Gå til innhold

BudsjettPC til spilling (PS4/XBOne-"killer")

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en stasjonær PC i stedet for å for å kjøpe en av de nye konsollene.

Budsjettet er derfor lavt, og jeg ønsker ikke å bruke mer enn 5-6000kr.

Ønsker derfor forslag.

Jeg (tror jeg) kan bygge selv, men virker ikke som det er så altfor mye å spare på det, hvis noe?

Krav: ac-wifi.

Ønsker: SSD + snurredisk

Ferdige alternativer;

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/data-i-deler/intel/gigabyte-z97ng3258304128gb8gb550w/209330.7142/ + skjerkort (R7 250 eller lign. + windows og kanskje en snurredisk)

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonar-data/data/asus-k30ad-nr009s/202919.3012/

http://www.expert.no/stasjonaer-pc/asus-k30adnr014s-desktop/p/24295/

Har laget meg div. pakker selv og ender som regel på ca 5000kr uten windows, med G3258..

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt elendige oppsett hvis du skal spille på dem.

Det var vel egentlig svaret jeg forventet å få.

I div. "Konsoll vs PC"-tråder påstår pc-entusiastene at man fint klarer å bygge en pc som er like bra/bedre å spille på til ca. samme pris, men når man da spør om et konkret oppsett er det ikke så lett..

Kan jo legge til at jeg ikke har hatt en stasjonær PC på et 8-10 år og har heller ikke spilt særlig "seriøst" på pc den tiden. Jeg har ikke noe krav til å kjøre "alt på ultra", men at spill generelt flyter greit.

Et rimelig, oppgraderingsvennlig oppsett som jeg kan spille litt på rett utav boksen hadde vært å foretrekke.

Lenke til kommentar

Helt elendige oppsett hvis du skal spille på dem.

Det var vel egentlig svaret jeg forventet å få.

I div. "Konsoll vs PC"-tråder påstår pc-entusiastene at man fint klarer å bygge en pc som er like bra/bedre å spille på til ca. samme pris, men når man da spør om et konkret oppsett er det ikke så lett..

Kan jo legge til at jeg ikke har hatt en stasjonær PC på et 8-10 år og har heller ikke spilt særlig "seriøst" på pc den tiden. Jeg har ikke noe krav til å kjøre "alt på ultra", men at spill generelt flyter greit.

Et rimelig, oppgraderingsvennlig oppsett som jeg kan spille litt på rett utav boksen hadde vært å foretrekke.

3890 kr + 1300 kr i grafikkort = 5190 kr.

Det er trolig billigere enn det det koster å ha en konsoll, som er 3500 + 5år online gaming til 2500 = 6000kr. Pluss langt dyrere spill og det faktum at det finnes ufattelig mange PC spill, men heller få next gen konsoll spill til en grei pris.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe én av to brukte delepakker på finn.

De er fra samme selger og inneholder samme gpu, psu og ram, men hvor den ene er amd fx8350 og asrock 970 pro og den andre er i5 4440 og asrock h81.

Det er 500kr i forskjell, favør intelpakken.

Hvilken (hvis noen) er smartest å gå for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...