Gå til innhold

Webcamera - overvåket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du endret slik at du kan legge til programmer fra utenfor App Store? (I så fall, da kun til godkjente utviklere, eller til hvem som helst?)

 

Hvilke programmer hadde du oppe da du opplevde dette? (Kan være alt fra flash på nettleseren, til skype, photo booth, at du har koblet din iPhone til maskinen (når noen ringer), osv.

 

Foruten applikasjoner, har du kjørt noen scripts osv på maskinen?

Lenke til kommentar

 

 

Foreslår at du kjøper Windows neste gang :)

 

For da får man høyere seertall?

 

Hoho, det vet jeg ei.

Men jeg har aldri opplevd en Windows-bruker som har måtte festet en lapp på webcam. Jeg hopper dermed til konklusjonen at Mac kameraer er enten lettere å hacke seg inn til, ellers er Mac-brukere mer tilbøyelig til å laste ned virus og dermed bli lettere penetrerbar for hackere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

DISABLE ISIGHT

Are you constantly seeing the green light on? Just paranoid? Use these handy terminal commands to disable the iSight camera (be sure to replace YourName with your username!):

sudo mv /System/Library/QuickTime/QuickTimeUSBVDCDigitizer.component \ /Users/YourName/Desktop

and

sudo mv /System/Library/PrivateFrameworks/CoreMediaIOServicesPrivate.framework/ Versions/A/Resources/VDC.plugin /Users/YourName/Desktop

What you have just done is move two drivers for the iSight camera out of their system folders and onto your Desktop. If you wish to reverse this move, you simply change the direction (assuming you haven’t moved the files since then):

sudo mv/Users/YourName/Desktop/QuickTimeUSBVDCDigitizer.component \ /System/Library/QuickTime/

and

sudo mv /Users/YourName/Desktop/VDC.plugin /System/Library/PrivateFrameworks/CoreMediaIOServicesPrivate.framework/Versions/A/Resources/

If you want to make the iSight stay disabled forever, simply dump the files on your Desktop into the Trash and empty it.

 

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hoho, det vet jeg ei.

 

Men jeg har aldri opplevd en Windows-bruker som har måtte festet en lapp på webcam. Jeg hopper dermed til konklusjonen at Mac kameraer er enten lettere å hacke seg inn til, ellers er Mac-brukere mer tilbøyelig til å laste ned virus og dermed bli lettere penetrerbar for hackere.

 

 

Har du opplevd en Macbruker som har måttet tape over kameraet? Artig ... Fler virus på Mac sier du ... jaja.

Lenke til kommentar

Hvis du noen gang har vært på en sikkerhetskonferanse, så har du sett at mange – enten de bruker Windows, Linux eller OS X – har teip over kameraet på PC-en. Kan røpe at selv sentrale personer med ansvar for sikkerhet i offentlig forvaltning, med doktorgrad i informasjonssikkerhet, gjør det.

 

Regner med den var til @toppris?

Lenke til kommentar

 

Hoho, det vet jeg ei.

 

Men jeg har aldri opplevd en Windows-bruker som har måtte festet en lapp på webcam. Jeg hopper dermed til konklusjonen at Mac kameraer er enten lettere å hacke seg inn til, ellers er Mac-brukere mer tilbøyelig til å laste ned virus og dermed bli lettere penetrerbar for hackere.

 

 

Har du opplevd en Macbruker som har måttet tape over kameraet? Artig ... Fler virus på Mac sier du ... jaja.

 

 

Den første setningen din forstod jeg ikke - "artig"-delen, og i den andre har du lest feil hva jeg skrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...