Gå til innhold

Salgsstopp av enda flere Fibaroprodukter i Sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, hva gjør vi med dette?

Trekker på skuldrene, sier "meh" og forholder oss helt rolig til vi hører noe fra noen vi stoler litt mer på, som f.eks. norske myndigheter.

 

Jeg vet ikke hvilken rapport svenske myndigheter baserer sine uttalelser på, men jeg får følelsen av at de ikke har testet det selv. Hvis det er den kina-saken som sirkulerte tidligere, så forstår jeg Fibaro sin frustrasjon. Klart man får Fibaro-produkter til å brenne, men det gjør man stort sett med alle elektriske komponenter hvis man bruker dem feil.

 

Jeg har veggene fulle av FGD-211, og jeg begynte å sjekke temperaturen på dem da dette rullet opp første gang. Jeg tror ikke det er en grunn til bekymring så lenge de er koblet riktig, mine er ikke særlig varme. Men det er klart at hvis du overbelaster dem eller kobler dem feil (for det skjer faktisk!!) så er de ikke laget for å tåle det.

Lenke til kommentar

Det som er noe merkelig her at jeg klarte ikke å finne noe meldinger ang. Fibaro produkter i RAPEX systemet:

http://ec.europa.eu/consumers/safety/rapex/alerts/main/index.cfm?event=main.listNotifications&CFID=10297097&CFTOKEN=19964469&jsessionid=0900859e5ef1e533cd0715c221e1f1f1c25f

 

(Bl. annet DSB anbefaler å bruke RAPEX i sine info mater.)

 

Fra en annen side Sverige er ikke helt passive for å informere ang. farlige produkter inn i RAPEX (Søke: Sweden som "Notifying country". 52 meldinger har kommet fra Sverige bare i 2014).

Endret av hkmod25
Lenke til kommentar

 

Uff, hva gjør vi med dette?

Trekker på skuldrene, sier "meh" og forholder oss helt rolig til vi hører noe fra noen vi stoler litt mer på, som f.eks. norske myndigheter.

 

Jeg vet ikke hvilken rapport svenske myndigheter baserer sine uttalelser på, men jeg får følelsen av at de ikke har testet det selv. Hvis det er den kina-saken som sirkulerte tidligere, så forstår jeg Fibaro sin frustrasjon. Klart man får Fibaro-produkter til å brenne, men det gjør man stort sett med alle elektriske komponenter hvis man bruker dem feil.

 

Jeg har veggene fulle av FGD-211, og jeg begynte å sjekke temperaturen på dem da dette rullet opp første gang. Jeg tror ikke det er en grunn til bekymring så lenge de er koblet riktig, mine er ikke særlig varme. Men det er klart at hvis du overbelaster dem eller kobler dem feil (for det skjer faktisk!!) så er de ikke laget for å tåle det.

 

 

Kjenner ikke eksakt reglene, men det som står på de svenske sidene er jo ganske konkret, mtp avstand mellom ledere i forhold til minimumskrav osv, burde være ganske lett etterprøvbart.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...