Ursamajor Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Jeg holder på å sette opp ett nettverk hjemme, ISP er Telenor med sin Zyxel 2812-HNU-F3 jeg har laget ett kart sånn som dett er koblet i dag. Det er LAN Cat 6 mellom alle maskiner og rutere. det er 2 etasjer i huset mitt med 0,5 m med betong i mellom så flere rutere må til. Jeg hadde Cisco 6500 i bridge og det fungerte greit, Men cisco i bridge utelater mange funksjoner. Zyxel fra telenor har vært stabil som ruter men WIFI er crap. I Hus no 2, (30 m fra Zyxel) står det en D-Link dir 615 som AP med WIFI. I dette huset er det 2 pc som brukes i bedriften til min svoger, Jeg har laget til en Ext HD som vi bruker til Backup i mitt hus teknisk rom. her bruker jeg synctoy. Hvordan kan jeg best sette opp dette nettverket? har prøvd masse og feilet masse. Jeg kunne tenkt meg at i mitt hus var det en IP pool, feks 192.168.1.1-50 Nabohuset 192.168.51-100 dette for lettere holde oversikt. noen forslag om hvordan jeg kan sette opp mitt nettverk best mulig? Network chart.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå