AfterGlow Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Både Venstre og KrF ser ut til å sette en stopper den nye grensen for 500 kroner.Nå spøker det for den økte momsfrigrensen Lenke til kommentar
Populært innlegg olemykle Skrevet 3. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2014 Moms fra første krone. Få bort fortollingsgebyret. Støtt norske (nett)butikker. 54 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Heia proteksjonisme! Lurer på om Venstre og KrF også prøver å hindre offshore kontrakter fra å gå til utlandet, eller om de kun driver å danse foran større publikum. 3 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Eg skjønnar ikkje at nokon Norske butikkar kan tene på slike småsalg. Butikkane i Norge har skyhøge kostnader for kvart einaste salg, og eg trur norske butikkane vil tene meir om momsgrensa blir heva, sidan gjennomssnittssalget vil bli større. Det er på tide at utlandet tek over alle småsalg, så kan heller dei noske butikkane konsentrere seg om dei større og meir lønnsome salga. Endret 3. november 2014 av PosteMonopolet 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Aeyoun Skrevet 3. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2014 La grensen stå som den er, men bli kvitt de helvetes dyre gebyrene til Posten og de andre fraktselskapene! Bør kunne lovpålegges at dette gebyret ikke kan overstige det man skylder i moms. 18 Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Vel for min del betyr det bare at jeg heller lar være å kjøpe varen (i hovedsak filmer). Eventuelt venter til den blir billigere eller neste gang jeg skal til England. Norske butikker bruker jeg i hovedsak kun til norske filmer (eller varer som uansett ligger godt over 500 kr) Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 3. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2014 Problemet jeg ser ved å ikke gjøre noe med denne eldgamle satsen er at bedrifter får fortsjette å bruke sin egen gangetabell på småvarer som de har levd alt for godt på i maaaange år. Når en 2meter HDMI kan selges med fortjeneste fra en kar i England og med gratis frakt til 30kr så er det jaggu rart hvordan samme kabelen trenger å koste 250-300 her 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg ^fmj Skrevet 3. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2014 To år gammel artikken: http://www.dinside.no/903689/disse-partiene-vil-oke-200-kronersgrensen VenstreVenstre vil heve dagens grense til 1.000 kroner. Kristelig FolkepartiKrF vil heve grensen, men ikke like mye som de andre: I deres alternative budsjett har de foreslått en fordobling av beløpet, til 400 kroner.– Vi har programfestet at vi vil øke dette beløpet, forteller partileder Knut Arild Hareide i KrF til DinSide. 22 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Eg skjønnar ikkje at nokon Norske butikkar kan tene på slike småsalg. Butikkane i Norge har skyhøge kostnader for kvart einaste salg, og eg trur norske butikkane vil tene meir om momsgrensa blir heva, sidan gjennomssnittssalget vil bli større. Det er på tide at utlandet tek over alle småsalg, så kan heller dei noske butikkane konsentrere seg om dei større og meir lønnsome salga. Det er størst avanse på småvarene. Sytepaven fra Netthandelen er blant de som klager mest på økt tollgrense. Disse lever stort sett av å selge billig kinavarer til nordmenn som kjeder seg så mye på jobben at de må bestille ting på nett. Ja, vi risikerer at jobber kan forsvinne i disse butikkene. Men nordmenn får også mer penger igjen ved å bruke mindre på disse varene ved enten å ikke kjøpe dem, eller å kjøpe dem billigere fra utlandet. Det nøyaktige regnestykket overlater jeg til noen med doktorgrad i makroøkonomi. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Øke til 350 ja... Det vil si, hvis vi fortsetter i samme rasende tempo, vil tollsatsen ha økt til hele kr 500,- i 2055! Heia Norge! 4 Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 350 kr blir det med eller uten frakt ? Og som sagt, forenkle importen av alle varer relatert til postgebyret. 140 kr og 240 kr eller hva det er nå er fullstendig håpløst. 2 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Eg skjønnar ikkje at nokon Norske butikkar kan tene på slike småsalg. Butikkane i Norge har skyhøge kostnader for kvart einaste salg, og eg trur norske butikkane vil tene meir om momsgrensa blir heva, sidan gjennomssnittssalget vil bli større. Det er på tide at utlandet tek over alle småsalg, så kan heller dei noske butikkane konsentrere seg om dei større og meir lønnsome salga. Blir jo som å si at vi kan legge ned Nille, samt slutte å selge varer for under 200,- kroner. Ellers er det vanvittig mye penger å spare på kinahandel om man smørt seg med tolvmodighet. Personlig anser jeg iphone usb kabel for forbruksvare, da de ofte ryker eller blir dårlige.. En bemannent kundebutikk kan ta 100lapp for noe slikt.. Kjøpte selv nylig 12stk for 38 kroner, inklusiv frakt fra kina.. Etter 3uker dukket de opp i postkassen Kanskje litt overkill på antallet, men de som eier iPhone produkter kan aldri få nok av de kablene der.. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Dere som vil ha opp grensen regner jeg med også synes at norske butikker skal kunne selge samme varene uten mva ? Klart en har masse småvarer der en ganger rikelig opp, men dette gjelder på langt nær alt under 200. Og om en skulle kunne konkurere på noe som minner om like forhold så kan en ikke basere seg på at noen skal betale "skatt" og andre ikke for dei samme tingene. Blir litt som at staten skulle støtte svart arbeid med norske kunder så lenge det var utlendinger som utførte det. (selvsagt satt på spissen) 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Aeyoun Skrevet 3. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2014 Jeg har ingenting mot merverdiavgiften. Den kan jeg betale fra første krone. Det er Posten (og konkurrentene deres) sitt gebyr på flere hundre kroner som gjør at jeg vil ha øket grensen. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Pivotal Skrevet 4. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. november 2014 Dette glosser jo bare over detaljene. Venstres forslag er mye bedre enn regjeringens. Regjeringen foreslo 500kr inkl frakt. Venstre foreslår 350 eksl frakt. Og i tillegg vil Venstre få på plass en selvfortollingsordning på nett sånn at fortollingsgebyret forsvinner. Dermed vil Venstres løsning gi mye bedre økonomisk utslag for de som handler på nett. I tillegg vil Venstre se ann resultatet etter et par år med slik ordning og om det ikke går for hardt utover norske arbeidsplasser vil de øke den enda mer. 11 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Moms fra første krone. Få bort fortollingsgebyret. Støtt norske (nett)butikker. Ikke uendig, men ville ikke dette på lik linje sette norske nettbutikker i fare? For det er nettopp dette forpesta gebyret som virkelig setter en showstopper for handel utland i 200-500kr-klassen. 1 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Venstre gikk i partiprogrammet sitt inn for en grense på 500 kroner. Det samme gjorde Krf. Vinglepartiene på midten har ingenting på Stortinget å gjøre. 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Så mye oppstyr over dette forslaget. Ola Dunk fornekter seg aldri, forandring kan jo være skummelt. 1 Lenke til kommentar
Efreeti Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Moms fra første krone. Få bort fortollingsgebyret. Støtt norske (nett)butikker. Nettopp hva skal dette bety for folk som vil kjøpe ting som IKKE er og ALDRI vil være tilgjengelig i noen Norske nettbutikker? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå