Ravenous Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Problem som startet vinteren 2012.Frontruten begynte å dugge på innsiden, og frøs på vinterstid.Dører begynte å fryse igjen.Fram til dags dato har problemet eksplodert, og nå fryser absolutt alt av vinduer og deretter dører...Golf 4 2003mod.Kupéfilter nettopp byttet, men AC-anlegg er gåen. (Ikke råd å fikse nå)Bruker ikke resirkulering av lufta, burde dette brukes når jeg har starta bilen? (Så lenge jeg husker å skru den av etterpå).Noen med råd og tips? Jeg har lest meg ihjel på nett og skal teste med avispapir under gummimattene og avfukter i bilen, i tillegg til å vaske vinduene på innsiden med glassvask for bil.til nød må jeg kjøpe meg kupévarmer, men det utsetter bare problemet Lurer på om det kanskje er pakningene rundt dørene, siden de har blitt røska i over 3 vintere snart..? Har smurt disse og har i tillegg fått smurt låsene på dørene (så langt det kan gjøres uten å måtte ta av dørene først..)Det som er merkelig er at selv om det har regnet mye i høst, så begynte ikke bilens vinduer å dugge til før en uke siden, før det begynte å bli minus.Og i dag var det minusgrader, og absolutt alt var frosset til.Bilen fryser til selv om jeg kun har vært på butikken og ikke engang blitt våt på føttene eller har trekt inn noe vann i bilen...Hjelp trenges sårt! Endret 5. november 2014 av Ravenous Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hvis du går fra bilen en ettermiddag, og du vet at alt av gulvtepper/matter er tørre (kjenn skikkelig etter), blir det like fult masse rim/is på innsiden? Da kan vel tenkes du har en lekkasje i varmeapparatet Du har sjekket at vinduer osv er tette (vask bilen med høytrykk eller noe). Sirkulerer du luften i i kupeen (kommet borti knappen)? Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Hvis du går fra bilen en ettermiddag, og du vet at alt av gulvtepper/matter er tørre (kjenn skikkelig etter), blir det like fult masse rim/is på innsiden? Da kan vel tenkes du har en lekkasje i varmeapparatet Du har sjekket at vinduer osv er tette (vask bilen med høytrykk eller noe). Sirkulerer du luften i i kupeen (kommet borti knappen)? Jeg skal sjekke at gummimattene er tørre under...Kan jo hende det på noe vis samler seg mye fukt. Skal teste med å ha aviser under. Vinduene er tette ja, vasker alltid bilen med høyttrykkspyler, og det går helt greit. Sirkulerer ikke luften inne i kupeen, det var det første jeg sjekket bl.a. i morges. Bruker aldri denne funksjonen i grunn. Det merkelige er at dette problemet forekom etter jeg flytter fra Nord-Troms til Nord-Trøndelag høsten 2012. Hatt bilen i mange år, og aldri hatt dette problemet nordpå... Kanskje tilfeldig, men det forundrer meg veldig. Jeg har også hatt bilen inne på verksted nettopp hvor jeg bl.a. ba de om å skifte kupéfilter på grunn av dette problemet. Jeg forklarte også i detalj hva problemene mine var, og de mente kupéfilteret var årsaken. Det er det jo helt klart ikke. Skal ta en titt på linken du sendte, Kyrre! Takk for tips Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hadde litt av det samme problemet med min 2005 modell Ford Focus, frosne dører, is på innsiden av vinduene. Når jeg monterte bilstereo for noen år siden, plukket jeg dørene fra hverandre, og oppdaget at nedre del av dørene var fulle av en seig mørk fuktig guffe, som både tettet dreneringskanalene i bunnen av døren og holdt på fuktighet. Skrubbet og spylte alle dørene fullstendig rent med høytrykk. Absolutt ingen slike problemer etterpå. Kanskje verdt et forsøk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Sjekk at resirk av/på er i orden, kan være at spjeldet henger. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Rutene vasker du med skikkelig ruterens (fås kjøpt hos feks RIIS bilglass). (Skal mye mer til at fukt fester seg til en kliss ren rute)Så gnir du dette http://biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Liststift-silikon-361902/ på listene, så forhindrer du mest sannsynlig at dørene fryser fast i listene. Ellers følg overnevnte tips. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Jeg er VAG fan, men dette med vannlekkasjer virker uløselig for de gutta. Har selv brukt ørten timer for å få A3en min tørr. Hjulbrønn bak var full i vann og fosset fremover når jeg bremset. Høyre baklys lekket vann inn. I tillegg kom det vann inn fra vindusviskerbrønn. Teppe må opp fra golv hele veien rundt for å lokkalisere feil. Tørk opp. Skotørkere fra Clas Ohlson gjør jobben. ( Avfukter gjør ikke jobben så lenge bilen ikke står i en godt oppvarmet garasje.) Når bilen er tør legger du ut papp under teppe og så må du sjekke daglig hvor det blir fuktig. Sinnsyk jobb. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Tusen takk for alle tips, er nødt å sjekkes ut Foreløpig har ikke avfukter, aviser, silikon på listene eller rutevask hjulpet noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå