tobias.pedersen Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Jeg prøver å lage en slags kalkulator til mac app på xcode. Men jeg sitter fast på hvordan jeg får "den" til å subtraere to tall... f.ks 1200 i den øverste boksen og 1000 i den nederste boksen. Hvordan får jeg den til å regne ut og automatisk dele på f.eks 10? Svaret vises her: (1200-1000/10)= 20 Endret 5. november 2014 av tobias-98 Lenke til kommentar
tobias.pedersen Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 btw jeg bruker xcode 5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Sier meg ingenting. Hvilket språk er det? Hva trenger du hjelp til? Lenke til kommentar
tobias.pedersen Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Lagde en Cocoa applikasjon... Vet ikke om det er ett språk jeg.. Er helt fersk på Xcode. Jeg trenger hjelp med å få programmet til å trekke fra f.eks 1000 fra 1200 og automatisk gange svaret med f.eks 10. Helst en måte uten koding Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Må må linke input og output tekstfilene til objekter i koden din. Koden din må du skrive i Objective C eller swift. Det er koden som skal gjøre utregningen. Start med å lære deg det Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Tror ikke du vil komme langt uten å skrive noe kode. Jeg vet så og si ingenting om verken Xcode eller Objective-C, men i grunn skal det fungere ca. slik: double number1 = [uxNumber1.text doubleValue]; double number2 = [uxNumber2.text doubleValue]; double result = (number1 - number2) / 10.0; uxNumber2.text = [NSString stringWithFormat:@"%lf", result]; Om dette fungerer kan jeg ikke si noe om, men tror det er litt for tidlig for deg å ta dette i bruk uansett. Endret 5. november 2014 av ahw_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå