Gå til innhold

Min er faring med Hyperx Cloud


Anbefalte innlegg

Hei allesammen,

 

Min erfaring fra tidligere headset er relativt liten, Jeg hadde en gang i tiden et Koss Cs-100, som faktisk ironisk nok til navnet fungerte veldig bra til CS 1.5/1.6. Deretter gikk det videre til Siberia v2 (uten usb). Disse kjøpte jeg for ca 2,5-3 år siden, og må bare si at jeg har elsket de. En virkelig oppgradering fra CS-100, med ekstremt god comfort og veldig bra positional audio selv med bare hovedkort lyd fra Asus P8Z77 VB-Pro (ALC892). Forrige fredag sluttet mikrofonen å virke. Jeg leste litt reviews på nettet og så at Cloud har fått veldig bra kritikk til å bare koste 699,- (dog jeg bare betalte 299 for Siberia'en).

 

Jeg har brukt cloud'en nå i 2 dager til både BF4, CS:GO og Insurcency. Det første jeg legger merke til er at det er veldig uvant med ett lukket headset. Det føles nesten som det er litt trykk/echo, nesten litt som å fly. For det andre så ble det veldig klamt med de uekte skinn putene som kommer på. Derfor byttet jeg til medfølgende velour pads'ene. noe som hjalp litt på både echo følelsen og klamheten. Men selv hvor mye jeg ønsker å like headsettet så føles det ikke i nærheten like bra som Siberia v2'en. Spesielt merker jeg positional accuracy i CS er veldig mye dårligere. Testet også barber-shop virtual haircut på youtube og merket virkelig hvor dårlig det var i forhold til Siberia'en.

Da jeg har lite erfaring i forhold til lyd så lurer jeg litt på om det være at Cloud'en trenger et lydkort for å bli drevet riktig?

 

Har forsøkt å lese meg opp litt de siste dagene, og lurer sterkt (rettelse. blir så fristet) til å gå til innkjøp av noen bedre høretelefoner sammen med f.eks. et Crative Soundblaster Z lydkort pga. SBX som mange påstår er det beste for virituell surround. Angående høretelefoner så tenker jeg på enten MMX300, QH-1339, Q701 eller AD700x (fra ebay da jeg ikke finner de i Norge) sammen med en modmic.

 

Tror du en slik oppgradering vil føles i samme grad som CS-100 overgangen til v2-en?

Noen som har erfaringer med noen av de headsettene jeg selv har forsøkt? Eller kanskje noen har erfaringer med noen av de jeg kanskje tenker på å kjøpe så ønsker jeg gjerne din input :)

Endret av matta1985
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla Matta.

 

Har du sjekket ut ASTRO GAMING A50(trådløs) med Creative Sound Blaster Z lydkort (DDL via optisk kabel in/out).

De som klager over dette headsettet har ikke koblet det opp med optisk kabel og DDL(Dolby Digital Live) som du få med Creative SB Z. Jeg har veldig lyst å prøve ut A50 med DDL :dribble:

Lest at det er noen som klager over mic, ser ut som dette var et problem med de tidlige batchene av A50.

 

Men nå er det ikke så lenge siden jeg flæska til med Sennheiser G4ME ONE med Creative SB Z, som funker finfint. Savner trådløs headset, så håper Sennheisern ryker snart :D

 

Her har du litt flæsk. Godt forklart er det også.

http://www.forgegaming.net/forums/viewtopic.php?f=11&t=728

Endret av JetzBullet
Lenke til kommentar

Halla Matta.

 

Har du sjekket ut ASTRO GAMING A50(trådløs) med Creative Sound Blaster Z lydkort (DDL via optisk kabel in/out).

De som klager over dette headsettet har ikke koblet det opp med optisk kabel og DDL(Dolby Digital Live) som du få med Creative SB Z. Jeg har veldig lyst å prøve ut A50 med DDL :dribble:

Lest at det er noen som klager over mic, ser ut som dette var et problem med de tidlige batchene av A50.

 

Men nå er det ikke så lenge siden jeg flæska til med Sennheiser G4ME ONE med Creative SB Z, som funker finfint. Savner trådløs headset, så håper Sennheisern ryker snart :D

 

Her har du litt flæsk. Godt forklart er det også.

http://www.forgegaming.net/forums/viewtopic.php?f=11&t=728

 

Halla Jetz,

 

Takker for svar, er vist ikke mye trøkk her inne på lyd-delen av forrumet :(

 

Grunnet jeg ikke klarte å bli tilfreds med Cloud'en har gjort mye og grundig research i det siste rundt spesielt headset. Sendt tilbake Cloud'en og funnet ut at jeg trenger et åpent headset. Derfor har jeg bestilt Audio Technica AD700X fra Dustin (skal komme inn på lager i morgen), samt bestilt en Antlion modmic 4.0 fra USA. Gleder meg som en liten unge før julaften :)

 

AD700(X) skal vistnok være en av de beste headsetten som finnes for positional audio, eneste som kan være litt kjipt med det er at det ikke har allverden med bass. Men det tror nok jeg ikke kommer til å savne så veldig da jeg ikke er spesielt bass-hore og hvis jeg skulle ønske det så vatter jeg bare opp på BW685S2'ene mine i stua :p

 

Ang. stereo vs. virituell surround som Dolby Headphone/CMSS-3D/SBX etc. er jeg veldig nysgjerrig på. Vurderer å gå for et SB Z selv, men veldig usikker da jeg alltid har benyttet meg av stereo lyd som har fungert veldig bra til fps spill.. Hmmm, valgets kval det der.

 

Tror nok uansett jeg venter til AD700x og mod mic'en er på plass, tester det ut litt først før jeg tar stilling til et lydkort.

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

Denne guiden ville jeg tatt en ordentlig kikk på om jeg var deg Jetz

 

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-update-10-15-2014-beyerdynamic-t51i-added

 

Der finner du esktremt mye info og reviews om veldig mange headset.

Mad Lust Envy har også mye info om A40/A50 som du tenker på.

 

De som det sto mellom for meg (da jeg vil ha åpne høretelefoner) var:

 

Audio Technica AD700X (som jeg gikk for)

Beyerdynamic DT990

AKG K612 Pro, Q701, K702 65th Anniversary eller 712 Pro

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

 

Grattis Matta.

Grattis til meg au.. komplett har A50 inne til kr:1990. Jeg har bestilt :love:

 

Haha fett fett... Gleder meg til å ha deg med i samtalen på alle 'strekke på beina' pausene dine igjen :p

 

Hehehe. Dere NFN-kruttbrødre blir ikke kvitt meg så lett når A50 er på plass, blir som i gamledager da jeg hadde G930 :grin2: .

 

Skal bli digg med trådløs igjen. Blir morro å teste ekte dolby digital 24bit/48000Hz i BF4 via DDL. Den omkoder analog surround 5.1 som finnes i div spill til ekte dolby digital 5.1.

 

Ikke snakk om simpel oppskalering fra stereo til emulert surround her i gården.. Ja veit da.. man får ikke samme opplevelsen som med ett surround anlegg, men med dette headsettet blir det iallefall så nærme som det går ann å komme.

 

Litt kjipt at det ikke er støtte for DTS Connect (24bit/96000Hz), da det er noen spill som har støtte for det.

 

Du får skrive noen ord når ditt nye headset er på plass :) .

Endret av JetzBullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...