Katt Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Hei Jeg har vært hos legen de siste årene med plagsom hodepine. Uten å fått no hjelp med dette. Jeg har gått såpass jevnlig de siste årene at jeg ikke helt blir tatt seriøst føler jeg. For litt over to år sida byttet jeg til to nye leger i en periode på 2 år. Så har jeg gått tilbake til "barnelegen"(fra oppveksten) min nå. Jeg får så innmarri vondt i hodet. Det kjennes ut som et intenst trykk. Og jeg blir veldig følsom eller helt innesluttet. De siste mnd er jeg redd for at jeg kanskje har begynt å rote litt med hukommelsen ? Jeg har en kjæreste jeg har deta i bare litt over 3mnd. Og han gjenkjenner dette ikke like mye. Det sosiale nettverket jeg hadde før er oppløst etter at vi alle flyttet etter vgs. Og av de "nye" jeg hadde er det flere av de som har flyttet igjen fordi studie vi gikk på var ikke overens med dem. Så jeg har da ingen som kan gjenkjenne meg likt som tidligere venner. Har bare noe kontakt på nett.Jeg er mye urolig og folk og jeg har antatt at dette kommer av en urolig fortid. Hvor jeg var en del av barnevernet pga omsorgsvikt men ble aldri flyttet fra hjemmet. Spesielt det siste året har jeg vært veldig følsom, angstfyllt og deperimert. Men det løsner litt opp. Og jeg merker nå at det jeg føler har vært en noe forbedring de siste mnd egentlig kan være en forrverring av noe slag?Jeg bor i et kollektiv uten stue, bare kjøkken/bad så vi som bor sammen kjenner ikke hverandre lissom. Og vi bare gir beskjeder til hverandre i ny og ned. Kanksje en kjapp samtale på kjøkkenet. Og det ene paret har klagd litt på at jeg har anklaget dem for ting som ikke har hendt ? Eller at jeg med andre ord roter dem med noen annen. Det gjør meg litt bekymret. For stemmer det de sier så har jeg virkelig begynt å rote..Jeg tror jeg har fått problemer med hukommelsen. Jeg vet jeg glemmer masse små greier her og der. Og må ofte sjekke når jeg har legetime f.eks, fordi jeg husker ikke datoen og klokkeslettet. Har alltid vært litt sånn, så er bare en ekstrem forverring og bekjente har bare tatt det som posttraumatisk stress eller lignende til min fortid. Men jeg tror at jeg virkelig roter på ekte. Og jeg blir ikke hørt pga min fortid i barnevernet av legen og slikt. Som bare tror at opplever ettervirkninger av det hele. :s Synet mitt er relativt bra, men jeg merker at det er litt duggete og vanskelig å holde fokus til tider nå den siste tida. Får høre at det ikke bare er fordi jeg sover dårlig. Siste tida som i nærmeste nåtid. Tenker å komme meg til øyelegen asap. Men som student må jeg faktisk vente litt som er utrolig kjipt. (er nettstudent) Jeg har brukt tusenvis av kroner på legetimer... og sliter så sinnsykt med hodepine.. Jeg vil bare ha noen å prate med som kanskje har vært borti det samme eller en annen som har begynt å rote med hukommelsen. For jeg er redd for at det er det jeg gjør, og at det begynner å bli alvorlig. Men som sagt... jeg er usikker? Vanskelig å huske noe jeg har glemt.. Og vanskelig å fikse problemet om helsevesenet ikke helt tar meg på alvor. Spesielt pga min unge alder og. "Er normalt med hormon forstyrrelser og forvirring".. men nei, er ikke helt det 0.0 Jeg har gått til legevakten tidligere med smertefull hodepine når jeg har fått så vondt at jeg må ligge eller sitte for blir bare så utrolig svimmel. Men jeg blir bare henvist vekk. Jeg fyller 22år hvert øyeblikk. MvhKatt Endret 5. november 2014 av Katt Lenke til kommentar
Katt Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Kjæresten min har begynt å bli irritert på meg også. Fordi vi har krangler han ikke helt forstår seg på. Eller at jeg er overfølsom generellt. Og jeg merker at jeg er det. spesielt til tider. Så får jeg bare noen øyeblikket hvor jeg bare sliter med å huske hva som ble sagt og ikke sagt og da "klenger" meg til det jeg mener hendte. Han spøker med at jeg får et "øyeblikk". For ER jo egentlig ikke sånn generellt. Så han blir forvirret av meg når jeg får sånne "øyeblikk". Jeg prøver å være ærlig med ham og å si at jeg beklager. Jeg mener ikke å rote.. Og han sier at han føler ikke at jeg har en for problematisk dårlig hukommelse. Men at jeg bare er overemosjonel og blusser opp ting som har vært sagt eller hendt.. Men jeg mener virkelig at..jeg kan ikke noe for det. Tidligere var jeg den venner pleide å ringte til og oppsøke døgnet rundt for å prate med / få hjelp. At jeg var så "klar" i sosiale drama "events" som andre puttet seg i. At jeg forstår psykologi så godt osv og da andre mennesker..Selv læreren på vgs roset meg for dette. For hun la merke til hvordan jeg var sosialt i klassen. At jeg var så "trygg". Fordi jeg hater å se en annen vei når jeg ser en klassevenn eller venn ha det vondt. Men at jeg heller ikke maste dem ned. Derfor kom de til meg av seg selv. Men jeg kan ikke si at jeg gjenkjenner meg selv i dette lenger.. :s Jeg prøver å ikke la det gå inn på meg. Men jeg blir påminnet om det flere ganger daglig ved at jeg tar meg selv i å tulle så mye med helt ubetydelige ting. Har og hovne lymfeknuter daglig som blir plagsomme til tider. Den ved nakken hovner spesielt opp i ny og ned, og jeg blir stiv i nakken og blir helt hard i nakke musklene hvor det er ubehagelig å bevege hodet. Har hatt dette i noen år nå. Men blir bare feid vekk fra leger om at "det vil gå over" for er jo helt normalt med hovne kjertler. Og det vet jeg og forstår. Men skal jo ikke våre i år, strengt tatt.Jeg merker at jeg generellt sliter med å huske filmer og serier jeg har sett til og med. Da og de gangene jeg ikke tar meg selv for å bare være ukonsentrert og lignende. 0.0. Endret 5. november 2014 av Katt Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 En på jobben min hadde diverse problemer med vondt i hodet og problemer med synet. Det viste seg å være høyt trykk inni hodet, som forårsaket at synsnerven kom i klem. Det er relativt sjeldent og hun måtte virkelig mase på dem for å få tatt testene som viste at det var dette som var problemet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå