Gå til innhold

Hvordan starte egen Service Verksted for Speilrefleks kamera.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon har nok er utbygget servicenett og er sikkert i utgangspunktet ikke interessert i flere verksteder og har du ingen preferanser fra før blir det nok enda vanskeligere.

Jeg ville nok begynt litt forsiktig i førstegang med og påta seg reparasjoner fra private og forespørre Canon om og få kjøpt reservedeler fra dem istedenfor fra eBay, men aller først må du registrere et firma og annonser gjerne i finn.no

En mail til Canon/serviseansvarlig i oppstarten av bedriften med en forespørsel om hvordan du burde gå frem for og få kjøpt deler/påta seg reklamasjoner vil nok ikke skade uansett hva svaret blir. Er de helt umulig og ha med å gjøre får du finne en samarbeidspartner i utlandet å få deler fra og jobbe som faen så du blir en milliardbedrift og utkonkurrer alle andre verksteder i Norge så Canon må komme til deg for og få reparert sine reklamasjoner.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Planen var å starte eget bedrift for dette.

Finnes kun en godkjent Canon Service verksted i Norge.

Tenkte kanskje over tid at jeg også kan bli.

Har mye erfaring med elektronikk, min jobb til vanlig er Flykomponentavionikker.

Første steg er rens, andre steg er vedlikehold og kalibrering.

Endret av Kimlorentz
Lenke til kommentar

Finnes kun en godkjent Canon Service verksted i Norge.

Tenkte kanskje over tid at jeg også kan bli.

Canon hadde inntil nylig to godkjente verksteder i Norge, men sa opp avtalen med ett av de. Sikkert fordi de vil samle alt på samme sted. Så det er veldig lite trolig at du får en slik avtale med Canon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drit i Canon, så lenge dine tjenester er etterspurte og du gjør en god jobb ser jeg ingen grunn til å ikke prøve.

Ja, det er heller ikke store penger i reklamasjonsjobber, feilsøking, bytte av komponenter og justeringer skjer under fastsatte priser og de ligger i det nedre sjiktet på inntjening.

Lenke til kommentar

Drit i Canon, så lenge dine tjenester er etterspurte og du gjør en god jobb ser jeg ingen grunn til å ikke prøve.

Ja, det er heller ikke store penger i reklamasjonsjobber, feilsøking, bytte av komponenter og justeringer skjer under fastsatte priser og de ligger i det nedre sjiktet på inntjening.

Jeg er uenig i dette. Å reparere kameraer er ikke så enkelt uten støtte fra produsenten. Det er feil å sammenligne service på kameraer med service på f.eks Apple produkter, som ikke trenger noe utstyr, ikke skal justeres osv.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i dette. Å reparere kameraer er ikke så enkelt uten støtte fra produsenten. Det er feil å sammenligne service på kameraer med service på f.eks Apple produkter, som ikke trenger noe utstyr, ikke skal justeres osv.

Hva er du uenig i, har vi sagt det er enkelt?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at noen ønsker å skape egne arbeidsplasser og at de ønsker å "hjelpe" forbrukerne med å reparere/fikse produkter som de har problemer med, men for meg så virker det ganske naivt å tro at man kan komme fra "det store intet" og så få en serviceavtale med de store elektronikkselskapene. Om det store selskapet heter Apple, Canon, Nikon, Olympus eller "whatever" så virker hele saken ganske utopisk............ dessverre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Planen var å se hva som skulle til for å starte et autorisert verksted, ellers får jeg jo ingen kunder akkurat

Det er ingen enkel sak å starte et autorisert verksted. Du tenker litt feil vei også, for hvis du skal ha den minste mulighet til å bli autorisert, må du først ha masse kunder og vise til gode resultater gjennom disse.

Men som sagt så sentraliserer de fleste merkene reparasjoner til ett verksted, og flere og flere sentraliserer de nå også i ett land pr. verdensdel eller noe sånt. Det finnes få merker som gjør noe som helst av reparasjoner i Norge lenger, de fleste sendes til utlandet. Også Canon og Nikon, som har autoriserte verksted i Norge, gjør de litt mer avanserte tingene i utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...