Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Atopisk eksem, kommer tilbake etter noen uker?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Dette kan være en litt lang post, så de som ikke har erfaring med dette trenger ikke lese :p

Hei.

I 4-5 dager i Desember 2013 var jeg og noen kompiser i Amsterdam. Og da drev vi på med noe som en del, som reiser til amsterdam, gjør på :)

Det vil si at jeg husker fint lite av disse 4-5 dagene.

Eg har et par allergier inkl melk allergi, nøtt allergi, katte og hund allergi og midd allergi.

Det jeg husker var at jeg spiste mye sjokolade men ingen nøtter, og sjokolade reagerer jeg ikke noe på. Men jeg sov i en sofa (som sikkert var proppfull med midd)

Da jeg kom hjem begynte jeg å klø litt. Og litt mer. Det var ikke så kraftig i begynnelsen, og jeg tenkte det bare var et lite utslett.

Etter et par måneder ble det verre og ca 5 måneder etterpå hadde jeg klødd så strore og mange hull på oversiden av albuen (hvor man stikker sprøyter) at jeg ble spurt flere ganger om eg hadde begynt med steroider.

2 måneder etter der igjen ble det så gale at jeg ikke fikk sove, da gikk eg til legen og Betnovat.

Jeg brukte det i en uke og det var vekke. i to uker. Så kom det tilbake, deretter brukte jeg det til det var vekk (et par dager) og det gikk vekk og var vekke i ca samme tid. Sånn har det pågått i 2 måneder helt til jeg gikk tom for betnovat.

Jeg har tatt allergi prøve men har holdt meg vekke fra alt som jeg tror jeg kan ha reagert på, men det kom tilbake. Det har ikke kommet like eksplosivt som de andre gangene. Er det noen som vet hvorfor? trenger jeg mer betnovat og det går til slutt vekk? Jeg er også redd for at det kan være snus som trigger dette, derfor skal eg slutte i desember ( etter eksamen).

Og kan det være noe i blodet? f.eks hvis katten min bet meg og det er der fortsatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det er allergi og ikke eksem?

Jeg fikk det plutselig under øynene og må bruke kremen ca 1 gang i mnd 2-3 dager livet ut.

Eg forklarte det sikker litt klussete.

Ja det er eksem, men slik eg forstod det så kan vell en allergi trigge utbrudd fra atopisk eksem?

Jeg har hatt atopisk eksem siden jeg var liten, ble jeg fortalt av mine foreldre rett før jeg gikk til legen. Men har ikke hatt noe særlig utbrudd siden jeg var ca 5-6 år gammel og nå er jeg 20. Derfor lurte jeg bare på hvorfor det plager meg så mye nå men at jeg aldri hadde det på barne, ungdom eller videregående skole. Om at denne gangen kanskje det var f.eks noe i blodet eller noe som jeg ikke tenker over som kanskje andre har erfaring med.

Ja, jeg skal komme meg til legen, er bare litt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...