farstadt Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hei Jeg har en Audi A4 1,9 TDI. Ved gasspådrag kutter turboen, om jeg stopper bilen og starter den igjen fungerer den fint for en liten periode. Motoren går også ujevnt ved tomgang i samme periode når turboen kutter. Jeg har skiftet alle beveglige slanger til vakumsystemet helt opp til bremsekraftforsterkeren. Da mange av dei var morkne og sprukne. Også skiftet luftmengdemåler. Når jeg kjører en feildiagnose får jeg feilkode: 19561 og 17957. Noen andre som har hatt lignende problemer? Har misstanker det kan være N75 eller/og N239 på bakgrunn av feildiagnosene. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Det virker som en feil i en sensor i manifolden. Best å levere inn til Møller. Det kan ikke koste all verden til feilsøking. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg tipper at det er VNC systemet på turbo som ikke fungerer. Se her: http://youtu.be/th4CGju4Iiw Få noen til å starte motoren mens du titter på aktuator. Aktuator skal bevege seg rett etter start. ca 1 sek fra en posisjon til den andre. Dersom du ikke ser noen bevegelse er det noe galt og riktig turbotrykk opnås ikke og motor går i nødmodus. Aktuator har en tendens til å ruste i stykker. Her kjøper du ny: http://www.ebay.co.uk/itm/KKK-Turbocharger-Wastegate-Actuator-Audi-VW-Skoda-Seat-Ford-1-9-TDI-/321142125034?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ac58ff1ea Du kan koble fra aktuator og se om arm inn på turbo lar seg bevege manuelt. Lenke til kommentar
farstadt Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Da har jeg løst problemet! Satt bilen på møller for å kjøre en feildiagnose, viste seg at dei ikke fikk kontakt med motorstyre enheten (ecu) og da er det en mulighet at det er noe tull med ecu. Fant en brukt ecu hos eriks bildemontering som er helt identisk med den som står i bilen. I samtale med boch, produsenten av disse enhetene ble det poengtert at det er ekstremt viktig at den nye enheten er identisk, da det kan by på problemer på et sener tidspunkt når den komuniserer med alt av dubeditter på bilen. Fikk møller til å sette inn den nye ecu da det også må omprogrameres til startsperra på bilen. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Takk for oppdatering. Bra at det løste seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå