Format_C Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Når jeg går inn i Windows (98SE) får jeg beskjed om at noen filer mangler, disse er: Kernel.vbs angitt i win.ini winsck.vbs angitt i win.ini explorer.vbs Trykker OK i boxene og alt funker tilsynelatende. Sannsynligvis har min venn som eier PC`en vært litt i ivrigste laget med sletting av filer. Noen som vet hva dette er, evt hvordan jeg fixer det? På forhond takk [ Denne Melding var redigert av: Format_C på 2002-02-20 23:30 ] Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: Format_C skrev (2002-02-20 23:00):Når jeg går inn i Windows (98SE) får jeg beskjed om at noen filer mangler, disse er:Kernel.vbs angitt i win.iniwinsck.vbs angitt i win.iniexplorer.vbsTrykker OK i boxene og alt funker tilsynelatende. Sannsynligvis har min venn som eier PC`en vært litt i ivrigste laget med sletting av filer. Noen som vet hva dette er, evt hvordan jeg fixer det?På forhond takk[ Denne Melding var redigert av: Format_C på 2002-02-20 23:30 ] .vbs er Visual Basic Script-filer. Dei bør ikkje ha nåkenting på PC-en din å gjere. Eg tipper det er ein eller anna form for virus som har sneket seg inn. Ta og åpne regedit (Start, Kjør, skriv "Regedit", trykk Enter), og bla fram til HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun... Sjå om du finner filnavnene du nevnte i høgre del av vinduet. Lenke til kommentar
sof Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 eller du kan fjerne pekerne i win.ini ... Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Takker og bukker. Har pratet litt med eieren som kan bekrefte at han har bedt antivirusprogrammet slette virus/filer med virus. Skal rett hjem å prøve litt etterpå. Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå