Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg en tesla og i den forbindelse klarer jeg ikke å bestemme meg for sommerfelger. Har forløplig lagt inn bestilling på 19" standard vinter felger og 19" cyclone felger som på bildet under på den mørke bilen.

Valget står egentlig mellom 19" cyclone som avbildet på den mørke bilen og 21" turbine felger som på den grå bilen.

Dimensjonen er som følger - 245/45-19" eller 245/35-21"

Jeg vet at mindre dekkdimensjon gir mer komfort og billigere dekk. 21" er ikke så lett å få tak i til en ok pris når de skal skiftes. Felgene på 21" hjulpakken er også grisedyr sammenlignet med 19" felgene, men de kler jo bilen bedre.

Jeg kjører en del på dårlig vei og sidene på 21" felgene er spesielt utsatt. på 19" felgene er det mer eikene som er utsatt. 21" felgene gir høyere forbruk og støyer mer også.

Hva ville dere ha valgt? 21" felgene fyller skjermene litt bedre kanskje, men du kan også senke bilen pga luftfjæring slik at det ikke blir så stor forskjell med 19".

post-38974-0-46430600-1415053947_thumb.jpg

post-38974-0-76015100-1415053956_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, jeg er åpen for innspill... Kjøper jeg 21" er det lettere å få solgt de slik at jeg kan kjøpe meg de 19" felgene i stedet hvis jeg ikke blir fornøyd. Kjøper jeg 19" og finner ut at jeg skal jeg ha 21" felgene blir det mye dyrere å kjøpe brukt enn å kjøpe ny med bilen.

Noen som vet om det er et sted i bergen som monterer slike "fendere" på felger? alloygators eller hva de heter?

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar

Det blir 19". Snakket med dekkfirma også og ble frarådet 21" pga veistandarden og pga den spiser dekk. Flere som har byttet dekk etter bare noen få tusen km. Lurer på å gå for cyclone felgene og få de pulverlakket i mørk grå. Koster ca 2500. Billigere enn 21 felgene uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...