Uni-Sol Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har kjøpt meg en rekke datadeler iløpet av den siste mnd. Jeg trenger hjelp fra noen andre til å fortelle meg om jeg har en OK PC og hva jeg bør skifte ut. Her er dataen som jeg har satt sammen: Asus A7N8X Hovedkort G4Ti4200 64mb Skjermkort AMD Athlon XP 2500+ (kl. til 2800+) 2X 256Mb Geil Golden Dragon PC3200 400MHz DDR Raid Western Digital 80+120G 7200rpm og så har jeg nettopp kjøpt meg et 5.1 Logitech Z-680 Høytaler system. Svar så fort som overhode mulig! Takker Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 jeg vil tro skjermkortet om spill er det du seter i fokus. og velkommen til forumet. heftig mange nye nå syns jeg. Lenke til kommentar
insider Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 G4Ti4200 64mb Skjermkort burdes skiftes ut ja Lenke til kommentar
Uni-Sol Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 ok, da skal jeg enten ha ATI Sapphiron Pro 9600,9700 eller 9800. Hva er best iforhold til pris? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Skjermkortet og mer harddisk plass og mer minne kanskje. Skjermkortet holder sikkert enda, så lenge du ikke er hekta på et spill som har skyhøye maskin/skjermkort krav. Vet ikke hvor mye Harddisk plass du trenger, men du kan jo bare sette i en ekstra HD når du trenger mer. Minnet holder sikkert lenge, spørs hva du bruker maskinen til. Jeg satt i en 512 brikke til selv nettopp, har oppe så mange prog i samme slengen at 512 ble litt for lite. Lenke til kommentar
chil Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 jeg vil tro skjermkortet om spill er det du seter i fokus.og velkommen til forumet. heftig mange nye nå syns jeg. jeg har et nytt ati 9700 pro kort til salgs du kan få kjøpe for en ok pris. da får du mye mere for pengene enn et 9600pro. mail meg på [email protected] hvis du er intrisert videre er jeg enig at det skjermkortet du har valgt nå er veldig out of date. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 pfft, tull. overhodet ikke nødvendig å bytte ut noe med det første, med mindre man driter penger. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Pc'n din er vel bra nok, helt til du begynner å irritere deg over liten plass, treg maskin, dårlig i spill whatever... frem til det så holder den vel mer enn godt nok.. pc'n din er mange hakk bedre enn fex min, men når jeg strort sett bare bruker den til surfing, musikk og nedlasting, så er den mer enn bra nok... tar poenget? Btw; velkommen til forumet.. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ok, da skal jeg enten ha ATI Sapphiron Pro 9600,9700 eller 9800. Hva er best iforhold til pris? Radeon 9700 er best iforhold til pris tror jeg..... Men Saphire Radeon 9600 PRO Fireblade er temmelig bra... koster under 2 lapper oxo... Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ser da ut som et god maskin det der, og såfremst du ikke spiller de aboulutt nyeste titler av spill, bør du vente med å bytte ut noe som helst. For i dataverden e det som e topp utstyr i dag, middelmådig utstyr om 6-12 md, slik er det bare. Så lenge du ikke har noen problemer med hastighet på noen av den programvaren du har, kan æ ikkje skjønne nokka behov for å oppgradere, hehe uteom hvis du har lyst til å imponere venner og bekjente eller delta i benchmark konkuranser. Lenke til kommentar
Uni-Sol Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Ok, da trenger jeg ikke å kjøpe et nytt skjermkort før nyttår alikevel da Jeg setter veldig pris på all den hjelpen jeg fikk *grin* ! Stor takk til alle sammen! Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 videre er jeg enig at det skjermkortet du har valgt nå er veldig out of date. Det sier du bare for å få solgt ditt... Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 ok, da skal jeg enten ha ATI Sapphiron Pro 9600,9700 eller 9800. Hva er best iforhold til pris? Radeon 9700 er best iforhold til pris tror jeg..... Men Saphire Radeon 9600 PRO Fireblade er temmelig bra... koster under 2 lapper oxo... Enig, 9600PRO er ganske bra, fin pris oxo. Ville anbefale det så lenge du har et budsjett å holde... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Raid Western Digital 80+120G 7200rpm Få di diskene ut av RAID! Der mister du 40gb... Ellers er nok 9600PRO et fint kort for deg. Ellers ser pcen helt fin ut den Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 skal du spille noen nyere spill med okay detaljer bør du skaffe deg et nytt skjermkort. MAn får jo radeon9800 pro kort for under 3000 kr om dagen. Ellers vil et radeon9600 ogsp gjøre seg i maskina di. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei! Beste skjermkort med tanke på pris må no vel vere Powercolor sine kort. 2700 for 9800Pro er billig. Men skjermkortet du har no klarer seg ei stund til, fram til HL2 og doom3 blir sluppet, og på den tida må prisane ha gått ytterligare ned. Viss du savner litt ytelse på maskina di så kan du jo klokke cpuen enda meir, så lenge du har tilfredsstillande kjøling. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det er da ignen vits i å skifte et Gf4ti kort til Radeon 9600, den overgangen er for "liten" til at det er verdt penger. Noen sier at man bør kjøpe Radeon 9800 fordi det koster 3000 kr og prisen har falt en del i det siste..., men nei, har man ikke behov for å oppgradere vil man alltid være tjent på å "vente". Prisen synkes for hver måned som går, og nye ting kommer på banen. Den dagen HDen din er full og du ikke orker/gidder å brenne ut noe bør du investere i en ny HD. Den dagen du må skru ned grafikken til "minimum" for å få et spill til å bli glatt bør du vurdere et nytt Skjermkort. Det jeg syns er mest for pengene i dag er et 9800 np kort. Høy ytelse, og koster ikke SÅ mye mere enn 9600 pro Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg må bare istemme med de fleste andre her, du har en meget bra PC. En oppsummering så langt: - RAID på to disker av forskjellig størrelse er ikke optimalt, du mister som nevnt 40GB. - Skjermkortet ditt er meget bra (har tilsvarende selv), du kan nok beholde det en stund til. Nye spill som utnytter DirectX 9 vil nok gå noe tregt. Hva med andre datadeler som CD brenner, DVD brenner, LCD skjerm, et kuult kabinett, støydemping osv? Bruk heller penger her enn å bytte noen av komponentene du selv nevnte. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 ilex skriver :"pfft, tull. overhodet ikke nødvendig å bytte ut noe med det første, med mindre man driter penger." Er helt enig der. Har selv et bra GF3-kort enda, og jeg har INGEN problemer med å kjøre spill foreløpig. MEN, jeg må nok bite i det berømte eplet og innrømme at det er på tide med en oppgradering av grafikk-kortet i svært nær fremtid hvis man skal klare å kjøre de nyeste spillene som er kommet/kommer på markedet. Lenke til kommentar
Uni-Sol Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Takker for replyene! Men det er bare skjermkort jeg nå behøver å tenke på. HD-ene skal ut av raid så fort som mulig. Jeg har alt noe "småstashj" som jeg har skaffa, blant andre: - DVD-brernner 4x. Den kjøpte jeg ganske kjapt. kostet omkring 3-4000. - Cooler Master Aero 7 CPU vifte + Musketeer og Aerogate II - Skyhawk PSR5601 Kabinett som koster omkring tusenlappen nå. - Div. vifter med lys og blackligt som totalt gjør til at kabinettet blir et pent syn - Noe som jeg har ønsket meg lenge og det var 5.1 Logitech Z-680. Igjen takk for all hjelpen *grin* *grin* . PS: Skjermkortet er allerede holdt av! hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå