Tullballj Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Har bestilt meg en tesla og i den forbindelse klarer jeg ikke å bestemme meg for sommerfelger. Har forløplig lagt inn bestilling på 19" standard vinter felger og 19" cyclone felger som på bildet under på den mørke bilen. Valget står egentlig mellom 19" cyclone som avbildet på den mørke bilen og 21" turbine felger som på den grå bilen. Dimensjonen er som følger - 245/45-19" eller 245/35-21"Jeg vet at mindre dekkdimensjon gir mer komfort og billigere dekk. 21" er ikke så lett å få tak i til en ok pris når de skal skiftes. Felgene på 21" hjulpakken er også grisedyr sammenlignet med 19" felgene, men de kler jo bilen bedre. Jeg kjører en del på dårlig vei og sidene på 21" felgene er spesielt utsatt. på 19" felgene er det mer eikene som er utsatt. 21" felgene gir høyere forbruk og støyer mer også.Hva ville dere ha valgt? 21" felgene fyller skjermene litt bedre kanskje, men du kan også senke bilen pga luftfjæring slik at det ikke blir så stor forskjell med 19". Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Høres ut som du ganske greit ekslukderer 21" selv. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Nja, jeg er åpen for innspill... Kjøper jeg 21" er det lettere å få solgt de slik at jeg kan kjøpe meg de 19" felgene i stedet hvis jeg ikke blir fornøyd. Kjøper jeg 19" og finner ut at jeg skal jeg ha 21" felgene blir det mye dyrere å kjøpe brukt enn å kjøpe ny med bilen. Noen som vet om det er et sted i bergen som monterer slike "fendere" på felger? alloygators eller hva de heter? Endret 3. november 2014 av Tullballj Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Valget står mellom 245/45-19" felger eller 245/35-21". Hvorfor/hvorfor ikke ville du valgt den ene foran den andre? Endret 6. november 2014 av Tullballj Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvis du skal ha 21" skal du ha en stor bil, ellers ser det helt mongo ut. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Det kommer an på om du vil ha mer eller mindre av "hestekjerre-looken" det Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Er vel snakk om Tesla. Har vel et par tråder og flere innlegg om samme greia. Personlig ville jeg gått for 19". 21" tror jeg fort svekke komforten på norske veier. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg ville også gått for 19" pga. komfort og støy. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hadde ikke du en tråd? Hvorfor laget du ny? Bryr du deg egentlig om tilbakemeldingene? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Fant den ikke igjen. Joda, men jeg får hele tiden høre at jeg må gå for 21" Skulle nesten ha laget en poll for å se hva folk vile ha valgt. Det er til en tesla ja. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Det blir 19". Snakket med dekkfirma også og ble frarådet 21" pga veistandarden og pga den spiser dekk. Flere som har byttet dekk etter bare noen få tusen km. Lurer på å gå for cyclone felgene og få de pulverlakket i mørk grå. Koster ca 2500. Billigere enn 21 felgene uansett. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Hadde valgt 19" hver eneste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå