Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Her er en video som jeg syns er interessant, noen som mener noe annet? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Gadd ikke se mer enn 5 minutter. Alle navn har et opphav. Dette er rein kverulering. Det blir som å si at «Norge» er et kunstig navn, som betyr den nordre veien. Før det het det Sápmi. Derfor burde Nordmenn gi landet sitt til samene, fordi de var her først. Man må gjerne mene dette, men den dagen samiske militante begynner å stjele land fra nordmenn på dette grunnlaget, så tror jeg de fleste ville sette foten ned. Verdenshistorien er full av overgrep fra ulike folkeslag mot hverandre. Såvidt jeg vet har alle landområder på kloden vår har tilhørt en annen nasjon eller et annet folkeslag før det kom under det landet det er nå. Dersom alle skulle gjort som Israel på samme grunnlag, ville det blitt kriger overalt. Det Israel holder på med (med sine bosettinger) er brudd på folkeretten og ikke annet enn tyveri og okkupasjon - og denne filmen forsøker på veldig underlig vis å si at de har rett til det. Endret 4. november 2014 av Aiven 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 (endret) Her er en video som jeg syns er interessant, noen som mener noe annet? Veldig god video. Argumentasjonen fra Aiven ovenfor er derimot dårlig, og mangelfull. Og argumentene hans i begynnelsen, kan like gjerne være argumenter for staten Israel, ikke for terroristorganisasjonen Hamas og "palestinerne". Endret 5. november 2014 av тurbonєℓℓo 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Her er en video som jeg syns er interessant, noen som mener noe annet? Den er interessant nok. Spørsmålet er: Hva så? Videoen mener å kunne fastslå at den såkalt palestinske befolkningen er like "ung" historisk sett som den jødiske og består av immigranter, som den jødiske. Hva er den logiske konklusjonen da? Geir 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Palestina var det britiske mandatområdet som ble opprettet etter første verdenskrig. Ingen er palestinere, de som bor der er arabere, som er muslimer. Og også noen hvite kristne som antakelig er etterkommere etter de av judah stamme som vendte tilbake fra fangenskapet i Babylon. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Da synes jeg det er mer interessant at jøder og palestinere har et nært genetisk slektskap. Store deler av det palestinske folket stammer fra jøder som gjennom århundrene ble tvunget til å konvertere til islam. Stort sett samme folket, altså. Endret 6. november 2014 av Horten Market 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Da synes jeg det er mer interessant at jøder og palestinere har et nært genetisk slektskap. Store deler av det palestinske folket stammer fra jøder som gjennom århundrene ble tvunget til å konvertere til islam. Stort sett samme folket, altså. Kan du dokumentere tvangskonvertering i større skala til islam? Hvis ikke tror jeg vi kaller tvangsdelen rein spekulasjon. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Kan du dokumentere tvangskonvertering i større skala til islam? Hvorfor det? Det er jo ikke min påstand, men sitat fra den linken du ikke giddet å lese. Latsabb. Uansett spiller det ingen rolle om konverteringen skjedde under tvang eller var frivillig, for poenget består i at store deler av den palestinske befolkning stammer fra jødiske konvertitter. Her kan du lese om jødisk historie under muslimsk styre, som også dokumenterer konvertering. Lite kontroversielt. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Da synes jeg det er mer interessant at jøder og palestinere har et nært genetisk slektskap. Store deler av det palestinske folket stammer fra jøder som gjennom århundrene ble tvunget til å konvertere til islam. Stort sett samme folket, altså. Mange av de hvite kristne som bor i palestina er ganske sikkert etterkommere etter judah stamme, og det er mulig at noen av dem ogsåå er tvuget til å konvertere til islam. Men jødene er ikke i slekt med dem, for de fleste av dagens jøderer etterkommere etter khazarene, et tyrkisk/mongolsk krigerfolk som konverterte kollektivt til jødedommen i år 740. De hadde sit rike omtrent der Ukraina er i dag. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Men khazar-jødene er nærmere beslektet med palestinerne enn de etniske jødene er. Er ikke det interessant? Dette står i artikkelen jeg linket til tidligere. Endret 7. november 2014 av Horten Market Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Men khazar-jødene er nærmere beslektet med palestinerne enn de etniske jødene er. Er ikke det interessant? Dette står i artikkelen jeg linket til tidligere. Det fins ikke noen etniske jøder. Jødene er sammensatt av flere forskjellige folkegrupper hvorav khazarene er den største som omfatter ca 95 % av dagens jøder Jødene kalles jøder pga religionen jødedommen, og også pga jødenes eget ønske om å utgi seg for å være judah stamme, en av Israels stammer. For gjennom det å skape det intrykk at de er Guds utvalgte follk, at Gud har gitt dem landet, og at de har historiske røtter i midtøsten. Men de er ikke Guds folk, Gud har ikke gitt dem landet og de har ingen historiske røtter i midtøsten. At de deler noe DNA med araberne kommer nok av at det har foregått et omfattende inngifte i moderne tid, dvs de siste 200 år. Jødene fikk det jo ikke for seg at de ville holde sin "rase"ren for etter første verdenskrig. Me jøder er som sagt ingen rase. Den DNA testen du refererer til, er nok tatt av de jødene som har bodd i andre land i midøsten før de ble samlet inn og reiste til Israel, men disse jødene er ikke khazarer. Endret 8. november 2014 av Baltazar94 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Gadd ikke se mer enn 5 minutter. Alle navn har et opphav. Dette er rein kverulering. Det blir som å si at «Norge» er et kunstig navn, som betyr den nordre veien. Før det het det Sápmi. Derfor burde Nordmenn gi landet sitt til samene, fordi de var her først. Man må gjerne mene dette, men den dagen samiske militante begynner å stjele land fra nordmenn på dette grunnlaget, så tror jeg de fleste ville sette foten ned. Verdenshistorien er full av overgrep fra ulike folkeslag mot hverandre. Såvidt jeg vet har alle landområder på kloden vår har tilhørt en annen nasjon eller et annet folkeslag før det kom under det landet det er nå. Dersom alle skulle gjort som Israel på samme grunnlag, ville det blitt kriger overalt. Det Israel holder på med (med sine bosettinger) er brudd på folkeretten og ikke annet enn tyveri og okkupasjon - og denne filmen forsøker på veldig underlig vis å si at de har rett til det. Poenget med videoen er vel at påstanden om at palestinerne er et gammelt folkeslag som hadde vært der i alle år og som ble kastet ut av de nyinnflyttede jødene ikke stemmer. Palestinere som en arabisk gruppe med egen identitet ble vel ikke til før på 60-tallet eller noe slikt. Når du skriver om at noen begynte å stjele land så lurer jeg på hva du mener. Jødene som innvandret til Palestina bosatte seg på landområder som ikke var bebodd fra før, eller kjøpte land fra andre. Ingen av delene kan kalles tyveri under noen definisjon av ordet. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Poenget med videoen er vel at påstanden om at palestinerne er et gammelt folkeslag som hadde vært der i alle år og som ble kastet ut av de nyinnflyttede jødene ikke stemmer. Palestinere som en arabisk gruppe med egen identitet ble vel ikke til før på 60-tallet eller noe slikt. Når du skriver om at noen begynte å stjele land så lurer jeg på hva du mener. Jødene som innvandret til Palestina bosatte seg på landområder som ikke var bebodd fra før, eller kjøpte land fra andre. Ingen av delene kan kalles tyveri under noen definisjon av ordet. Dette er jo bare tull. Jødene fordrev palestinerne, da de bosatte seg der og de har fortsatt med det til den dag i dag. Dette er et fullstendig ubestridelig historisk faktum, med mindre man forholder seg til mumbo-jumbo israelske propagandasider. Det er dokumentert av utallige journalister og alle seriøse Midt-Østen historikere forholder seg til problemstillingen på denne måten, i likhet med tidligere ledere for de Israelske hemmelige tjenestene og tallrike tidligere israelske soldater. De kalles palestinere i dag, fordi de bor i området Palestina, ikke fordi de har hatt navnet like lenge som jødene har hatt sitt. Dette er bare nok en måte å hevde at jødene er overlegne, siden de har hatt navnet sitt lengre enn palestinerne. Det finnes en rekke eksempler på nye navn på folkegrupper, på land nyere enn Palestina. Når det opprettes et nytt område, så er det helt naturlig å oppkalle folket som bor der etter landet, de kunne like gjerne hett hattifnatter siden i forgårs, poenget er at landet har vært og fortsatt er deres (for det meste). Land følger menneskene som bor der, uansett om folkegruppen endrer navn. Påstanden om ørken er fullstendig latterlig. Selvsagt finnes det eksempler på ørkenland dyrket opp av jøder. Men det store dyrkbare området i Israel/Palestina har vært blant de mest fruktbare i Midt-Østen i minst 9000 år, antakelig mer. Hvorfor tror du jødene kaller landet «landet som flyter av melk og honning» i Bibelen?. Det er ikke fordi det er en ørken og det har det aldri vært. Historisk sett omtales landet som en del av «Den fruktbare halvmåne», et av de eldste stedene man vet at det har vært drevet jordbruk. Men du har sikkert noe mer historieløst fjas å prakke på meg regner jeg med. Endret 15. november 2014 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Rex96 Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Gadd ikke se mer enn 5 minutter. Alle navn har et opphav. Dette er rein kverulering. Det blir som å si at «Norge» er et kunstig navn, som betyr den nordre veien. Før det het det Sápmi. Derfor burde Nordmenn gi landet sitt til samene, fordi de var her først. Man må gjerne mene dette, men den dagen samiske militante begynner å stjele land fra nordmenn på dette grunnlaget, så tror jeg de fleste ville sette foten ned. Verdenshistorien er full av overgrep fra ulike folkeslag mot hverandre. Såvidt jeg vet har alle landområder på kloden vår har tilhørt en annen nasjon eller et annet folkeslag før det kom under det landet det er nå. Dersom alle skulle gjort som Israel på samme grunnlag, ville det blitt kriger overalt. Det Israel holder på med (med sine bosettinger) er brudd på folkeretten og ikke annet enn tyveri og okkupasjon - og denne filmen forsøker på veldig underlig vis å si at de har rett til det. Poenget med videoen er vel at påstanden om at palestinerne er et gammelt folkeslag som hadde vært der i alle år og som ble kastet ut av de nyinnflyttede jødene ikke stemmer. Palestinere som en arabisk gruppe med egen identitet ble vel ikke til før på 60-tallet eller noe slikt. Dette minner om israelsk propaganda som allerede ble tilbakevist på 80 tallet (ref. Joan Peters, From Time Immemorial): Reviewing the book for the November 28, 1985 issue of The New York Times, Israeli historian Yehoshua Porath described the book as a "sheer forgery," stating, "In Israel, at least, the book was almost universally dismissed as sheer rubbish except maybe as a propaganda weapon." Desverre brukes fortsatt mye av boken som propaganda (selvfølgelig utenfor Israel). At en folkegruppe dehumaniseres er et vanlig ledd i folkemord - hvis det oppdages bør det unngås. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Poenget med videoen er vel at påstanden om at palestinerne er et gammelt folkeslag som hadde vært der i alle år og som ble kastet ut av de nyinnflyttede jødene ikke stemmer. Palestinere som en arabisk gruppe med egen identitet ble vel ikke til før på 60-tallet eller noe slikt. Når du skriver om at noen begynte å stjele land så lurer jeg på hva du mener. Jødene som innvandret til Palestina bosatte seg på landområder som ikke var bebodd fra før, eller kjøpte land fra andre. Ingen av delene kan kalles tyveri under noen definisjon av ordet. Dette er jo bare tull. Jødene fordrev palestinerne, da de bosatte seg der og de har fortsatt med det til den dag i dag. Dette er et fullstendig ubestridelig historisk faktum, med mindre man forholder seg til mumbo-jumbo israelske propagandasider. Det er dokumentert av utallige journalister og alle seriøse Midt-Østen historikere forholder seg til problemstillingen på denne måten, i likhet med tidligere ledere for de Israelske hemmelige tjenestene og tallrike tidligere israelske soldater. Jødene fordrev ikke araberne da innflyttingen startet. På det tidspunktet ble forøvrig både jøder og arabere omtalt som "palestinere". Arabere ble riktignok fordrevet av jøder, og jøder av arabere, da stridighetene virkelig tilspisset seg, og da araberne bestemte seg for å prøve å utslette Israel forsvant mange arabere fra Israel. Mange ble fordrevet av ulike grunner (f.eks. at de deltok i angrep mot jøder i Israel), men andre dro frivillig (f.eks. fordi de ville gjøre plass til arabiske styrker så det ble enklere for dem å utslette jødene, eller de dro fordi de var redde på grunn av krigen som ble startet av andre arabere). De kalles palestinere i dag, fordi de bor i området Palestina, ikke fordi de har hatt navnet like lenge som jødene har hatt sitt. Dette er bare nok en måte å hevde at jødene er overlegne, siden de har hatt navnet sitt lengre enn palestinerne. Det finnes en rekke eksempler på nye navn på folkegrupper, på land nyere enn Palestina. Når det opprettes et nytt område, så er det helt naturlig å oppkalle folket som bor der etter landet, de kunne like gjerne hett hattifnatter siden i forgårs, poenget er at landet har vært og fortsatt er deres (for det meste). Land følger menneskene som bor der, uansett om folkegruppen endrer navn. Poenget er vel at navnet "palestinere" er misvisende og gir et feilaktig inntrykk av at de er legitime beboere av landet, mens jødene ikke er det. I virkeligheten er mange av de som omtales som "palestinere" i dag selv immigranter som ble lokket til Palestina, blant annet av den økte velstanden jødene skapte. Påstanden om ørken er fullstendig latterlig. Selvsagt finnes det eksempler på ørkenland dyrket opp av jøder. Men det store dyrkbare området i Israel/Palestina har vært blant de mest fruktbare i Midt-Østen i minst 9000 år, antakelig mer. Hvorfor tror du jødene kaller landet «landet som flyter av melk og honning» i Bibelen?. Det er ikke fordi det er en ørken og det har det aldri vært. Historisk sett omtales landet som en del av «Den fruktbare halvmåne», et av de eldste stedene man vet at det har vært drevet jordbruk. Det er likevel en kjennsgjerning at jøder gjerne slo seg ned i områder som ble regnet som lite fruktbare. Disse brukte de så ulike metoder for å gjøre fruktbare slik at de ikke bare kunne overleve der, men de kunne øke livsvakliteten. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Gadd ikke se mer enn 5 minutter. Alle navn har et opphav. Dette er rein kverulering. Det blir som å si at «Norge» er et kunstig navn, som betyr den nordre veien. Før det het det Sápmi. Derfor burde Nordmenn gi landet sitt til samene, fordi de var her først. Man må gjerne mene dette, men den dagen samiske militante begynner å stjele land fra nordmenn på dette grunnlaget, så tror jeg de fleste ville sette foten ned. Verdenshistorien er full av overgrep fra ulike folkeslag mot hverandre. Såvidt jeg vet har alle landområder på kloden vår har tilhørt en annen nasjon eller et annet folkeslag før det kom under det landet det er nå. Dersom alle skulle gjort som Israel på samme grunnlag, ville det blitt kriger overalt. Det Israel holder på med (med sine bosettinger) er brudd på folkeretten og ikke annet enn tyveri og okkupasjon - og denne filmen forsøker på veldig underlig vis å si at de har rett til det. Poenget med videoen er vel at påstanden om at palestinerne er et gammelt folkeslag som hadde vært der i alle år og som ble kastet ut av de nyinnflyttede jødene ikke stemmer. Palestinere som en arabisk gruppe med egen identitet ble vel ikke til før på 60-tallet eller noe slikt. Dette minner om israelsk propaganda som allerede ble tilbakevist på 80 tallet (ref. Joan Peters, From Time Immemorial): Reviewing the book for the November 28, 1985 issue of The New York Times, Israeli historian Yehoshua Porath described the book as a "sheer forgery," stating, "In Israel, at least, the book was almost universally dismissed as sheer rubbish except maybe as a propaganda weapon." Desverre brukes fortsatt mye av boken som propaganda (selvfølgelig utenfor Israel). At en folkegruppe dehumaniseres er et vanlig ledd i folkemord - hvis det oppdages bør det unngås. Det er litt uklart hva du mener er tilbakevist. Men at "palestiner" som identitet oppstod med PLOs charter i 1968 er velkjent. Hvor du får folkemord fra vet jeg ikke. Men når du begynner med slikt skjønner jeg jo at det er trolling som står i høysetet, og at det sannsynligvis er lite poeng i å diskutere noe som helst med deg. 1 Lenke til kommentar
Rex96 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Det er litt uklart hva du mener er tilbakevist. Men at "palestiner" som identitet oppstod med PLOs charter i 1968 er velkjent. Hvor du får folkemord fra vet jeg ikke. Men når du begynner med slikt skjønner jeg jo at det er trolling som står i høysetet, og at det sannsynligvis er lite poeng i å diskutere noe som helst med deg. Videon er en gjentakelse av velkjente zionistiske myter, men vi kan jo begynne med dine påstander. Du skriver blant annet. I virkeligheten er mange av de som omtales som "palestinere" i dag selv immigranter som ble lokket til Palestina, blant annet av den økte velstanden jødene skapte. Hvor mange av disse var immigranter? Kan du dokumentere at de ble "lokket" av velstanden jødene skapte? Lenke til kommentar
Rex96 Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Det er merkverdig at holdninger til konflikten som framvises i denne tråden er akseptert i Norge, men blir ansett som latterlig propaganda blant israelske forskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå