Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ufordragelige barn!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke alltid lett å snakke med foreldra når de bare gir stygge blikk og går sin vei. Det verste er jo når foreldra står å ser på ungene og lar de ta seg ut. Hjemme hos seg selv kan de være så ville de bare vill. Slenge seg fra lampe til lampe om de vil. Ser jo ut som noen foreldre godtar alt likevel. Men ute blant folk MÅ de lære seg folkeskikk. Er hvis fremmede folk som må lære de folkeskikk ser det ut som :p

Lenke til kommentar

Det sies at vold ikke løser noe, men jeg har tro på vold fra tredjepart. Tilfeldige folk som går forbi på gaten og bare smekker til ungen og går videre. Det handler ikke om å bruke vold for å løse en konflikt, men å vise barnet tydelig hva "folkeopinionen"/"de andre" mener. Om de som er en part i konflikten bruker vold gir det bare hevnlyst og eskalerer konflikten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Barn generelt er ganske jævlige synes nå jeg ^^

Ikke alle. Finnes mange snille, og lydige som har lært folkeskikk også. Selv var jeg veldig ulydig og rampete som barn, men jeg lærte vertfall folkeskikk. Dagens barn lærer mindre og mindre folkeskikk tydeligvis.

Endret av Sæd-is
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Barn generelt er ganske jævlige synes nå jeg ^^

Ikke alle. Finnes mange snille, og lydige som har lært folkeskikk også. Selv var jeg veldig ulydig og rampete som barn, men jeg lærte vertfall folkeskikk. Dagens barn lærer mindre og mindre folkeskikk tydeligvis.

 

 

Er vel en brent barn skyr ilden greie, kan fort endre seg med årene tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å trøste deg..

 

Jeg satt på svenskeferja mellom Sandefjord og skulle til Strømstad, satt sammen med en kompis på en slags laaaang soffa der det pleide å være spill automater inntil veggen før.

 

Satt og spilte angry birds, da jeg så det kom en bestefar med 2 jenter i hver hånd, hun ene som var nærmest meg klarte jo selvsagt å gå rett i foten min uten å se seg for, og tryna med panna rett i bakken, gjett om hun begynte å hylgrine?

 

Så jeg bare løfta blikket opp fra telefonen og så på bestefaren og rista på hodet, mange andre kikket selvsagt også på oss, men jeg hadde ikke gjort noe annet enn å ha blikket planta i skjermen på tlf (flyttet ikke foten engang, så var ikke sånn at jeg spente henne på vilje), likevel så kalte han meg en jævla drittsekk.. Da merka jeg det begynte å koke inni meg, så jeg snudde meg til kompisen min og spurte om jeg gjorde noe jævla feil? Og han sa nei haha erru gærn, du satt jo bare der, så begynte mange andre å involvere seg i praten vår om at det var dårlig gjort av han mannen å være som han var osv..

 

Så ja jeg skjønner deg JÆÆÆÆVLIG GODT! Typisk med unger på feriesteder også.. de klarer faen ikke å oppføre seg! Løper og skriker der de vil. Da jeg var liten fikk jeg bank hvis jeg gjorde noe sånt så jeg måtte alltid være rolig. Disse dagene lever ungene altfor mye som konger og dronninger, og foreldrene er som hjelpesløse små barn som ikke tør å straffe de. Jeg blir forbannet og oppgitt!

 

Flere må tørre å stå opp når slike handlinger inntreffer!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt for at barn kan få er dask på rumpa når de gjør noe galt. Men neida, det blir tatt for å være vold det nå til dags. Nå får ungene gjøre hva de vil. Jeg fikk også alltid juling når jeg gjorde noe galt. Derfor turte jeg ikke gjøre noe galt ute blant folk, men hjemme var jeg rampete. Så når det gikk over all styr så fikk jeg en på rumpa. Da gikk det laaaang tid før jeg turte å gjøre noe galt igjen.

Lenke til kommentar

Synes du drar noen raske konklusjoner for deg selv her og skjærer mange over en fjøl. Ikke heng deg så mye opp i disse barna, de er barn. Sett dem gjerne på plass foran foreldrene, si gjerne i fra til foreldrene også, da har du gitt ditt idrag. Er det et barn som har stjålet noe så må barnet forstå alvoret ved å bli satt på plass.

 

Jeg var en av de som fikk mye ris og deng som liten, hjalp ikke veldig mye! Senere fikk jeg mye hjelp via samtaler og lærte at det lønner seg å oppføre seg.

Endret av JanTerjeRiisOttoJohansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

barnet skulle aldri bli straffet, tatt tak i foreldrene og riset dem skikkelig på rumpa derimot. Å få barn idag er noe som slum-mennesker i 20-25 års alderen gjør mest av og utfallet er pure white trash. Jeg ser det hver dag. Heldigvis holder eliten seg til de gode vaner med å etablere er solid liv og god kunnskap før man får barn rundt 30-års alderen. Vi lever helt andre liv og har veloppdragne unger.

Endret av Henrik2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Barn i Norge er ufordragelige, det er sikkert. Altfor svake foreldre, alt her blir jo sett på som mishandling. Bare en tar tak i ungen sin hardt og drar ungen med seg uten å i det hele tatt skade ungen blir jo sett på som barnemishandling! Jeg har halvt norsk/halvt nederlandsk, og bodde i Nederland til jeg var 10, og når jeg var grinete i butikken fikk jeg høre at "Nå holder du munn ellers så drar vi hjem også skjer X og X!" og hvis jeg ikke hørte etter dro vi faktisk hjem og. Da ble jeg tatt hardt tak i hånda og ble dratt til bilen. Men neida, foreldrene her i Norge BER nærmest barna sine å være stille! "Kan du være så snill og ikke gråte?" Var i Europris her om dagen på lørdag, med det jævla "lørdagsgodtet" som er her i Norge. Unger løp rundt og dro i alt mulig og lekte med alt, og foreldrene sa INGENTING! Jeg fikk lyst å bare skli foten min foran en av drittungene så de tryner, de løp jo rett på alle i butikken.

 

Når jeg var frekk mot min mor når jeg var liten, så var det vanlig i Nederland å få vasket munnen sin med såpe. Og da mener jeg bokstavelig. Unger fikk en klump med såpe i munnen til de sa unnskyld til foreldrene. Moren min var litt av asiatisk opprinnelse, så jeg fikk istedenfor sterk chilipepper i munnen. Jeg elsker moren min over alt, og har aldri vært sur på henne for noe. Unger trenger litt hard kjærlighet av og til, og de må lære seg regler og disiplin. Unger i Norge hadde hatt GODT av litt hard oppdragelse, her virker det som det nærmest er forbudt å straffe ungen sin, eller i det hele tatt bli sint på ungen sin. Mine unger skal få alt de vil så lenge de følger regler, og gjør husarbeid. Bryter de mine regler og det jeg har fortalt, så gjør de det ikke igjen.

 

Faren min derimot som var norsk straffet meg aldri for noe, var alltid moren min.

 

Minner meg på noe jeg leste her om dagen...:

 

Et nederlandsk par som bor i Norge har ei datter på 11 tror jeg, som aldri klarte å ta med ark hjem ifm underskrift fra foreldrene. Så moren hadde gitt beskjed at "Nå er det ditt eget ansvar, jeg gidder ikke mase mer om det". En morgen kl8 kommer datteren og sier "jo forresten vi skal på telttur halv ni, kan du pakke telt og sovepose og kjøpe pølser" på en halvtime altså. Moren sa nei, din egen skyld, jeg løper ikke på en halvtime fordi du glemmer ark. Så hun fikk ikke lov å dra på tur.

 

Når dette ble kjent på skolen, kom to sinte lærere på døren og lurte på hva slags mor hun var. Rektor kom senere og sa det samme, og til slutt ble politiet og barnevernet dratt inn..! I norge eier du ikke ungene selv, men barnevernet eier ungene dine...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Min mor fortalte akkurat hun hadde lest på et nederlandsk forum om barn i Norge st datteren hadde vært hos tannlegen, men så fikk de aldri flere brev og innkallingee, så de hadde ikke dratt ditt en stund. Så kom barnevernet på døra fordi tannlegen anmeldte moren for å aldri dra til tannlegen med dattera....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...