid som at du og partnerne dine har verdens dårligste kommunikasjon. Jeg har et inntrykk av at du bare tar i mot og har null kontroll over hva partnerne dine tenker eller gjør, noe jeg syns er synd. Om det faktisk er sånn, eller om det bare oppfattes sånn pga. måten du skriver på vet jeg ikke, men jeg syns det er bemerkelsesverdig hvor lite åpen du er med partnerne dine. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg flettet beina og krevd et svar. Hva skal du liksom med en mann som ikke vil snakke om noe så viktig som dette? Jeg mener riktignok at han ikke kan klage hvis du blir gravid når han ikke spør og nekter å svare, men om du ikke tar tak i det snart kan du jo fort ende opp med å bli alenemor nok en gang, og det er vel ikke noen ønskesituasjon for deg heller?

Tråstarter er anonym, så jeg tror ikke du kan vite om du har lest noen andre tråder av samme kvinne. "AnonymDiskusjon" er en bruker som "brukes" av alle som benytter anonym-funksjonen, ikke en faktisk person.

Lenke til kommentar

Det er jeg fullt klar over du, men i dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at TS er en "faktisk person" som er en gjenganger i denne delen av forumet, både under anonym bruker og realnick.

Og hvordan finner du ut det/sannsynliggjør hvem det er med den relativt korte teksten? :huh:

Lenke til kommentar

Men jeg lot han gjøre det for jeg ønsker jo et barn til

Hvis han ikke vil tenke på å få barn har han neppe villet tenkte på å sterilisere seg heller.

Det ville vel vært en naturlig konsekvens etter mitt syn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...