Gå til innhold

Hovedkort modifisering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er voltmodding av det nevnte kort du tenker på så finnes en helt grei fremgangsmåte beskrevet her: http://www.ocinside.de/index_e.html

Har gjort det samme på mitt kort og det funker fint som bare det.

Bare husk på at du får 0,2V mer enn det du setter i bios.

Lykke til

Glemte å si at du må klikke deg inn på "workshop", opp til venstre, hvis du følger den gitte link.

Ved å følge denne veiledningen kan du plusse på 0,2V på de 1,85V som du allerede kan gi.

En kan også bruke andre motstander, slik at en faktisk kan komme opp i 2,3V til 2,4V.

Problemet er da at du må først kortslutte OVP'en (over voltage protection) noe jeg ikke har funnet ut hvordan en gjør på dette kortet.

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-02-21 00:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

jason skrev (2002-02-21 00:21):

Hvis det er voltmodding av det nevnte kort du tenker på så finnes en helt grei fremgangsmåte beskrevet her:

Har gjort det samme på mitt kort og det funker fint som bare det.

Bare husk på at du får 0,2V mer enn det du setter i bios.

Lykke til

Glemte å si at du må klikke deg inn på "workshop", opp til venstre, hvis du følger den gitte link.

Ved å følge denne veiledningen kan du plusse på 0,2V på de 1,85V som du allerede kan gi.

En kan også bruke andre motstander, slik at en faktisk kan komme opp i 2,3V til 2,4V.

Problemet er da at du må først kortslutte OVP'en (over voltage protection) noe jeg ikke har funnet ut hvordan en gjør på dette kortet.

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-02-21 00:25 ]

Hmm driver å funderer på om jeg skal spørre min bror om å utføre dette på kortet mitt :smile: Han går vk1 elektro... er det vanskelig å utføre? Fikk du klokket mye extra? Er litt nyskjerrig se :smile:

Lenke til kommentar

Ved utføre den moddinga som beskrevet fikk jeg øket med 65 hz, slik at jeg nå har maskinen svivende på 1750Mhz.

Det er fullt mulig å oppnå bedre resultater enn dette ved å bruke en annen motstand.

Problemet ved å gå høyere er at faktoren med OVP'en kommer inn.

Vanskelighetsgreden var ikke verre enn at jeg gjorde det med hovedkortet og alt det andre montert i kabinettet. (sikkert ikke helt lurt, men typisk meg).

En liten ide hvis du ikke vil ha motstanden der konstant er å montere den på en 3-pins viftekontakt, type hann.

Ta to 5 cm ledninger, lodd den en på motstanden(som loddes på sokkelen) og den andre ledningen direkte på sokkelen, slik at de står på to pinner ved siden av hverandre.

Lodd deretter de to ledningsstumpene på de aktuelle pinnene på voltregulatoren.

Da har du enda ikke kortsluttet dem.

Putt en jumper oppi sokkelen og vips du har kortsluttet de to pinnene og har et system som er lett å deaktivere hvis du angrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...