Hertug Fluesopp Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Man kan selvfølgelig ikke bli "best" i alt. Og selv om man (ifølge visse målbare kriterier) skulle være best på både skole og annen utdanning så ville de ikke dermed betyd at man var best (ifølge visse målbare kriterier) på kvaliteten hos både leger, advokater, politimenn og sykepleiere. Det er faktisk veldig usannsynlig. Forøvrig så er jo Norge i toppsjiktet på mange rangeringer der man har vurdert levestandard, rettsikkerhet og økonomi. Istedet for et usannsynlig mål om at vi skal bli best på alt som kan måles (som er ekstremt usannsylig), så burde du heller bidra med konkrete ideer til hvordan vi kan løse problmer og forbedre det som allerede er bra. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Hvem er skyld i at vi ikke har verdens beste skole? Hvem er skyld i at vi ikke har verdens beste helsevesen? Hvem er skyld i at vi ikke har verdens tryggeste gater? Hvem er skyld i at vi ikke har verdens beste velferdsystem? Hvem er skyld i at vi ikke har verdens beste infrastruktur? Er dette for mye å kreve? Skal vi bare sitte stille og ta til takke med "average"? For det første så er ikke målet å bli verdens beste, men bli godt nok. Et stort problem i Norge er at man effektiviserer for mye. Kanskje det er positivt at de ansatte har noen hvilepauser av og til, eller så vil de ende opp med å bli sliten og trøtt. Har man lange ventetider og ansatte som har dårlig tid, så fører det til dårligere kundeservice. Men la oss gå igjennom punktene 1. Grunnen til at vi ikke har en bedre skole er fordi vi har en destruktiv ideologi om at disiplin ikke hører hjemme i skolen. De landene som får langt bedre resultater enn Norge er også langt flinkere til å holde ro og orden i klasserommet. 2. Helsesystemet i Norge er godt. Noen nevnte at det er ingen egenandeler i Spania. Men det jeg virkelig bryr meg om er hvem som er flinkest til å redde mitt liv. Det spanske systemet er langt ifra like godt som det norske. Det er sikkert forbedringer som kan gjøres, men jeg er ikke kvalifisert til å besvare det. 3. Gatene våre er ikke trygge nok, fordi vi har en ideologi om at man ikke trenger å bekjempe kriminalitet. Vi bruker for øyeblikket 0.4% av BNP på politi, det er altfor lite for en så viktig budsjettpost. 4. Jeg tror faktisk Norge har verdens beste velferdsystem. 5. Norge har også et av verdens beste infrastruktur. Vi liker å klage, men sannheten er at det kunne vært langt verre. Jeg har hatt god erfaring, selv med småveier på fjellet. Norge er også ganske flinke til å vedlikeholde ting. Du trenger ikke å reise lenger enn københavn for å se hvordan mangel på vedlikehold kan skade en by. Men vi kunne også vært bedre, noe som Sverige viser oss. Det som er viktig er prioriteringer. Fokuser mindre på velferd og mer på infrastruktur. Endret 12. november 2014 av Camlon Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Islam og massiv multikultur. Når man via såkalt "demokrati" skal gi frikort til en undertrykkende ideologi som har som eneste målsetting å styrte "demokratiet" som beskytter den totalitære ideologien som har som hovedmål å underminere folkets rettigheter så er det ikke så rart at man ikke har skapt et godt samfunn. Lenke til kommentar
Hertug Fluesopp Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Islam og massiv multikultur. Når man via såkalt "demokrati" skal gi frikort til en undertrykkende ideologi som har som eneste målsetting å styrte "demokratiet" som beskytter den totalitære ideologien som har som hovedmål å underminere folkets rettigheter så er det ikke så rart at man ikke har skapt et godt samfunn. Om du vil at inlegget ditt skal bli tatt seriøst så burde du gjøre et ærlig forsøk på å beskrive virkeligheten. Folk som jeg gidder ikke å kaste bort tiden vår på å prøve å bli enige med, eller lære noe av folk som skriver slikt fjas. Om du ønsker å prøve å endre folks oppfatning om ting så vil jeg anbefale deg en annen tilnærming neste gang. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 At du ikke definerer Islam på samme måte som meg er greit nok, jeg er langt fra alene om å ha det synet. I fremtiden vil det bli bevist hvem av oss som hadde rett uansett hvor mye du ønsker å fornekte sannheten og kalle et innlegg for fjas uten å ha et eneste motargument. Jeg tror iallfall ikke at Islam er Fredens Religion. Lenke til kommentar
Hertug Fluesopp Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) At du ikke definerer Islam på samme måte som meg er greit nok, jeg er langt fra alene om å ha det synet. I fremtiden vil det bli bevist hvem av oss som hadde rett uansett hvor mye du ønsker å fornekte sannheten og kalle et innlegg for fjas uten å ha et eneste motargument. Jeg tror iallfall ikke at Islam er Fredens Religion. Jeg tror heller ikke at Islam er fredens religion, og undertrykkende er en karakteristikk jeg syns passer godt. Forøvrig var det ikke mye annet jeg var enig i, hverken når det gjelder hva du sa eller hvordan du sa det. Jeg syns at det er helt nødvendig med kritikk av undertrykkende religioner og undertrykkende kultur. Å diskutere innvandring og hvordan vi tror den på lang sikt vil påvirke samfunnet vårt synes jeg er klokt. Men den type fanatisme, useriøse og uærlige karakteristikker av meningsmotstandere og muslimer som du bedriver her så får jeg ikke noen lyst til å diskutere med deg i det hele tatt. Om man ønsker å oppnå noe med en debatt, å trekke andre nærmere sine synspunkt og\eller å bli klokere selv, så nytter det lite komme til debatten med den instilling at det er en boksekamp hvor den som slår hardest vinner. Jeg tror den type diskusjon som våre folkevalgte bedriver på TV-debatter, der de bare spytter ut billig retorikk, lyger så det renner av dem, aldri inrømmer feil, aldri prøver å bli enige om noe og aldri prøver å forstå hvordan de andre opplever ting, har en negativ effekt på enkelte. Slike debatter tjener veldig lite praktisk nytte annet enn som propaganda, og de er ikke veldig gode som det heller da de fleste ser rett gjennom propagandaen. Endret 12. november 2014 av Hertug Fluesopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå