Gå til innhold

Kan Sony kameraer fjernstyres fra pc-en?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurte på å kjøpe meg et Sony A6000, men trenger å vite om dette kan styres fra PC-en i likhet med Pentax Remote Assistant?

Det finnes app'er fra Sony for Android og iPhone. Det betyr ikke nødvendigvis at det finnes for Mac, Windows eller Windows Phone. Ville sjekket før jeg kjøpte hvis det var vikitg.Som regel ligger bruksanvisningen nedlastbar og der står det gjerne hvilke muligheter som finnes.

Har ikke A6000-bruksanvisningen nedlastet, men sjekket en annen (RX10) og der var det nevnt automatisk overføring av bilder til PC trådløst, men ikke fjernstyring fra PC. A6000 er imidlertid nyere så det kan ha endret seg.

Endret av se#
Lenke til kommentar

A7 funker ihvertfall med tethering. Men du må bruke Sony software. Bruker det selv i kombinasjon med at lightroom overvåker mappen som bildene blir lagret i.

Det er mulig at jeg heller går for alternativet med å bruke lightroom istedenfor Capture One siden sistnevnte koster mer samtidig som det er mer komplisert å bruke.

Jeg har tidligere bare brukt Raw-converteren i Photoshop Elements. Er det stor forskjell fra den til å bruke Lightroom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...