sfougner Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei. Maskinvaren som sitter i maskinen er som følger: -asus a7v8x -AMD XP1800+ -512 mb ram (vet ikke hastighet, tror det er 2200, 2 forskjellige produsenter) -ATI radeon 9700 pro Problemet kommer når jeg skal spille (spiller en del) og det er derfor veldig frustrerende at maskina (skjermbildet) henger seg etter 5-10 sekunder med spilling. Dette gjelder alle spill jeg har prøvd etter jeg byttet hk. Hvis jeg lar winamp stå og spille musikk når jeg starter et spill fortsetter denne og spille etter at skjerbildet blir svart.(henger seg?!) Jeg lurer på hva som kan være feil? Ram? cpu? HD? Har noen andre her vært bori lignende problem før? Mvh Simen Fougner Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Du sier dette skjedde etter du byttet hovedkort. Har du installert Windows på nytt? Hva med drivere til Chipset og skjermkort? For høy overklokking? :-) Bare lurer så jeg kan hjelpe deg bedre. Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Formaterte c: og installerte windows på nytt. De andre partisjonene gjorde jeg ikke noe med. La inn chipsett driverene som fulgte med på cd, skulle tro det skulle fungere uten og måtte laste ned de nyeste fra nett? Mvh Simen Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 nyeste drivere til skjermkort kan være en løsning. Henger den seg på alle spill, eller bare noen? Har du lagt inn Direct X? (versjon?) -pg Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Lasta ned nyeste skjermkort drivere ja. Så det burde ikke være noe problem der. Eneste.... Ble noe kluss med driect X når jeg skulle legge inn skjermkort driver, kom opp feilmld om at jeg måtte oppdatere directX. Dette gjorde jeg etter jeg hadde installert skjermkort driver. Kan dette ha noe og si da? Er fortsatt skeptisk til den rambrikken jeg bruker. Hvis jeg bytter plass der på brikken begynner maskinen og pipe og jeg får opp ulike feilmld ang ram brikke. ?? Mvh Simen Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Noen som har no tips? Kan det bli bedre med ny ram? Eller har ikke ram noe og si? Er litt frustrert liksom. Det er ikke noe feil på skjermkortet. Simen Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Prøv nyeste driver til alt du kan tenke deg spilel bruker... Skal ikek uttale meg om sannsynligheten for at det er akkurat det som er feil, men prøv å last ned de nyeste driverne til brikeksettet ditt, www.viatech.com hvis jeg ikke husker feil.... pass på at du har dx9.0b.... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 prøv flere spill med varierende krav til grafikkkort. Jeg sleit i lang tid med et av spillene mine - viste seg at det var en liten ripe i cd'n så den instalerte seg feil. Måtte lage en kopi av cd'n for å få det til å kjøre igjen. -pg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå