jae-ols Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Jeg bruker Chrome som nettleser, synes den er meget bra. Men så er det et problem, når jeg skal f. eks. logge inn på NAV eller andre offentlige steder med elektronisk id, blir det problemer. Får ikke logget inn får opp følgende: "Du må gi tillatelse for at Java TM skal kunne kjøre" Men hvordan gjør jeg det, er litt usikker der? Jeg har oppdatert Java til nyeste versjoner. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Alt dette fungerer utmerket i andre nettlesere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Se i sikkerhetsinstillingene til Chrome. Hvis du ikke får det til, prøv å google noe slikt som "give permission to run java tm in chrome" Endret 4. november 2014 av Bytex Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Chrome er litt mer paranoid angående Java enn Firefox er og ikke helt tiltenkt det norske "markedet". Men du kan lese mer her om hvordan du gjør det: https://www.java.com/en/download/faq/chrome.xml Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Mulig du må høyreklikke på java appleten og gi tilgang på den måten. Jeg måtte det på nettbanken her om dagen, fikk ikke opp den pop-upen jeg pleier å få i Chrome. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Takker for alle svar. Mange gode forslag. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Klikk på programtilleggsymbol med rødt kryss Tillat tillegget og klikk på Ferdig Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Det offentlige skal snart ta i bruk BankID 2.0 og dermed slipper man Java. Om ikke banken din fortsatt har det gamle systemet kjørende. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Klikk på programtilleggsymbol med rødt kryss javachrome.png Tillat tillegget og klikk på Ferdig java-chrome.png Det gjorde jeg og nå fungerer det, takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå