Gå til innhold

Hjelp til å velge riktig hudkrem


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger desperat hjelp til å finne en hudkrem som jeg kan bruke til ansiktet mitt. Jeg har veldig tørr hud, som "flasser", dvs. at jeg ofte får "rundinger" av ekstra tørr hud som flasser av etter hvert.

 

Jeg klarer å skjule mye av tørrheten ved å bruke Foundation hver dag. Dette går som regel greit de førte par timene etter påføring, men etter hvert blir den tørre huden mer og mer fremtredende. Huden mister all glød, og den ser rett og slett "død" ut. Derfor ønsker jeg nå å kvitte meg med problemet med tørr og sensitiv hud.

 

Men jeg trenger hjelp til å finne frem i det store landskapet. Jeg er klar over at jeg kan gå ti apotek, osv. for å få hjelp, men vil gjerne ha litt kunnskap på forhånd.

 

Har sett litt på Vichy-produkter. Har noen erfaringer med dette? De virker jo pålitelige ettersom det er et anerkjent merke på markedet + at det selges på apotek,

Har også sett på NutriGold av Loreal Paris; virker jo fristende ettersom den er oljebasert...

 

Uansett; håper dere har lyst til å dele deres tips!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fryktelig mye å velge mellom på markedet, men mye av dette er også vanvittig overpriset.

Hadde samme problemet som deg for en tid tilbake, men det gikk gradvis over da jeg begynte å bruke Nivea Creme. Den har en helt spesiell mineralolje som er den beste ingrediensen som noen gang er funnet siden den ikke irriterer og gir masse fuktighet til huden. Den er også et rimelig alternativ i et marked fylt av overpriset tøv og tøys.

 

Om denne ikke skulle fungere for deg, så tipset moren min meg om en helt spesiell krem. Det er egentlig en fotkrem, men mor prøvde den i ansiktet og hun sier den gav en fuktighet og glans som hun ikke hadde sett på lenge. Jeg har ikke prøvd det enda, men hvis du er interessert i drastiske løsninger, så sjekk ut Aco SPC. Den fåes kjøpt på apotek 1.

Lenke til kommentar

Har Spenol hjemme. Fungerer denne bra for huden på ansiktet også? Trodde det var best for resten av kroppen bare...

 

Anbefaler dere vaselin? Å f. eks smøre det på ansiktet når man er hjemme og ellers når man legger seg; fukter det huden godt?

 

Bestill time i en hudpleiesalong. Der får du råd og hjelp om hva huden din trenger. Vaselin skal du ikke bruke. Det er rent fett og gir ikke fuktighet. Spenol har jeg ingen erfaring med. Jeg tenker spenefett når jeg hører det ordet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Har Spenol hjemme. Fungerer denne bra for huden på ansiktet også? Trodde det var best for resten av kroppen bare...

 

Anbefaler dere vaselin? Å f. eks smøre det på ansiktet når man er hjemme og ellers når man legger seg; fukter det huden godt?

 

Det er for det meste rene base-kjemikalier, eksen min brukte bare det, hun ble tørr eller inflammatorisk av mange dyrere kremer.

 

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143905928-er-det-veldig-dumt-a-bruke-spenol-til-ansiktskrem-nar-alle-pa-min-alder-bruker-dyre-luksuskremer/

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Det er fryktelig mye å velge mellom på markedet, men mye av dette er også vanvittig overpriset.

Hadde samme problemet som deg for en tid tilbake, men det gikk gradvis over da jeg begynte å bruke Nivea Creme. Den har en helt spesiell mineralolje som er den beste ingrediensen som noen gang er funnet siden den ikke irriterer og gir masse fuktighet til huden. Den er også et rimelig alternativ i et marked fylt av overpriset tøv og tøys.

 

Om denne ikke skulle fungere for deg, så tipset moren min meg om en helt spesiell krem. Det er egentlig en fotkrem, men mor prøvde den i ansiktet og hun sier den gav en fuktighet og glans som hun ikke hadde sett på lenge. Jeg har ikke prøvd det enda, men hvis du er interessert i drastiske løsninger, så sjekk ut Aco SPC. Den fåes kjøpt på apotek 1.

Mineralolje er ikke en god ingrediens i sminkefjerner eller hudkremer. Mineralolje blokkerer porer. Problemet er at huden føles helt fantastisk ut etter du har brukt den, men den hjelper huden din ingenting.

http://www.mariaakerberg.no/display.aspx?menuid=100

Spenol er like ille. Det blir som å bruke et helt regime av bare clerasil produkter. Det føles bra den første uka og etterhvert blir du helt rød i ansiktet.

 

Mine tips er decleor, obagi, md formulations eller emerginc. Problemet er at det ofte ikke bare holder med et vidunderprodukt, du må gjerne ha flere. Men hvis du bare sliter ekstremt med flass, så er det lureste for deg å investere i en rik fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Det er fryktelig mye å velge mellom på markedet, men mye av dette er også vanvittig overpriset.

Hadde samme problemet som deg for en tid tilbake, men det gikk gradvis over da jeg begynte å bruke Nivea Creme. Den har en helt spesiell mineralolje som er den beste ingrediensen som noen gang er funnet siden den ikke irriterer og gir masse fuktighet til huden. Den er også et rimelig alternativ i et marked fylt av overpriset tøv og tøys.

 

Om denne ikke skulle fungere for deg, så tipset moren min meg om en helt spesiell krem. Det er egentlig en fotkrem, men mor prøvde den i ansiktet og hun sier den gav en fuktighet og glans som hun ikke hadde sett på lenge. Jeg har ikke prøvd det enda, men hvis du er interessert i drastiske løsninger, så sjekk ut Aco SPC. Den fåes kjøpt på apotek 1.

 

Spenol er like ille. Det blir som å bruke et helt regime av bare clerasil produkter. Det føles bra den første uka og etterhvert blir du helt rød i ansiktet.

 

 

Dette stemmer ikke, kanskje hvis du ikke tåler en av ingrediensene, men fordelen med spenol er at det er få ingredienser.

Lenke til kommentar

 

Dette stemmer ikke, kanskje hvis du ikke tåler en av ingrediensene, men fordelen med spenol er at det er få ingredienser.

 

Den er full av mineraloljer. Nei, den er ikke et godt alternativ. Få dårlige ingredienser betyr ikke at det er et godt alternativ. Spenol har ingenting fuktighetsgivende i seg. Fuktighetsbevarende, ja. Men det hjelper ikke TS. Å bruke spenol er som å gni seg inn med vaselin i trynet. Det er det samme som at folk tror at lypsyl er en god "lip balm", men den er jo proppet full av mineralolje.

Hydra Flora er btw en fuktighetskrem som TS spør etter. Jeg er veldig fornøyd med den, og jeg har samme hud som deg TS.

 

Innholdsliste:

Aqua

Paraffinum Liquidum

Stearic Acid

Palmitic Acid

Propylene Glycol

Triethanolamine

Cetyl Alcohol

Glyseryl Stearate SE

Cera Alba

Methylparaben

Propylparaben

Lenke til kommentar

 

Det er fryktelig mye å velge mellom på markedet, men mye av dette er også vanvittig overpriset.

Hadde samme problemet som deg for en tid tilbake, men det gikk gradvis over da jeg begynte å bruke Nivea Creme. Den har en helt spesiell mineralolje som er den beste ingrediensen som noen gang er funnet siden den ikke irriterer og gir masse fuktighet til huden. Den er også et rimelig alternativ i et marked fylt av overpriset tøv og tøys.

 

Om denne ikke skulle fungere for deg, så tipset moren min meg om en helt spesiell krem. Det er egentlig en fotkrem, men mor prøvde den i ansiktet og hun sier den gav en fuktighet og glans som hun ikke hadde sett på lenge. Jeg har ikke prøvd det enda, men hvis du er interessert i drastiske løsninger, så sjekk ut Aco SPC. Den fåes kjøpt på apotek 1.

Mineralolje er ikke en god ingrediens i sminkefjerner eller hudkremer. Mineralolje blokkerer porer. Problemet er at huden føles helt fantastisk ut etter du har brukt den, men den hjelper huden din ingenting.

http://www.mariaakerberg.no/display.aspx?menuid=100

Spenol er like ille. Det blir som å bruke et helt regime av bare clerasil produkter. Det føles bra den første uka og etterhvert blir du helt rød i ansiktet.

 

Mine tips er decleor, obagi, md formulations eller emerginc. Problemet er at det ofte ikke bare holder med et vidunderprodukt, du må gjerne ha flere. Men hvis du bare sliter ekstremt med flass, så er det lureste for deg å investere i en rik fuktighetskrem.

 

Unnskyld meg, men her forteller jeg hva som har funket på meg. Etter at jeg begynte å bruke Nivea Creme har jeg ikke hatt noen hudproblemer. Lurer på om vi ikke har med en "hudpleiekonsulent" å gjøre ettersom du bare anbefaler overpriset krem uten mineralolje.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men her forteller jeg hva som har funket på meg. Etter at jeg begynte å bruke Nivea Creme har jeg ikke hatt noen hudproblemer. Lurer på om vi ikke har med en "hudpleiekonsulent" å gjøre ettersom du bare anbefaler overpriset krem uten mineralolje.

Jeg er langt ifra en hudpleiekonsulent eller hudpleier. Så du er unnskyldt. Så flott at Nivea har funket bra på deg, men generelt ville den ikke ha en særlig effekt på folk med acnepro hud eller flasser litt i huden. Hvis jeg skulle anbefalt en overpriset krem så hadde jeg gått for Cartia eller lignende.

Jeg har store akneproblem selv, inkludert med betent hud og mye flass. Nå går det bare i mye flass og noen kviser innimellom.

 

Fordelen med kremen er ikke hvorvidt den er uten mineralolje eller ikke men hvilken sammensetning produktene har. Innholdsliste har mye å si, spesielt siden noen ting av innholdet f.eks gjør at det ikke har noen effekt. Mineralolje forstyrrer balansen i huden. Huden får ikke pustet godt nok med mineralolje, og det vil igjen føre til at talgkjertelen lukker seg og det blir kviser.

 

Edit: glemte et ord inni en setning

Endret av Freidig
Lenke til kommentar

Tusen takk til alle sammen som har svart!

Deilig å vite at jeg nå kan slippe ¨smøre meg inn med vaselin i hele trynet før jeg legger meg! Det var ikke behagelig å sove med!

 

Hva tenker dere om Dove fuktighetskremer? Jeg har sett noen i butikken, de vanlig avlange flaskene, og flere av dem er fro dry skin.

Men egner disse seg til ansiktet? Eller er de først og fremst beregnet for bruk på resten av kroppen, men ikke ansiktet?

 

Takker igjen for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...