robert750sf Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har en Yamaha cdrw-f1. Nå har den plutselig begynt å brenne tregt pga. at den hele tiden får buffer underrun som fikses med buffer underrun protection. DEt virker som den ikke får data kjapt nok. Dette har ikke vært et problem tidligere. Noen forslag? Sitter på en P4 2,4 m/512 MB ram og WD 120 GB SE hdd. Asus P4b533-V HK. Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tja, defragmentering og/eller lite diskplass er noen ting som kan ha litt å si. Lenke til kommentar
ZooMazter Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 sett på DMA for brenaren husker ikkje kvar det er men eg trur det er inne på enhetsbehandlaren Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har satt på DMA if available på ide kontrolleren der den brenneren er koblet til. Men der står det: Current mode: pio mode. Det er ikke noen plass jeg kan sette på DMA på brenneren selv i windows. Jeg har gått inn i biosen og der står den på pio mode 4 og dma mode 2. Er dette riktig ? Forslag til hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Når jeg brenner låser pcn seg hele tiden. Det virker som den bruker absolutt alt av prosessoren. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Er HD'n det brennes fra og brenneren på samme IDE kabel? Brenneren bør stå som Master på IDE2 og "Windows HD" på IDE1 kabelen fra hovedkortet og som Master selvfølgelig... Hvis det brennes over samme IDE kabel med "Windows HD" og brenner på samme kabel så kan det gå tregere enn det skal. Bruker du ATA 100/133 Kabel? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Har vært borti dette et par ganger. Plutselig så går brenneren over til PIO mode, selv om dma er slått på. Jeg aner ikke hvorfor dette skjer, da det har hendt i ulike situasjoner. Tror det er Windows som føkker det til. Løsningen jeg har brukt til nå, har vært å bytte plass på kabelen. Står brenneren som slave så prøv å sette den som master, og står den som master så sett den som slave og se om det ikke går som det skal gjøre når du starter opp igjen. Lykke til! :-) Ps. Det har aldri skjedd med min Yamaha, men på både en phillips cd-brenner og en Sony dvd-brenner. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg pleier alltid og legge inn Via service pack jeg hvis det skjer. Selvom jeg har Nforce2 Hk så får man en meget lite økning når man legger dem inn. HDytelse går faktisk opp endel. Hvis det ødelegger mer enn det gjør bra for deg så bare fjerner man dem. Bare HDdelen kan jo også være et alternativ. Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Fikk fiksa det nå. La inn intel inf driveren på nytt og flasha brenneren. Vet ikke hvem av delene som gjorde utslaget jeg, men det ordnet seg nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå