Monna Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Noen som har erfaring med overnevnte? Skal kjøpe ny bolig, og maks pris på bolig uten utleie er 3.8 mill, og med uleie 4.3 (avhengig av utleieinntekten). Egenkapitalen er ca 1.3 mill. Har vært i Sparebank1 og fått et tilbud på 3,3% nominell rente. Omkostningene har jeg pruta ned til 3000, og termingebyrene er 50,- pr. mnd. Vil etterhvert flytte det jeg kan over til Statens Pensjonskasse, maks 1.7 mill. Hva vil dere gjort? Er det i et slikt tilfelle greit å bruke en lokal bank, eller er Skandiabanken et reelt alternativ? Noen som har erfaring med S.B med tanke på at vi må ha mellomfinansiering i en periode? Alle innspill mottas med takk Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Vet at Skandiabanken ikke tilbyr mellomfinansiering til de som ikke er eksisterende lånekunder hvertfall. Jeg har akkurat prøvd på det (men klarte meg til slutt med å ta opp et nytt lån der). Hvorfor bruke en lokal bank? Bruk der det er billigst er min mening hvertfall. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Skandiabanken er en gebyrfri bank med like vilkår til alle kunder. Men de har en stor svakhet: De tilbyr ikke mellomfinansiering til nye kunder. Og det gjør jo heller ikke Pensjonskassen. Og da må du nok ta til takke med en av gebyrbankene i en periode. Når handelen er gjort refinansierer du til SPK og en gebyrfri bank med gode vilkår. DinBank for eksempel. Der får du 1. prioritet til under 3 % (under 50 % belåningsgrad) SPK tar 2. prioritet..EDIT: Presiserer at Skandiabanken-svaret gjelder NYE boliglånskunder Endret 8. november 2014 av nojac Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Skandiabanken tilbyr mellomfinansiering. Jeg er selv i en prosess med bytte av bolig, og Skandiabanken har null problemer med å gi meg mellomfinansiering 1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Du har rett. Nye regler siden sist jeg sjekket... "Skandiabanken kan vurdere tilbud om mellomfinansiering til eksisterende utlånskunder. En grunnleggende forutsetning er at du har et løpende boliglån eller en boligkreditt i Skandiabanken, som må ha løpt i minimum 6 måneder. Utover dette vurderer vi manuelt om mellomfinansiering kan tilbys i hvert enkelt tilfelle. Dersom du ønsker en vurdering på om vi kan tilby deg mellomfinansiering må du ta kontakt med vårt kontaktsenter på telefon 810 01 001 eller via chat når du er innlogget i nettbanken."For TS er tydeligvis ikke mellomfinansiering i Skandiabanken aktuelt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå