flamethower1234 Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Heisan Jeg tenker jobbe som IT konsulent, og senere utdanne meg som IT ingeniør. Drive med alt innen pcer, og lurte hvilke fag det er jeg må satse på. Er det noen fag jeg kan satse på mindre, og fag jeg må satse på mer? Hvor mye må jeg ha i snitt? Jeg lurer også litt på lønnen for denne jobben. Takk! Endret 5. november 2014 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) IT konsulent er en ganske vid tittel, så for å si det sånn. Så kan du ta ikt-driftsfag og bli en konsulent. "alt innen pc'er" er for vidt. Hvis du ønsker å være altmuligmann, så er det ofte enklest å ta ikt-driftsfag først, for så å finne ut mer spesifikt hva du ønsker å jobbe med. For å kunne fortelle om fag etc. så er forskjellige fag rettet inn mot forskjellige retninger innenfor IT, så å gi en generell pekepinne kan fort være vanskelig når det er såpass vagt hva du egentlig vil. Lønn i den kategorien vil være ca ~300K til 1M+ alt avhengig av hva du vil jobbe med og hva du er spesialisert i. Snitt, spørs hvilken skole du skal inn på, hvilken linje det er snakk om. Som sagt en del ganger før om bortimot eksakt samme spørsmål. Prøv å finne ut mer spesifikt hva du vil jobbe med. En med bachelor/mastergrad bruker gjerne ikke å sette ihop pc'er, eller sitte i førstelinje support for å si det sånn. Endret 5. november 2014 av Lock-Aze 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå