kingkop Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei dere! Da jeg var usikker på hva jeg trengte av hardware for å kobles opp på ADSL skrev jeg en mail til Komplett data og spurte dem hva jeg måtte kjøpe. Svaret jeg fikk var at jeg trengte en Router, f.eks av merket 3com office connect cable/dsl gateway. Denne kjøpte jeg. Nå har jeg slitt i flere timer men jeg kommer ikke på nett, så jeg ringer til Kvalito og forklarer hva som skjer. Hva sier de? At en router ikke er nok. Jeg må ha et ADSL modem. Jeg trodde folkene på Komplett hadde litt peiling eller er det Kvalito og jeg som roter....? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Da jeg var usikker på hva jeg trengte av hardware for å kobles opp på ADSL skrev jeg en mail til Komplett data og spurte dem hva jeg måtte kjøpe. "Kobles opp på", "kobles opp mot", "kobles opp med"... Jaja. Misforståelser kan jo skje. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 ADSL-modemet får du fra Kvalito. Så kobler du kontakten i veggen til dette modemet, strekker ledning fra dette modemet til ruteren og fra den til PCen. Men, noe som er vanlig i dag er å la ADSL-modemet være modem, ruter OG hub. Og da trenger du ikke ruter i tillegg. Altså den du kjøpte hos Komplett. Så se etter på den boksen du har fått av Kvalito og se hvilke innganger/utganger som er på den... Er nemlig ikke sikker på det :/ Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hei, Først og fremst, har du et adsl abonnement? Eller var det planen din og opprette et, hos Kvalito? Hvis du har et adsl-abonnement (Kvalito?), regner jeg med at du allerede har et adsl-modem. Routeren som komplett henviser til (og generellt alle andre routere) brukes til å koble flere maskiner opp til internett. mvh ridgea ps. andre: rett meg hvis jeg tar feil... Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Har ikke fått noen ting fra Kvalito. Det skulle jeg skaffe selv. Det skrev jeg til komplett også. Derfor synes det er rart at de skrev jeg kun trengte router. Har skaffet meg en splitter i tillegg da jeg har fasttelefon. Men jeg skjønner at det må et modem til... Lenke til kommentar
ilex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 bare å benytte angreretten det, så skaffer du deg det du trenger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har ikke fått noen ting fra Kvalito. Det skulle jeg skaffe selv. Det skrev jeg til komplett også. Derfor synes det er rart at de skrev jeg kun trengte router. Har skaffet meg en splitter i tillegg da jeg har fasttelefon. Det er ikke så rart de missforsto deg, 95% av nye ADSL-kunder får modemet av ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå