Arodem Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Ligger noen hakk bak PlayStation 4-utgaven, men bruker en spennende vri.Nye Call of Duty trikser med oppløsningen på Xbox One Lenke til kommentar
ulle1040 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 "Bedre bildefrekvens på Xbox One Denne gangen trekker dog Xbox One det lengste strået når det kommer til oppløsning. " En liten feil her. 1 Lenke til kommentar
Orli Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Spillt det runda det må si meg imponert av story og grafikk faktisk sjokkerende(satte meg lave forventninger så ja ikke dårlig fra sledgehamer og activision må jeg si) flerspillerdelen virker smooth men som alle cod spill der ute som jeg noen gang har eid så går jeg lei regner jeg med det er cod 2 Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Testet ut i noen timer på PS4. Og jeg må si meg enig mer Orli over her! Er meget imponert over grafikken, helt rått sammenlignet med tidligere spill. Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 "Bedre bildefrekvens på Xbox One Denne gangen trekker dog Xbox One det lengste strået når det kommer til oppløsning. " En liten feil her. Jepp. Skulle selvfølgelig være "bildeflyt". Takk. Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) tessssssssssssssst Endret 4. november 2014 av Brahmeister Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Hahahaha ja next gen my ass. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Testet ut i noen timer på PS4. Og jeg må si meg enig mer Orli over her! Er meget imponert over grafikken, helt rått sammenlignet med tidligere spill. Men hvordan er det i forhold til konkurrentene? FOrrige versjon av COD hadde jo elendig grafikk. AtW 1 Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Det bildet er creepy som faen. Ser ut som om noen har på seg en Kevin Spacey maske. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Hahahaha ja next gen my ass. Stemmer det. Det er current gen. Lenke til kommentar
Tyrannus Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Jeg er ganske spent på hvordan Xbox 360 versjonen blir. Får håpe det ikke blir en kraftig amputert versjon. Så lenge grafikken ligger omtrent på samme nivå som jeg er vant med på Xbox 360, så er jeg egentlig fornøyd. Litt artig hvordan dette 1080p hysteriet har tatt helt av. Hvis man er så opptatt av sånt så skaffer man seg uansett en PC. Tipper at denne triksingen med oppløsningen kommer til å bli et fast opplegg etterhvert. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Hvordan fungerer en 1360x1080 oppløsning? Dette kan da umulig stemme, eller skjærer de av gigantiske områder på sidene av bildet? 1360x1080 er jo ikke i nærheten av 16:9. Lenke til kommentar
RaySoft Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Hvordan fungerer en 1360x1080 oppløsning? Dette kan da umulig stemme, eller skjærer de av gigantiske områder på sidene av bildet? 1360x1080 er jo ikke i nærheten av 16:9. Det er intern rendring, så blir det oppskalert til 1080p før det vises på skjermen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hvordan oppskalerer du fra 1360x1080 som nesten er en 4:3 ratio til en 16:9 flate, strekker de ut bilde? Ved fornuftig og god oppskalering så er du jo gjerne avhengig av tilsvarende aspect ratio eller så driver du jo plutselig å strekker og tuller noe alvorlig med bilde og må reskalere det til tusen for å få det til å passe innenfor skjermflaten som på TV i 99,99% av tilfellene er 16:9. Hadde det vært snakk om en lavere, men fremdeles 16:9 oppløsning så hadde jeg jo forstått det, enhver TV skalerer jo til sin native oppløsning så om spillet / Xbox One i seg selv ikke hadde gjort det så ville jo fremdeles TV-en ha gjort det og mange TV-er har jo bedre maskinvare for skalering enn hva du finner i Xbox One vil jeg tro så dette ville jo fort ha vært ideelt i mange sammenhenger. Lenke til kommentar
Tuxinet Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hvordan oppskalerer du fra 1360x1080 som nesten er en 4:3 ratio til en 16:9 flate, strekker de ut bilde? Ved fornuftig og god oppskalering så er du jo gjerne avhengig av tilsvarende aspect ratio eller så driver du jo plutselig å strekker og tuller noe alvorlig med bilde og må reskalere det til tusen for å få det til å passe innenfor skjermflaten som på TV i 99,99% av tilfellene er 16:9. Hadde det vært snakk om en lavere, men fremdeles 16:9 oppløsning så hadde jeg jo forstått det, enhver TV skalerer jo til sin native oppløsning så om spillet / Xbox One i seg selv ikke hadde gjort det så ville jo fremdeles TV-en ha gjort det og mange TV-er har jo bedre maskinvare for skalering enn hva du finner i Xbox One vil jeg tro så dette ville jo fort ha vært ideelt i mange sammenhenger. Jeg tipper de kanskje "skviser" bilde sammen når de rendrer for så å strekke ut pikslene slik det fyller skjermen. Lenke til kommentar
Thanez Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Hvordan oppskalerer du fra 1360x1080 som nesten er en 4:3 ratio til en 16:9 flate, strekker de ut bilde? Ved fornuftig og god oppskalering så er du jo gjerne avhengig av tilsvarende aspect ratio eller så driver du jo plutselig å strekker og tuller noe alvorlig med bilde og må reskalere det til tusen for å få det til å passe innenfor skjermflaten som på TV i 99,99% av tilfellene er 16:9. Oppskalering fungerer på samme måte som Supersampling (nedskalering), bare at de forhåndsrenderer et mindre bilde istedet for et større bilde enn slutt-målet før skalering inntreffer. Ytelsemessig (FPS), er det antall forhåndsrenderte pixler som teller. Dette kan enkelt googles for å forstå seg på, men her har du the basics: Skjermkortet forhåndsrenderer et bilde på [VARIABEL]x[VARIABEL] oppløsning. I dette tilfellet har de valgt 1380x1080. Før bildet sendes til skjermen din, kjører de en smart algoritme som plasserer 1920X1080 referansepunkt på det forhåndsrenderte bildet. De referansepunktene henter ut pixlene som til slutt vises på skjermen din i 1080p. Ting som tekst eller GUI kan bli seende rart/skvist ut hvis de ikke har planlagt dette, men det har de nok. Det de kan gjøre er å rendere (bare grafikken) i 1380x1080, oppskalere det til 1920x1080, for så å rendere tekst og GUI i 1920x1080, og så slå det hele sammen før de sender det til skjermen. Hvis de har vært lur så skal ikke det være et problem. Denne typen bildebehandling går sjeldent ut over ytelse, den bare forsinker tiden det tar fra ting i spillet faktisk skjer til det treffer skjermen (latency/ping, altså). Om det er bedre å forhåndsrendere i 16:9 eller en annen ratio kommer helt an på hvert enkelt spill. Hvis ikke texel tettheten (google: texel density) er så altfor høy, noe det aldri har vært i COD, så skal det ikke være noe problem i det hele tatt å forhåndsrendere i 1380x1080. Det som er helt klart er at om man skal kutte på bare èn av pixelradene for å få ned antall forhåndsrenderte pixler, så er det best å kutte på den raden som det er flest pixler på. Med lav texel tetthet (0,1-0,5 texels pr pixel, ikke vanlig på konsoll) spiller det liten rolle hvilken aspekt ratio man forhåndsrenderer i. Dessuten er det uvanlig å drive med oppskalering i spill med så lav texel tetthet. Med en medium texel tetthet (0,5 texels pr pixel, helt vanlig på konsoll) vil du muligens få et skarpere bilde om du forhåndsrenderer i 1380x1080 (1490400 pixler) enn hvis du renderer i 1920x777, selv om sistnevnte vil ha 1440 flere pixler rendert. Hvis du har høy texel tetthet (1 texel pr pixel, ikke vanlig på konsoll), vil du tjene på å skalere i samme aspekt ratio som skjermen er i. Hadde det vært snakk om en lavere, men fremdeles 16:9 oppløsning så hadde jeg jo forstått det, enhver TV skalerer jo til sin native oppløsning så om spillet / Xbox One i seg selv ikke hadde gjort det så ville jo fremdeles TV-en ha gjort det og mange TV-er har jo bedre maskinvare for skalering enn hva du finner i Xbox One vil jeg tro så dette ville jo fort ha vært ideelt i mange sammenhenger. Hovedproblemet med argumentet her er rett og slett at det er ikke alltid slik: De fleste TVer har ikke dynamisk skalering av bilde, og vil da slite med å vise custom oppløsninger; "Resolution not supported" er en feilmelding fra TVen du absolutt ikke vil se når du starter COD. -Setter du TVen din i "game mode", slår TVen uansett av det aller meste av bildebehandling. -Det vil kun være dyre TVer med dyr innmat og veldig smart koding som vil kunne ha en bedre bildebehandling enn Xboxen din. -Hvis spillutvikleren overlater det til TVen din å behandle bildet, mister de totalt kontroll på selve bildebehandlingen. Da vil de ikke kunne forbedre algoritmen sin underveis i patcher, og kvaliteten på bildet vil være opp til hvor god TVen til den enkelte spiller er. Ikke lurt, altså. Endret 6. november 2014 av Thanezy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå