Etbedrenavn Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Kjøpte nettopp ny bil, en Audi a4 b8 2008 hvis det er interessant for noen. Uansett, vi gikk gjennom kjøpskontrakten sammen, slik at vi var sikre på at alt var riktig. ETTER at jeg hadde skrevet under kontrakten sier han og jeg siterer: "Jeg har noe jeg må innrømme, det følger bare en nøkkel med bilen. " Han hadde mistet ekstranøkkelen, problemet her er at han hadde skrevet at 2 nøkler følger med, så etter at jeg hadde skrevet under sier han at det er bare en. Nøklene på disse bilene er svi dyre 7000+, han sier at han vet nøkkelen er i huset hans, og jeg SKAL få den. Det er gått noen uker nå og har ikke hørt noe. Hvis han ikke finner den, kan jeg da kreve at han skaffer erstatning siden det er feil på kontrakten? litt greit med ekstra nøkkel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Sier kontrakten at du skal ha 2 nøkler? Holdt du tilbake et beløp tilsvarende kostnadene med å få ny nøkkel da du ble oppmerksom på at kontrakten ikke var oppfylt? Kontakt selger, og gi har en frist for å finne nøkkelen, eller bestille en ny. Ellers høres 7000 for ny nøkkel veldig mye ut, gjetter på at det koster under det halve. Lenke til kommentar
Etbedrenavn Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Kontrakten sier 2 nøkler, hold ikke tilbake noe beløp etter som jeg ikke betalte til selger men heller direkte til panten son stod på bilen. 7000 var kansje litt mye ja, koster uansett noen tusen for å få ny og programere denne. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Trenger ikke orginal nøkkel da, vi gikk til lokale nøkkel butikk og de kopierte og lagde ny nøkkel på under en time. kostet ikke mange kronene det, nøkkelen så helt lik ut også. Var til en transporter 2013. Men kanskje det er en prinsippsak for deg da. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Nå så jo dette ut til å være en sak med keyless ell. altså ikke en tradisjonell nøkkel. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Er jo prinsippsak da, selger har fortalt hele tiden det er to nøkler, og det er det jeg har betalt for også. I kontrakten står det også to nøkler. Du har da rett på to nøkler. Kom med en frist til selger eller så kan du ta det videre. Står det "originalnøkler"? Si du henter mat på Mc Donalds, og bestiller med litt dressing til 20 kr hver. Du kommer hjem og finner ut du bare fikk 1 dressing men betalte for 2. Ja, okei, 20 kroner bortkastet, men jeg ville dratt tilbake for pengene eller dressingen. Det handler ikke om pengene for det er jo bare 20kr, men det er prinsippet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Prinsipp eller ikke, det er her en nøkkel på avveie. Dersom bilen blir stjålet så kan dette gi problemer. Når eg kjøpte min nåværende bil så fulgte det også bare med en nøkkel og selger visste ikke hvor reservenøkkelen var. Eg krevde at reservenøkkel skulle erstattes og at kun de nøklene eg hadde var registrert i ECU'en i bilen. Dette krevde eg og at skulle gjøres på merkeverksted. Selger gikk med på dette. Måten selger her har opptrådd på innbyr heller ikke til tillit, og eg hadde satt foten ned og krevd at selger nå dekket ny nøkkel og omprogrammering. Selger har tross alt dummet seg litt ut siden han har laget en kontrakt som sier at det følger med to nøkler, selv om han tydeligvis trodde han var smart... 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Trenger ikke orginal nøkkel da, vi gikk til lokale nøkkel butikk og de kopierte og lagde ny nøkkel på under en time. kostet ikke mange kronene det, nøkkelen så helt lik ut også. Var til en transporter 2013. Men kanskje det er en prinsippsak for deg da. Har du prøvd å starte bilen med den nøkkelen? På Audi må man ofte programmere nøkklen mot startsperra. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvis du ikke får nøkkelen og han finner den senere så er det en bilnøkkel i omløp som du ikke har kontroll over. Det hadde ikke jeg akseptert. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Trenger ikke orginal nøkkel da, vi gikk til lokale nøkkel butikk og de kopierte og lagde ny nøkkel på under en time. kostet ikke mange kronene det, nøkkelen så helt lik ut også. Var til en transporter 2013. Men kanskje det er en prinsippsak for deg da. Har du prøvd å starte bilen med den nøkkelen? På Audi må man ofte programmere nøkklen mot startsperra. Jepp null problem, gjorde det i begynnelsen av sommeren og da funket det og det funker enda. Vet ikke hvordan de gjorde det, men de holdt på inni bilen med en datamaskin etter at nøkkelen var kopiert. Men kanskje Audi har ett annet system, men regner med at de bruker samme teknologi. Endret 6. november 2014 av bigggan Lenke til kommentar
Etbedrenavn Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Trenger ikke orginal nøkkel da, vi gikk til lokale nøkkel butikk og de kopierte og lagde ny nøkkel på under en time. kostet ikke mange kronene det, nøkkelen så helt lik ut også. Var til en transporter 2013. Men kanskje det er en prinsippsak for deg da. Har du prøvd å starte bilen med den nøkkelen? På Audi må man ofte programmere nøkklen mot startsperra. Jepp null problem, gjorde det i begynnelsen av sommeren og da funket det og det funker enda.Men kanskje Audi har ett annet system, men regner med at de bruker samme teknologi. Denne nøkkelen bruker ikke selve metal biten (selve nøkkelen) til å starte bilen, du setter hele plastikk beholderen inn i et "hull" i dashbordet. Litt vanskelig og forklare, jeg kan ikke gå å få en ny nøkkel formed til siden det er chippen inni nøkkelen son starter bilen. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) snip- Jeg mener å huske at jeg også så trådløse nøkler hos de jeg var hos. men kan ikke si det sikkert. Endret 7. november 2014 av bigggan Lenke til kommentar
icefighter35 Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Trenger ikke orginal nøkkel da, vi gikk til lokale nøkkel butikk og de kopierte og lagde ny nøkkel på under en time. kostet ikke mange kronene det, nøkkelen så helt lik ut også. Var til en transporter 2013. Men kanskje det er en prinsippsak for deg da. Hei, kan jeg spørre hvilket firma og hvor dette er ? Har selv kjøpt en bil med bare en nøkkel og skulle gjerne hatt en til i tilfelle den ene slutter å virke/forsvinner. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Siden du har den ene nøkkelen blir det evt noe lettere å kopiere opp en ny. Hadde begge nøklene vært borte måtte du sansynligvis byttet hele låsesytemet i bilen og det som følger med av trøbbel for å starte bilen. Men han har uansett skrevet under på at det følger med to nøkler, noe som ikke stemmer. Jeg ville kontaktet han og krevd at han ordner opp. Men dette er kanskje det viktigste: Hvis det jeg har hørt stemmer, så er det slik at kilometerstand lagrer seg i enkelte nøkler og at folk som jukser med kilometerstand kvitter seg med den nøkkelen de har brukt etter at de stiller kilometerstand tilbake. Mulig at dette ikke stemmer, men ville uansett fått sjekket det opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå