Gå til innhold

Program til kopiering av harddisk?

foenix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Macrium Reflect gjør jobben med gratisversjonen. Det kloner disken mens du er i Windows i motsetning til enkelte andre program. Har brukt det ved noen anledninger og funnet at det er noe av det bedre av kloneprogrammer, blant annet får det med seg riktig MBR slik at dual os oppstart fortsatt virker etter kloning.

http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

Edit: nebrewfoz :huh:

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Trenger du virkelig et slikt program? Windows har innebygget image backup. Det gjør i praksis samme jobben, eneste forskjell er at du trenger en annen disk for å lagre backup på.

Har en windows 8 maskin som jeg skal tilbakestillie til ny, for så å sette inn en SSD. Vil Windows sin programvare kunne brukes til dette? Altså klone den «formaterte» win 8 disken over på SSD, for så å sette inn SSD?

I såfall dette fungerer, hvor er ligger denne programvaren?

Kan eventuelt gratisversjon av denne fortsatt gjøre jobben?

http://www.todo-backup.com/products/home/free-backup-software.htm

Mener jeg brukte denne til samme formål for noen år siden…..

Endret av Nikon D600
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen,

Kan jeg først klone fra slik hdd er i dag og så sette inn ssd også tilbakestille(ssd) til fabrikny?

Eller får jeg bare satt tilbake til ny med den originale disken som ikke er klonet?

Fordelen med å tilbakestille ssd isteden for originale er at jeg fortsatt har den originale som den er i tilfelle jeg skulle angre?

Lenke til kommentar

Det spørs hvordan din PC gjør 'tilbakestilling til ny'. Gjøres det fra partisjoner som ligger på HDD? Eller har du CD/DVD plater?

I tilfelle det gjøres fra HDD, ønsker du da også å ha denne 'dødplassen' lagret på SSD? Det er jo ting som tar opp en god del plass, og blir sjeldent brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...