knokle_85 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Spiller det noe rolle om viften på skjermkortet mitt blåser luft ned på kjøleribben eller vekk fra kjøleribben? I begge tilfeller blir det jo god luftgjennomstrømning.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg ville absolutt ha latt den blåse på... hvis den suger, hvor skal lufta komme på kjøleribba? kansje gjennom småe åpninger der, men det vil bli minde enn lufta som kommer hvis den blåser Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg ville absolutt ha latt den blåse på... hvis den suger, hvor skal lufta komme på kjøleribba? kansje gjennom småe åpninger der, men det vil bli minde enn lufta som kommer hvis den blåser Hvis du blåser så vil jo lufta komme ut på sidene, hvis du kjører vifta andre veien vil da det bli sugd luft inn fra sidene. Er jo bare nøyaktig motsatt Jeg fikk faktik 2-4c lavere temperatur når jeg sugde luft vekk fra kjøleribba på CPU'en min når jeg hadde en Swiftech MCX4000B og en trakt ut fra CPU til bak på kabinnetet, så ikke varm luft fra CPU fortsatt ble inni kabinettet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Merkelig.. jeg fikk lavere temp med å blåse mot det.. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Spørs jo hvor varm luften er der vifta suger ifra da og hvor du gjør av den lufta som er varmet opp, slik som jeg gjorde det for å få den varme luften direkte ut av kabinettet. Kan bli vanskelig å lage luftkanal fra rundt kjøleribba som går ut Spørs også på hvordan kjøleribba er konstruert og hvilken vifte de har (radial eller normal). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Vanlige vifter (aksialvifter) har faktisk størst effekt på sugesiden, men når det gjelder hva som gir lavest temperatur i praksis, må du nok nesten prøve deg frem... Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 ta to vifter og la den ene blåse bort og den andre vekk! *grin* det blir bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå