Storøien Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Jeg skal male en vinduskarm og har kjøpt en maling som beskrives som "silkematt, vanntynnet, polyuretanmodifisert oljemaling for innendørs bruk". Jeg fant den på "tilbud" som feilblandet maling, betalte nesten bare slikk og ingenting. Den er litt blass i fargen så jeg tenkte å sprite den opp litt ved å ha i litt sitrongult. Jeg har hørt at man kan blande inn sånne "kunstnerfarger" som jeg har liggende, men skal man velge vannfarge eller oljefarger til en "vannfortynnet oljemaling"? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvis den kan tynnes med vann burde den vel også kunne farges ? Man ønsker vel å gjøre malingen bedre ved å kombinere egenskapene med oljebasert maling. Forhør deg gjerne med stedet du kjøpte malingen på eller produsenten, så er du sikker. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Det er en type oljebasert maling men på grunn av føringer fra EU har slik maling blitt vanntynnet for å gjøre den mindre helseskadelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå