goodtimez Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Halo folks , Lurer på om det vil funke å kjøpe en 256 500 gb versjon, og heller kjøpe en ekstern harddisk med 1tb? Eller er det billigere og bedre og få en mac med 1TB? Isåfall hvilken harddisk ville dere brukt, regner med at den må være kjapp... Macen skal brukes til videoredigering. UPD. Ser på Macbook Pro Retina 15'' 16gb 2,8GHz, oppdaget også at jeg har kun 2 valg 500 eller 1000 gb. Og det er litt av prisforskjell for de ekstra 500gb. Endret 5. november 2014 av goodtimez Lenke til kommentar
oynes Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Du sier ikke noe om hvilken type Mac du ønsker men jeg kan forklare hva jeg gjorde. Jeg har en MacBook Pro (Late 2011) som kom med tradisjonell disk på 500GB. Synes at det ble litt tregt å redigere video og foto på så jeg byttet den interne disken med en 256 SSD disk og kjøpte en ekstern disk på 4 TB med Thunderbolt interface. Jeg bruker denne eksterne disken til alle bibliotek for Final Cut Pro X og Aperture (man kan velge i programmene hvor bibliotekene skal ligge). Det går helt strålende å redigere video direkte mot ekstern disk pga. Thunderbolt. Vet ikke om jeg vil anbefale dette med en USB disk da båndbredde kan bli et problem. Noen av Mac modellene kan kjøpes med Fusion disk som er en hybrid av tradisjonell disk og SSD. 1 TB Fusion koster det samme som en 256GB SSD. Valget er ditt, men ren SSD er å foretrekke for min del. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Noen av Mac modellene kan kjøpes med Fusion disk som er en hybrid av tradisjonell disk og SSD. 1 TB Fusion koster det samme som en 256GB SSD. Valget er ditt, men ren SSD er å foretrekke for min del. Det er kun stasjonære Mac maskiner som leveres med Fusion Drive. Lenke til kommentar
goodtimez Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Du sier ikke noe om hvilken type Mac du ønsker men jeg kan forklare hva jeg gjorde. Jeg har en MacBook Pro (Late 2011) som kom med tradisjonell disk på 500GB. Synes at det ble litt tregt å redigere video og foto på så jeg byttet den interne disken med en 256 SSD disk og kjøpte en ekstern disk på 4 TB med Thunderbolt interface. Jeg bruker denne eksterne disken til alle bibliotek for Final Cut Pro X og Aperture (man kan velge i programmene hvor bibliotekene skal ligge). Det går helt strålende å redigere video direkte mot ekstern disk pga. Thunderbolt. Vet ikke om jeg vil anbefale dette med en USB disk da båndbredde kan bli et problem. Noen av Mac modellene kan kjøpes med Fusion disk som er en hybrid av tradisjonell disk og SSD. 1 TB Fusion koster det samme som en 256GB SSD. Valget er ditt, men ren SSD er å foretrekke for min del. Ja det det glemte jeg, ser på Macbook Pro Retina 15'' 16gb 2,8GHz, oppdaget også at jeg har kun 2 valg 500 eller 1000 gb. Og det er litt av prisforskjell for de ekstra 500gb... Lenke til kommentar
goodtimez Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Kan jeg bytte ut interne disken til en ssd? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Kan jeg bytte ut interne disken til en ssd? Det er en SSD på MBP Retina, og du kan ikke bytte den ut ettersom den er loddet direkte på hovedkortet. Du må bytte hovedkortet for å bytte SSDen Lenke til kommentar
goodtimez Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Kan jeg bytte ut interne disken til en ssd? Det er en SSD på MBP Retina, og du kan ikke bytte den ut ettersom den er loddet direkte på hovedkortet. Du må bytte hovedkortet for å bytte SSDen Det er ssd ja, da er det greit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå