Gå til innhold

Skjermkort fra bruktmarkedet


seda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde spart litt å kjøpt deg 970, det billigste er nå ca 2800.

 

Mja, penger er ikke egentlig noe problem og jeg kan jo handle svindyre kort og sette dem i SLI, men litt av vitsen var at jeg ikke trenger så mye kraft. Det trenger bare være bedre enn det nåværende HD6950 :) Så om det står 770, 780, 970 eller 980 på er ikke så viktig. Fokuset er å få mest mulig fart for pengene og å holde meg på et lavt budsjett :) Jeg spiller ikke så mye og oppdaterer sjelden :p

Lenke til kommentar

Husk at når du tenker ytelse pr krone må du tenk hvor mye ekstra ytelse du får i forhold til dagens ytelse. Si at du får 100 fps i dag og vurderer 2 kort til henholdsvis 1500 og 3000. Det til 1500 gir deg en økning på 20 og det til gir deg en økning på 50 fps. Da vil det dyreste gi deg mest ytelse pr krone.

Lenke til kommentar

Husk at når du tenker ytelse pr krone må du tenk hvor mye ekstra ytelse du får i forhold til dagens ytelse. Si at du får 100 fps i dag og vurderer 2 kort til henholdsvis 1500 og 3000. Det til 1500 gir deg en økning på 20 og det til gir deg en økning på 50 fps. Da vil det dyreste gi deg mest ytelse pr krone.

Det er jo absolutt sant! Så utfordringen får være å finne flest fps for de ca. 1500 jeg har tenkt å bruke :) Black Friday salg hadde vært noe!

Endret av Dahlsveen87
Lenke til kommentar

Ja, og så må du ta stilling til om kort i den prisklassen vil gi deg en ytelsesøkning som er verdt å bruke 1500 på. Gjør ett regnestykke på det, men det er en mulighet for at for at du ikke skal kaste bort 1500 på noe som såvidt hjelper, kan det være bedre å bruke 2000 eller mer for å noe som faktisk kan merkes.

 

Mitt tips er å ikke kjøpe noe som gir deg mindre enn 50% økning i ytelse.

Lenke til kommentar

 

Tomshardware sine charts duger til dette.

Tom's Hardware - Benchmark 02 Unigine Heaven 1080p

Ikkje bruk heaven....

Da er det bedre med firestrike...

 

 

Nja, det er selve linken som ser litt snodig ut , men det er en haug med benchmarker der som Thief etc.

Linken ble så utrolig stor at det ble bare rot når jeg prøvde å fikse den så bedre at den står slik, den som klikker får se.

Lenke til kommentar

Okei, så testene og tallene på www.gpuboss.com var greie å sammenligne. HD6950 vs. GTX 780 viser at GTX 780 ligger fra 100 til mer enn 200% økning i ytelse i enkelte tilfeller. Finner man GTX 780 til det budsjettet jeg tenker å holde meg til vil det jo være en super deal!

 

GTX 780 vs. GTX 970 er forskjellene der på om lag 10% i favør GTX 970, og for nesten dobbel pris er ikke det nok ytelsesøkning til at jeg vil vurdere GTX 970 fremfor GTX 780. Dette er dog kun basert på www.gpuboss.com

 

Skal man kjøpe nytt er jo 970 det klare valget med mer minne, DX12 støtte og mindre wattbruk, meeen man må jo finne det brukt da :)

Endret av Dahlsveen87
Lenke til kommentar

Cpuboss gpu boss kan ikke brukes ;)

 

Vel, jeg finner ikke sammenlignbare tall for HD 6950 - GTX 780 - GTX 970 noen plasser. Det må da være å teste kortet mitt opp og i mente for å så å sammenligne mot benchmarks på nett, og det har jeg ikke mulighet til akkurat nå. Men de tallene jeg finner tilsier at å bruke 1500 på et GTX 780 er mer gunstig, med mindre man finner et 970 til rundt 2000 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...