Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg føler at hjernen og konsentrasjon svikter under prøver(kjemi spessielt)

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjemi 2 nå. Jeg ligger på et snitt på nøyaktig 6 på skolen(realfag). Dette året føler jeg at det skjer noe rart under kjemi prøvene. Selvom jeg har jobbet nærmest intenst og hardt med faget dagene før, føler jeg at konsentrasjon og fokus svikter under prøvene. Ofte består prøvene av en flervalgsdel, med en lengere del. Under oppgavene må jeg nesten lese oppgaven 3-4 ganger for å forstå hva de ber om. Vi starter rundt 9 og prøven er klokken 14, så jeg trodde før at jeg kanskje bare var sliten, som jeg også føler på slutten av dagen, fordi vi spiser rundt 11-tiden. Derfor prøvde jeg med et eple idag, men følte ikke at problemet var løst av den grunn.

Jeg har hatt to kjemi-prøver. Jeg følte forrige gang at jeg konsentrerte meg så hardt at jeg fikk en svimmellingene følelse som varte i 1-2 sekunder. Føler også at lyset kanskje blir altfor sterkt på det hvite papiret svart skrift. Hjemme er jeg ofte veldig mye klarere i hodet, og kan tenke mer produktivt. På skolen, hvis oppgaven er den samme som jeg har gjort ti tusen ganger tidligere, men presentert i en annen form, vet jeg ikke, noen ganger er jeg helt blank der og da. Blir et spørsmålstegn på hvordan jeg skal regne, når jeg egentlig har gjort denne oppgaven flere ganger dagene før.

Hjelp?

Anonymous poster hash: bd5e0...7d0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av egen erfaring. Hvis man stress-pugger dagene før prøven, og prøver å trykke inn en ekstrem mengde informasjon inn på en gang, så kan man oppleve det du skriver. Spesielt i kjemi 2 hvor det er mye detaljer, stoffer, reaksjoner osv. Prøv å begynn puggingen enda tidligere og spre det utover en lengre periode. Spis en matpakke 1 time før prøven, og spør gjerne om å få sitte ved et åpent vindu, dersom det er dårlig luft i klasserommet. God søvn i forveien i tillegg. kanskje det funker

Lenke til kommentar

Av egen erfaring. Hvis man stress-pugger dagene før prøven, og prøver å trykke inn en ekstrem mengde informasjon inn på en gang, så kan man oppleve det du skriver. Spesielt i kjemi 2 hvor det er mye detaljer, stoffer, reaksjoner osv. Prøv å begynn puggingen enda tidligere og spre det utover en lengre periode. Spis en matpakke 1 time før prøven, og spør gjerne om å få sitte ved et åpent vindu, dersom det er dårlig luft i klasserommet. God søvn i forveien i tillegg. kanskje det funker

Det du nevner her er forresten veldig individuelt, jeg pugget alltid rett før eksamen, noe som fungerte bra.

Det høres nesten ut som TS ikke har fått spist skikkelig. Jeg hadde unngått mat som har masse kjappe karbohydrater og spist mat som holdt blodsukkeret mitt jevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...