Schreiber Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Jeg var en stor fan av Transport Tycoon på den tiden, men noe som irriterte vettet av meg var at spillet hele tiden stoppet når jeg kom til et visst år. Tror det var 2050, men det er ikke nøye. Finnes det et sånt spill der man kan spille til evig tid? Jeg liker å bruke tid på å bygge opp imperiet mitt, og synes det er kjipt å endelig komme i gang når tiden er ute. Har sett litt på Cities in Motion 2, men har ikke testet det ennå. Hvor lenge er det mulig å spille der? Har det på Steam, men aldri fått meg til å sette i gang med det. Er så mye annet å gjøre. Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 I OpenTTD, så vidt jeg husker, så kan du jo bare fortsette å spille etter 2050 så lenge du gidder. Du vil selvfølgelig ikke få tilgang til ny teknologi, men du kan fortsette å bygge transportimperiet ditt etter det. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Civilization også mener jeg, men det er kanskje ikke sjangeren du er ute etter? Fant en tråd på reddit en gang om en fyr som har hatt det samme Civ 2 spillet gående i 10-12 år. På hvert brett i Rollercoaster Tycoon så kan du fortsette å bygge, selv etter at du har klart oppdraget. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Er stor fan av Civilization og sånne spill, men ser mer etter noe i stil med Transport Tycoon. Har prøvd OpenTT, men det blir ikke helt det samme, dessverre. Er så lei akkurat det spillet, men det må da finnes noe annet i samme stil? Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hopp over Cities in Motion 2, det er ikke i nærheten av TT! Kronglete å spille er det også Har du prøvd Patrician/Port Royale spillene? Ikke tog, men gode spill om handel og transport. Vet ikke hvor lenge de varer.. Har prøvd andre TT-kloner opp gjennom også, som feks Locomotion, Railroads, Transport Giant ++ men ingen har klart å leve helt opp til originalen. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Game dev tycoon. Om du klarer å holde ut uten å gå konkurs, så kan du bare fortsette å lage spill til krampa tar deg Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Train Fever er således "evigvarende", gitt at togtyper og andre kjøretøy ikke "går ut på dato". De aller fleste mods som lages har ingen utløpsdato. Mitt Flirt-tog har ikke det f.eks. Hvor vidt det er "evigvarende" gameplay når man har kommet til et gitt antall in-game år og utbredelse i kartet er en annen sak. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Game dev tycoon. Om du klarer å holde ut uten å gå konkurs, så kan du bare fortsette å lage spill til krampa tar deg Har lyst å prøve det, men har hørt så mange klage over at spillene de lager bare blir piratkopiert, så de går konk... Train Fever er således "evigvarende", gitt at togtyper og andre kjøretøy ikke "går ut på dato". De aller fleste mods som lages har ingen utløpsdato. Mitt Flirt-tog har ikke det f.eks. Hvor vidt det er "evigvarende" gameplay når man har kommet til et gitt antall in-game år og utbredelse i kartet er en annen sak. Med "evigvarende" mener jeg et spill jeg kan spille til jeg går lei, og ikke bokstavelig talt evigvarende. Problemet med Transport Tycoon er at når jeg når år 2050 er spillet over, uansett om det går bra eller dårlig. Det er noe lignende i de fleste 4X-spillene, der man bare har et visst antall runder (som riktignok kan slås av, så en viss fyr spilte Civ 2 i ti år.) Er jo fullt klart over at kartet etterhvert vil bli fullt og alt det der, men det går helt fint. Jeg vil bare ikke ha et spill der det begynner å gå svært bra, og så er spillet slutt. Skal se på Train Fever. Takk for tips. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Det Civ2-spillet som hadde holdt det gående i 10-12 år spilte egentlig seg selv, da det var bare atomkriger som startet og kansellerte hverandre konstant, ikke noe aktivt gameplay. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Game dev tycoon. Om du klarer å holde ut uten å gå konkurs, så kan du bare fortsette å lage spill til krampa tar deg Har lyst å prøve det, men har hørt så mange klage over at spillene de lager bare blir piratkopiert, så de går konk... Train Fever er således "evigvarende", gitt at togtyper og andre kjøretøy ikke "går ut på dato". De aller fleste mods som lages har ingen utløpsdato. Mitt Flirt-tog har ikke det f.eks. Hvor vidt det er "evigvarende" gameplay når man har kommet til et gitt antall in-game år og utbredelse i kartet er en annen sak. Med "evigvarende" mener jeg et spill jeg kan spille til jeg går lei, og ikke bokstavelig talt evigvarende. Problemet med Transport Tycoon er at når jeg når år 2050 er spillet over, uansett om det går bra eller dårlig. Det er noe lignende i de fleste 4X-spillene, der man bare har et visst antall runder (som riktignok kan slås av, så en viss fyr spilte Civ 2 i ti år.) Er jo fullt klart over at kartet etterhvert vil bli fullt og alt det der, men det går helt fint. Jeg vil bare ikke ha et spill der det begynner å gå svært bra, og så er spillet slutt. Skal se på Train Fever. Takk for tips. Spill noe sånt som Heroes of might and magic 3, det tar aldri "slutt" fordi det er haugevis av ferdiglagde maps man kan spille på utenfor campaign, eller lage randomgenererte maps og velge antall motstandere og størrelse. Det er også tusenvis av playermade kart som kan lastes ned siden spillet inneholder en komplett kart-editor. Endret 5. november 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Vel, i GDT så har jeg bare opplevd 1 gang at spillene blir pirat kopiert Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Game dev tycoon. Om du klarer å holde ut uten å gå konkurs, så kan du bare fortsette å lage spill til krampa tar deg Har lyst å prøve det, men har hørt så mange klage over at spillene de lager bare blir piratkopiert, så de går konk... Utviklerne av Game Dev Tycoon la selv ut en cracka utgave på piratnettsteder. I denne utgaven hadde spilleren svært høy risiko for at spillene de laget ble piratkopiert sammenlignet med den "ekte" utgaven. Kanskje de som klaget har lastet ned spillet ulovlig i stedet for å kjøpe det? 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Utviklerne av Game Dev Tycoon la selv ut en cracka utgave på piratnettsteder. I denne utgaven hadde spilleren svært høy risiko for at spillene de laget ble piratkopiert sammenlignet med den "ekte" utgaven. Kanskje de som klaget har lastet ned spillet ulovlig i stedet for å kjøpe det? Hehe, selvsagt. Det er mye av de samme som klagde på at et av Red Alert-spillene var fullt av bugs, så de klarte aldri å fullføre det tiende oppdraget, eller noe sånt. Problemet er jo bare at det sluttet å fungere pga en kopibeskyttelse. Det hadde de ikke fått med seg. Det er jo ekstra morsomt med GDT siden folk klager over at de går konk fordi spillene deres blir piratkopiert, men de klarer ikke å skjønne at det samme foregår i virkeligheten også. Det er jo kjipt å høre om nedskjæringer hos utviklere og utiviklere som går konk, men alt for mange klarer ikke helt å forstå de faktiske konsekvensene. Når vi leser om at hundre folk hos en utvikler har fått sparken tenker mange på hvordan dette vil påvirke spillene, men svært få tenker på at det er hundre ekte folk som nå sitter der uten jobb. Men dette blir vel off-topic, sorry. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Train Fever har MASSE utfordringer. Det kan gå bra i fem år, og plutselig snur alt, og du har ti år med negang før du igjen greier å snu på det og kanskje gå i pluss igjen. Mange logistikkutfordringer og kostnadsmessig i forhold til å drive økonomisk. Kjør på. Skal sies at spillet ikke er feilfritt. Men det er et interessant spill absolutt, og utvikleren er stadig i sving for å oppdatere med nye features eller bugfiksing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå