Gå til innhold

Hvilket GTX 780 TI kort bør jeg kjøpe?

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Jaha, hva er da standard klokk på 980, vennlig forklar en gammel data guru det takk? Han vet ikke det???? :rofl:

Ettersom Nvidias GPU Boost sørger for at ingen kort booster likt er det ingen som kan svare på hva som er standard klokk på 980.

Anandtech sitt 980 varierte fra 1252 MHz til 1151 MHz i spill, det sier deg kanskje litt om hvor variabelt og misledende GPU Boost faktisk er.

Hva boost er er ikke poenget, Fra nvidia hva kjører kortene på, snakker om base ikke boost. Og nei er ikke 1252 og heller ikke 1151? Så hva er det da? Heheheh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha, hva er da standard klokk på 980, vennlig forklar en gammel data guru det takk? Han vet ikke det???? :rofl:

Ettersom Nvidias GPU Boost sørger for at ingen kort booster likt er det ingen som kan svare på hva som er standard klokk på 980.

Anandtech sitt 980 varierte fra 1252 MHz til 1151 MHz i spill, det sier deg kanskje litt om hvor variabelt og misledende GPU Boost faktisk er.

Hva boost er er ikke poenget, Fra nvidia hva kjører kortene på, snakker om base ikke boost. Og nei er ikke 1252 og heller ikke 1151? Så hva er det da? Heheheh.

Du kan velge å ignorere kildene jeg oppgir, men det endrer ikke det faktum at ingen Nvidia-kort med GPU Boost kjører nøyaktig samme klokkefrekvens over en tidsperiode.

Når du er så skråsikker på at du vet bedre enn oss andre her inne, hvorfor spør du da?

Lenke til kommentar

Hehe. Ja boost er forskjellig. Men hva er da normal klokk.

Står om det her hos nVidia : http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-980/specifications

Boost mener jeg er programmert til å øke i frekvens opp til et visst temperatur mål. På GTX 670 kortet til Asus som jeg har, så er den grensen 67 grader (volt spiller inn også). Hva det er for nye korta vet jeg ikke. Om hukommelen min stemmer her :p

Lenke til kommentar

Hehe. Ja boost er forskjellig. Men hva er da normal klokk. Leste du resten, jeg ville ha et svar fra swat dude.

men fikk flere som svarte for vedkommende :green:

På hvilken måte er det relevant? Som nevnt 60 ganger tidligere så er standard frekvensene varierende, og på kort som Classified etc så er det ikke interessant uansett da de som kjøper den typen kort er folk som uansett kommer til å kjøre dem i overklokket tilstand. De har kraftigere komponenter på PCBen etc for å tåle høyere belastninger enn det PCBen til et referanse 980 har.

Hvor gammel og grå, hvor mange kort du har etc bryr meg midt i ræva, da det er tydelig at markedet Classified kortene er siktet på er et marked du tydeligvis ikke identifiserer deg med uansett.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Kanskje vi også skal teste å se hva som yter best uten drivere?
For det er like meningsløst.

Enten så kjøper du classified fordi du liker at skjermkortet skal tåle en høy last over lengre tid. (SC og FTW vil nok raskere ta kvelden på 1430MHz enn Classified, pga mindre ripple og mindre belastning på strømreguleringen). Eller så kjøper du det får å klare høyere frekvens.

Bed strømregulering og mindre ripple kan også få kortet til å holde lengre i F@H, for å spare folk for tid til å RMA'e. Har man ikke de behovene, ja så finnes det få grunner til å skaffe seg Classified.

Btw: de er inne er nok typisk ikke så alt for interessert i hva som er best for akkurat deg. Mest trådstarter eller mer generelt sett.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Andrull : Ikke bare EVGA som skryter av å ha bedre komponenter og da bedre levetid... Hvem av produsentene som snakker sant her kan vi vel ikke vite enda.

Nå var vel sammenligningen så vidt jeg kan se mellom Classy og referansedesignene under (FTW og SC).

Det er de som har gått steget opp fra reeferansedesignet og lagt til noen faser ekstra, selv om det er få som har veldig heftige saker her (for det meste mye tomt og ubrukt PCB-plass. Men gjør de som de siste gangene, så vil de levere noe langt kraftigere enn standarddesignet. Det lover bra at de har brukt såpass lang tid, og velger å ta såpass høy pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...