Gå til innhold

Sikre et framtidig firma navn

Anbefalte innlegg

Er det noen måter å kunne sjekke om firma navne man vil bruke allerede er tatt? Og er det noen måte å kunne sikre det firma navnet på vist det ikke er tatt? Er ikke sikkert jeg noen gang blir å starte et firma men vist jeg gjør det vil jeg at det navne jeg har laget nå skal være mitt.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Registrere som varemerke? Er usikker. Kan du ikke bare registrere firmaet da, og ikke gjøre noe med det? Ikke så mye papirarbeid med ENK for eksempel. Er navnet så åpenbart at det er stor sannsynlighet for at noen skal bruked et? Domene er det uansett bare å kjøpe, koster jo bare 99kr i året. Da har du ihvertfall det.

Lenke til kommentar

Jeg håper du skjønte jeg var sarkastisk og det du sa var det jeg siktet til ;-)

Bra rodd...

Registrere som varemerke? Er usikker. Kan du ikke bare registrere firmaet da, og ikke gjøre noe med det? Ikke så mye papirarbeid med ENK for eksempel. Er navnet så åpenbart at det er stor sannsynlighet for at noen skal bruked et? Domene er det uansett bare å kjøpe, koster jo bare 99kr i året. Da har du ihvertfall det.

Gjelder vel kun hvis etternavnet er en del av ønskede firmanavn...

Lenke til kommentar

Når det gjelder årer så er nok årelating det beste.

Når det gjelder firmanavn så finnes det vel neppe noen annen god metode enn å ta det i bruk, dvs man må registrere i brreg og/eller Norid.

Når det gjelder midlertidig registrering så kan det vel kanskje fungere med å registrere enkeltmannsforetak først, for eskempel "Ripsbusker Ola Olsen" først og så "Ripsbusker AS" i neste runde. (Men det kan bli problemer med navnelikhet.) "ripsbusker.no" det kan man vel registrere uten videre nå, tror det. (Man bør vel også tenke over rissikoen for sammenblanding med Ripsadvokat Busk)

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...