FranzJosef Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Har en VW Caddy 2010 som sier i displayet "left dipped beam not working". Å få denne til en VW for å bytte ei lykt koster vel skjorta og mer? Har bytta hovedlyset på andre biler tidligere. Er det trolig at jeg får til dette selv? Hva slags pære trenger jeg? Er dette noe spesifikt for VW eller Caddy eller er den standard for alle biler? http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/lighting/converters/TF_converter.htm Det er altså på yttersiden av hovedlyset. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Det er vel bare å bytte pære, definitivt en standardpære av et slag. Denne har vel ikke Xenon vil jeg tro. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Hvordan vet jeg om det er xenon? Finner ingen informasjon i manualen som fulgte med bilen. Åpna panseret nå og fikk til å åpne hetta til pære, siden jeg ikke hadde ny pære bytta jeg ikke. I følge http://www.carbulbsdirect.com/store/category/car-bulbs/fitting/h7-499 så er det en H7. I følge manualen skal H7 pærer alltid skiftes av fagkyndige av fare for at de kan eksplodere.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Det er bare å drite i hva de sier, fagkyndig vil si en hver som klarer å holde fingrene unna glasset. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Ikke ta på glasset. Fingerfettet brenner seg fast og blir svart når pæra lyser, og da kan temperaturen bli for høy. I verste fall sprekker/eksploderer glasset. Det er på de fleste biler enkelt å skifte H1, H4 og H7-pære. Bensinstasjoner selger dem. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Ringte de jeg bytter dekk hos. Han rykka pæra inn og ut MENS motoren/strømmen var på Men dette har jeg gjort før selv og siden det var enkelt å komme til burde dette være problemfritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå